Gå til innhold

Flaut å handle på Nille, Europris og Jysk!

Anbefalte innlegg

Jysk ligger på samme prisnivå og kvalitetsnivå som ikea, så hvis du er flau over å handle på jysk går jeg ut fra at du heller ikke handler på ikea? Jeg har handlet blant annet oppblåsbar luftmadrass med elektrisk pumpe på jysk. Og dyner. Fordi det er mye billigere. Og mange forbruksvarer handler jeg på nille og europris uten å være flau over det. Er du flau over å handle på salg også???
Nei, handler ikke på Rema og IKEA. Foretrekker Meny av dagligvare, møbler har jeg invistert i så det trenger jeg ikke å tenke på enda.

HI

Syns det er mer ydmykende å tro at "investert" staves "invistert" enn å handle på europris...

Fortsetter under...

Gjest Morn du
Jysk ligger på samme prisnivå og kvalitetsnivå som ikea, så hvis du er flau over å handle på jysk går jeg ut fra at du heller ikke handler på ikea? Jeg har handlet blant annet oppblåsbar luftmadrass med elektrisk pumpe på jysk. Og dyner. Fordi det er mye billigere. Og mange forbruksvarer handler jeg på nille og europris uten å være flau over det. Er du flau over å handle på salg også???
Nei, handler ikke på Rema og IKEA. Foretrekker Meny av dagligvare, møbler har jeg invistert i så det trenger jeg ikke å tenke på enda. HI

Her jeg bor ligger det en Meny butikk og en Rema butikk ca. 500 meter fra hverandre. En gang i uka handler jeg først på Rema og tar turen innom Meny bygget- for å tippe. Nille ligger i samme bygget, så det hender jeg dropper innom der og.

Men, på Meny er det så lite folk at jeg ikke fatter hvordan de kan overleve. På Rema er parkeringsplassen og butikken full.

Må være et fattig folk vi her da ;)

I-landsproblematikk, altså...

Der jeg bor, er faktisk europris, jysk og nille store fine butikker med godt utvalg. Ikke et sted du sniler deg inn og handler i skam, liksom.

De er nemlig av de nyere butikkene med store lyse og fine lokaler og en del utvalg på ting vi hadde lite av i denne byen fra før.

Jeg tror kanskje du trenger å jobbe litt med deg selv, din egen selvfølelse og ikke minst dine holdninger til andre.

Økonomisk svakere stilte betyr ikke at det er mennesker somer mindre verdt, liksom.

Det er ikke alltid sånn at det som er dyrest er best, jeg har faktisk erfart det motsatte. Flere ganger. Og de har faktisk ordentlige brukbare ting på europris, som er av samme kvalitet som en dyrere butikk, men de har av en eller annen grunn råd til å selge det billigere. Jeg er ikke ofte på europris sjøl, men hvis jeg ser de har noe der som jeg "har lyst på" til en billigere penge enn jeg kan få andre steder så drar jeg jo dit. Sparer der jeg kan spare. Alle monner drar. Ikke dermed sagt jeg er dårligere økonomisk stilt av den grunn..

Forstår ikke hva du synes er flaut å handle i disse butikkene, mye av det de har der er ting du kan kjøpe i andre "dyre" butikker, men til en mye billigere pris.

Her hvor jeg bor kan jeg ofte møte noens av byen rikeste mennesker med både, Jysk, Nille, Europris og Sparkjøpsposer på en lørdagsformiddag midt i verste handletiden. Så eer det din holdning som er flaut og ikke innholdet i disse butikkene vil jeg si!!

Annonse

Du hi sier du bare handler på meny. Jeg må tilføye at jeg handler på kiwi og foretrekker first price baguettene istedet for meny sine. Fordi jeg syns de smaker.BEST!!!

Nille har mye fint de. Og jysk har en del bra ting de også. Du vet at du har de billige varene, nest billigst og de dyreste. Garantier og kvaliteter. Kommer ann på hva du velger, jeg har foresten jobbet på jysk!

