Gå til innhold

Flaut å handle på Nille, Europris og Jysk!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hva med TAXFREE da? Der handler du vel hvertfall ikke? Kunne vel hende det var noen gode tilbud der så du gjorde en god handel? ;)

Noen må alltid dra det litt for langt. Er vel en forskjell som de fleste bør klare å se hvertfall (om de ikke føler den selv) på f.eks taxfree og NILLE.

oj oj oj.. HI. tror du burde ta deg en tur innom butikkene du nevner og ta deg en god titt på varene.

Jeg kjøpte Freia EGO på Nille på fredag. hvorfor er det galt å kjøpe den der fremfor på Narvesen?

Annonse

Jeg skjønner ikke helt tankegangen de HI. På europris selger de ting som snop og hygiene artikler som de også selger i hvilke som helst dagligvare butikker men billigere. Hvorfor er det da flaut å kjøpe det på europris kun fordi det er billigere?Jeg kan fint gå rundt med en pose fra en billig butikk uten og være flau.

Min mors reaksjon på min sparkjøp pose( hun handler selv mye der) "går du rundt med den posen, kan du ikke vernge den i det minste"

Jysk ligger på samme prisnivå og kvalitetsnivå som ikea, så hvis du er flau over å handle på jysk går jeg ut fra at du heller ikke handler på ikea? Jeg har handlet blant annet oppblåsbar luftmadrass med elektrisk pumpe på jysk. Og dyner. Fordi det er mye billigere. Og mange forbruksvarer handler jeg på nille og europris uten å være flau over det. Er du flau over å handle på salg også???
Nei, handler ikke på Rema og IKEA. Foretrekker Meny av dagligvare, møbler har jeg invistert i så det trenger jeg ikke å tenke på enda. HI
Du vet de har de samme varene på rema som på meny? Du kan jo omså bare ta de dyreste tingene på rema så skal du nok se at du føler deg bedre vettu ;)

Artig innstilling egentlig hvis dette er seriøst!

Jeg handler av og til på Europris og Nille, men Jysk styrer jeg unna. Har til gode å kjøpe noe der som er av god kvalitet.

Men innrømmer gjerne at selv om jeg er i midten av 30-årene og burde ha vokst fra det så putter jeg gjerne Nilleposen oppi en annen pose hvis jeg har flere poser fordi jeg er på shoppingrunde....

Jysk ligger på samme prisnivå og kvalitetsnivå som ikea, så hvis du er flau over å handle på jysk går jeg ut fra at du heller ikke handler på ikea? Jeg har handlet blant annet oppblåsbar luftmadrass med elektrisk pumpe på jysk. Og dyner. Fordi det er mye billigere. Og mange forbruksvarer handler jeg på nille og europris uten å være flau over det. Er du flau over å handle på salg også???
Der har jeg helt andre erfaringer enn deg. De møblene jeg en gang dristet meg til å kjøpe på Jysk var elendig kvalitet. Der Ikea får toppkarakterer i test er min og venners erfaring at Jysk er skikkelig elendig. Ellers har jeg ingenting imot billigkjeder jeg.
Møbler fra Jysk er ikke bra, ei heller sterinlys fra Nille....Ikea er vel ikke verdens beste kvalitet det heller men det ER BILLIG . Så kan vi heller bruke penga på å kose oss, kjøpe god mat og små oppmerksomheter i hverdagen ..... :)
Der har jeg helt andre erfaringer enn deg. De møblene jeg en gang dristet meg til å kjøpe på Jysk var elendig kvalitet. Der Ikea får toppkarakterer i test er min og venners erfaring at Jysk er skikkelig elendig. Ellers har jeg ingenting imot billigkjeder jeg.
Møbler fra Jysk er ikke bra, ei heller sterinlys fra Nille....Ikea er vel ikke verdens beste kvalitet det heller men det ER BILLIG . Så kan vi heller bruke penga på å kose oss, kjøpe god mat og små oppmerksomheter i hverdagen ..... :)
Det handler ikke om hva de har og ikke har på nille og europris, men jeg har det inntrykket av at det er noen jallasjapper og derfor går jeg ikke innom der. Dette handler ikke om å handle på taxfree eller på salg, men at det rett og slett er flaut å gå innom nille og europris fordi de er beryktet om juggel. Jeg handler kvalitet, og foretrekker heller skikkelige talglys som holder i noen timer og ikke renner utover salongbordet. Greitnok at brødposer er ok på nille, men går fandern meg ikke innom nille bare for noen brødposer, da handler jeg heller de på obs til 5 kroner mer.. Og vi har råd til både opplevelser og reiser selv om vi handler kvalitet.

