Gå til innhold

Hatt litt melkespreng i dag, nå har jeg SÅÅÅÅÅ vondt i puppen!! :(

Anbefalte innlegg

Er plaget med overaktiv utdrivning og utdrivningssmerter til vanlig. Brystet bruker bli hardt ved amming og melka spruter. I dag har småen av en eller annen grunn nektet puppen. Det går som regel greit å amme til tross for at melka spruter. Men i dag har han nektet puppen. Satser på det er forbigående. Jeg har fått brystspreng. Har prøvd å legge han til noen ganger, fått i gang utdriving og så har han nektet, har en teori på at dette kan fremskynde tilstoppede melkeganger. Har pumpet nå og fått ut det meste tror jeg, har noen småkuler kjenner jeg men brystet er ikke hard. MEN det er sykovondt, har vært plaget med dette brystet før- kan det være at jeg tidligere harm assert det under pumping men har gjort det feil og at melka er kommet ut i vevet? Har fått det nå uten å massere. Det er sykt vondt. Noen som vet hva det kan være og hva jeg kan gjøre med det? Med eldstemann hadde jeg ingen av disse problemene....

Fortsetter under...

Jeg er ammehjelper / ammehjelpen.no

Jeg TROR det skal veldig mye til å massere så feil at du får melka ut i vevet, da burde du også blø (rosa melk). Men du kan være øm en stund etter at det har vært så sprengt, har det blitt bedre nå?

Det er lurt å massere under pumping (og amming), du får gjerne ut mye mer melk da. Pass på å ikke massere for hardt, et triks er å bruke hele hånda eller knyttneven, da kan du bruke mer press samtidig som det fordeles over et litt større område slik at du ikke "sikker fingeren inn i noe" (det kan føles sånn iallfall).

Om brystet er hardt kan du også prøve denne typen massasje, både før amming og før pumping: http://ammehjelpen.n...Cottermans-grep

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...