Der har jeg helt andre erfaringer enn deg. De møblene jeg en gang dristet meg til å kjøpe på Jysk var elendig kvalitet. Der Ikea får toppkarakterer i test er min og venners erfaring at Jysk er skikkelig elendig. Ellers har jeg ingenting imot billigkjeder jeg.
Møbler fra Jysk er ikke bra, ei heller sterinlys fra Nille....Ikea er vel ikke verdens beste kvalitet det heller men det ER BILLIG . Så kan vi heller bruke penga på å kose oss, kjøpe god mat og små oppmerksomheter i hverdagen ..... :)
Det handler ikke om hva de har og ikke har på nille og europris, men jeg har det inntrykket av at det er noen jallasjapper og derfor går jeg ikke innom der. Dette handler ikke om å handle på taxfree eller på salg, men at det rett og slett er flaut å gå innom nille og europris fordi de er beryktet om juggel. Jeg handler kvalitet, og foretrekker heller skikkelige talglys som holder i noen timer og ikke renner utover salongbordet. Greitnok at brødposer er ok på nille, men går fandern meg ikke innom nille bare for noen brødposer, da handler jeg heller de på obs til 5 kroner mer.. Og vi har råd til både opplevelser og reiser selv om vi handler kvalitet.

HI

Du sa jo at du bare handler på Meny, men du går jo tydelivis på OBS også!!!!! Du vet de har de samme varene der som på rema, prix osv. Jeg selv kan godt handle på sparkjøp, nille, europris og fretex og jeg bryr meg midt oppi ræva hva andre måtte tenke. God råd har vi også.
Gjest ronja røverdatter

Kjære HI,

det er ikke noe problem om du en gang ser noe du kunne tenke deg på Europris f.eks.

Jeg synes også at det er rå-flaut å gå inn i slike butikker, så de (Få selvfølgelig) gangene jeg er innom, passer jeg på å alltid dra opp et par tusenlapper når jeg skal betale og behendig miste minst et par av mine platina-kredittkort på golvet. Aller helst slik at personen bak meg i køen må plukke dem opp for meg.

Varene putter jeg selvfølgelig i min nye Birkin-veske, for plastposer derfra er totalt uaktuelt, selvfølgelig. Husk også å være pent kledd! For min del pleier det å gå bra altså. Jeg føler dessuten at jeg gjør en god gjerning, ikke ofte at fattigfolket på Europris får gleden av å omgås dannede mennesker. Tenk for et flott samtaleemne det blir rundt middagsbordet der de sitter og spiser Rema-maten sin!

Jeg har jobbet i en av disse kjedene, og vet du hva? Varene kommer fra AKKURAT samme varemesser/steder i feks asia, som Skeidar, Bohus osv selger. SAMME varene, med billigere pris.

Så, jeg vet ikke helt hva som er flaut jeg..? Kaste rundt seg med penger, eller kjøpe akkurat samme ting, billigere?

Ja OK. Du ville egentlig bare berette at du har nok penger og at du ikke trenger å handle på billige butikker. Jeg skjønner ikke helt hva du er ute etter her. Så heller ikke et spørsmål eller noe i hovedinnlegget ditt. Så da vil du at vi skal si ååååååh så heldig du er da som kan handle det du vil ....naaa ååååå så missunlig assa...jeeeeeezzz GET A LIFE
Ja OK. Du ville egentlig bare berette at du har nok penger og at du ikke trenger å handle på billige butikker. Jeg skjønner ikke helt hva du er ute etter her. Så heller ikke et spørsmål eller noe i hovedinnlegget ditt. Så da vil du at vi skal si ååååååh så heldig du er da som kan handle det du vil ....naaa ååååå så missunlig assa...jeeeeeezzz GET A LIFE
luftet bare noen tanker, ba deg aldri om å svare meg på noe som helst ;-) HI

Vittig at du svarer sånn, så klart ville du ha svar, og mest av alt : OPPMERKSOMHET. å det har du jo fått.