HI

Ja OK. Du ville egentlig bare berette at du har nok penger og at du ikke trenger å handle på billige butikker. Jeg skjønner ikke helt hva du er ute etter her. Så heller ikke et spørsmål eller noe i hovedinnlegget ditt. Så da vil du at vi skal si ååååååh så heldig du er da som kan handle det du vil ....naaa ååååå så missunlig assa...jeeeeeezzz GET A LIFE

Annonse

Ja OK. Du ville egentlig bare berette at du har nok penger og at du ikke trenger å handle på billige butikker. Jeg skjønner ikke helt hva du er ute etter her. Så heller ikke et spørsmål eller noe i hovedinnlegget ditt. Så da vil du at vi skal si ååååååh så heldig du er da som kan handle det du vil ....naaa ååååå så missunlig assa...jeeeeeezzz GET A LIFE

luftet bare noen tanker, ba deg aldri om å svare meg på noe som helst ;-) HI

Må være fryktelig slitsomt å gå rundt å tenke slik... "hvordan ser jeg ut for andre", "jeg må framstå som en person med god økonomi", "jeg må kjøpe det dyreste"... synes synd på de som tenker sånn..

Forundrer meg ikke over at noen syns det er flaut. Heldigvis bryr jeg meg ikke om hva andre syns i det tilfellet. Jeg føler meg tvert imot stolt av å gå rundt med pose fra Fretex, bruktbutikker, Nille og Europris etc. Jeg liker tanken på å være prisbevisst. Det betyr ikke at vi handler hva som helst der, men noe. Syns Nille og Europris har mye fint. Men det er klart, vi er jo litt fattigfolk da.

Så uendelig stakkarslig det må være å være deg HI! Hvor mye tid må du ikke bruke på fasade når du tenker slik? Jeg tipper du har litt mindre penger enn de som du vanligvis omgås og har lav selvtillit. De jeg kjenner som har godt med penger ville ikke hatt noe problem med nille-shopping.

Må innrømme at jeg tror det er et søndagstroll som står bak innlegget....

Nei, handler ikke på Rema og IKEA. Foretrekker Meny av dagligvare, møbler har jeg invistert i så det trenger jeg ikke å tenke på enda. HI

Regner med at du aldri handler på tilbud heller da?! Du velger vel også bare det dyreste?! Snakk om å være økonomisk av seg.

Faktisk så får lysene til Nille mye skryt fra mange, nettopp fordi de brenner uten å renne, og varer lenge.

Men vanskelig å kunne gjøre seg opp en egen mening om ting når man har slike fordommer som HI. Trist.

Gjest Hercule Poirot
Syns det er flauere å skrive 'invistert' :B
Syns det er flauere å skrive 'invistert' :B

Haha, Gulosten!

Akkurat det hadde jeg tenkt å skrive også!

Har ikke selvtillit nok til å handle vanlige varer, merkevarer til og med, på -nille, og fri og bevare meg for Europris, Jysk og Ikea, men enkel rettskriving - det står det heller dårlig til med...

Jaja, det er vel helst et troll, kan jeg tenke meg, men fikk da i alle fall i gang litt aktivitet her.

Kun en eneste ting jeg er enig med HI i, og det er at møbler fra Jysk har elendig kvalitet. Selv om de ligger på prisnivå med Ikea, så er kvaliteten på Ikeas varer ekstremt mye bedre.

Jeg liker Nille jeg, og Europris. Det er faktisk litt morsomt en gang i mellom å kjøpe "ræl" (som er et slikt begrep vi bruker her jeg bor, betyr "tulleting med middels til dårlig kvlitet som man kjøper bare fordi det er moro, og selv om man egentlig ikke trenger det)

De har også billige ting til feks temabursdager, prinseesduker og kopper, mv. Jeg ser ingen grunn til å betale dyrt for plastikk og servietter jeg skal kaste etter to timer uansett.

Livet er fargerikt og morsomt det, for oss som liker sånt "ræl", jeg og barna har det ustyrtelig morsomt når vi er innom Europris eller Nille. Og jeg er helt sikker på at 90% av tingene jeg tar emd ut derfra slett ikke er noe jeg egentlig trenger. Det er bare for hygge, eller for moro, og noen ganger er faktisk det helt greit det også. Som sjokkrosa bøtter med mygglys oppi, eller knæsjfargede tepper jeg vet jeg uansett glemmer ute i regnet på verandaen:)

Regner med at du aldri handler på tilbud heller da?! Du velger vel også bare det dyreste?! Snakk om å være økonomisk av seg.
Trenger ikke være det dyreste, kan godt handle på tilbud,men ikke på nille og der. HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...