Gjest <3Barn&Engler<3
Det handler ikke om hva de har og ikke har på nille og europris, men jeg har det inntrykket av at det er noen jallasjapper og derfor går jeg ikke innom der. Dette handler ikke om å handle på taxfree eller på salg, men at det rett og slett er flaut å gå innom nille og europris fordi de er beryktet om juggel. Jeg handler kvalitet, og foretrekker heller skikkelige talglys som holder i noen timer og ikke renner utover salongbordet. Greitnok at brødposer er ok på nille, men går fandern meg ikke innom nille bare for noen brødposer, da handler jeg heller de på obs til 5 kroner mer.. Og vi har råd til både opplevelser og reiser selv om vi handler kvalitet. HI

Liten info til deg HI:

Min mor jobber i en nok så dyr lys og interiør butikk, men går på nille for å kjøpe kubelysene dems, da de holder LENGRE enn lysene de selger i butikken hun jobber, og de man kjøper på nille soter også mindre enn de lysene som selges i butikken hun jobber i ;)

Annonse

Det handler ikke om hva de har og ikke har på nille og europris, men jeg har det inntrykket av at det er noen jallasjapper og derfor går jeg ikke innom der. Dette handler ikke om å handle på taxfree eller på salg, men at det rett og slett er flaut å gå innom nille og europris fordi de er beryktet om juggel. Jeg handler kvalitet, og foretrekker heller skikkelige talglys som holder i noen timer og ikke renner utover salongbordet. Greitnok at brødposer er ok på nille, men går fandern meg ikke innom nille bare for noen brødposer, da handler jeg heller de på obs til 5 kroner mer.. Og vi har råd til både opplevelser og reiser selv om vi handler kvalitet. HI
Liten info til deg HI: Min mor jobber i en nok så dyr lys og interiør butikk, men går på nille for å kjøpe kubelysene dems, da de holder LENGRE enn lysene de selger i butikken hun jobber, og de man kjøper på nille soter også mindre enn de lysene som selges i butikken hun jobber i ;)
Nille 2 hun jobber i da? ;)
Men om HI allerede har så god råd, burde h*n faktisk "invistere" i et kurs i norsk?
Må man virkelig gå ut med toppkarakter fra skolen for å kunne skrive innpå disse sidene? Syns det er så tragisk at noen alltid må vende alt mot skrivefeil. Til din opplysning så har jeg en mild form for dyseleksi, er ikke perfekt jeg heller. Jeg er godt over 30, men jeg klarer uansett ikke å lære meg å skrive alt riktig.

HI ;)

Men om HI allerede har så god råd, burde h*n faktisk "invistere" i et kurs i norsk?
Må man virkelig gå ut med toppkarakter fra skolen for å kunne skrive innpå disse sidene? Syns det er så tragisk at noen alltid må vende alt mot skrivefeil. Til din opplysning så har jeg en mild form for dyseleksi, er ikke perfekt jeg heller. Jeg er godt over 30, men jeg klarer uansett ikke å lære meg å skrive alt riktig. HI ;)

Mulig du har "dysleksi", men de feilene du skriver her går mer på sjusk og slurv enn at du har dysleksi

Gjest <3Barn&Engler<3
Liten info til deg HI: Min mor jobber i en nok så dyr lys og interiør butikk, men går på nille for å kjøpe kubelysene dems, da de holder LENGRE enn lysene de selger i butikken hun jobber, og de man kjøper på nille soter også mindre enn de lysene som selges i butikken hun jobber i ;)
Nille 2 hun jobber i da? ;)

Nope, en eksklusiv butikk som tar inn ting ikke alle andre har, de markedsfører at de har "det beste av det beste", men mor sier det ikke stemmer på kubelysene dems ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...