Gå til innhold

Flaut å handle på Nille, Europris og Jysk!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det gjør jeg aldri. Kan se i katalogen at de av og til har noe fint men ser for meg at det er de økonomiske svake i sammfunnet som handler på disse billigbutikkene? Derfor syns jeg det er flaut...

Skrevet

Det er mer flaut å faktisk tenke det du tenker.

Skrevet

Veldig gjennomtenkt sagt!

Gjest Kira med en av hver
Skrevet

Jeg handler innimellom på disse stedene (og vi har ikke dårlig råd), men synes ikke det er flaut. Som f.eks stearinlys, engangsduker og bordpynt på Nille. Godt utvalg, og på slike ting spiller ikke kvaliteten så stor rolle.

Men jeg kunne nok aldri kjøpt en gave på en av disse butikkene ;)

Skrevet

Jøss. Trist at du har slike forestillinger i hodet ditt...

Skrevet

Næh, hvem bryr seg om man handler i slike butikker? Annet enn folk som deg da- og de bryr ikke jeg meg om;)

Skrevet

Da vil jeg påstå at du er økonomisk dum. Skjønner ikke poenget med å handle på dyre steder, om man kan få helt lik vare til en billigere penge om du handler på en av disse butikkene du nevner.

Skrevet

Når man kan gå på mange av disse dyre dilldall butikkene for så å gå en tur inn på Nille for å finne AKKURAT den samme gjentsanden som er 3 ganger så billigere, går jeg gjerne på Nille. Vil faktisk gå på billigbutikkene uansett hvor mye penger jeg har. Jeg vil ikke bli luret av disse dyre butikkene som tar seg overbetalt.

Skrevet

Hmm det har jeg faktisk aldri kommet på. Heldigvis bryr jeg meg veldig lite om hva andre kunder tenker om meg. Bryr meg heller ikke om hva de som skulle hatt noe på europris eller nille, men ikke tør for de kan bli dømt ut fra sine handle-steder tenker om meg :D

Gjest Juliea - kukløsklan
Skrevet

Økonomisk svak, Jaha heller det en totalt blottet for selvtillit, slitsomt å være så opptatt av hva andre måtte tenke...

Skrevet

Herlighet, hadde vært mer flau over å ha slike tanker...

Jeg er overhodet ikke av de "økonomisk svake" i samfunnet, men jeg sløser da ikke med penger.

På Europris har de smågodt til en billig penge, jeg kan handle lørdagsgodt der rett som det er jeg. Har også handlet både servietter, lys, brødposer o.l.

På Nille er forbruksvarer som klistremerker, gavepapir og bånd, telys o.l. billig, så hvorfor ikke handle det der.

Jysk handler jeg ikke noe særlig på siden jeg generelt har vært misfornøyd med både service og kvalitet på varene der, men når mini her ønsket seg Lynet-håndkle til å ha på stranden gikk jeg dit og fikk det mye billigere enn på f.eks Princess.

Det er bare snakk om å være økonomisk, og det skammer jeg meg da ikke over å være ;)

Skrevet

Hjelp, for en tankegang. Blir flau på dine vegne.

Skrevet

Jeg var på nille i går faktisk. Har ikke vært der på lenge, og trodde der var mest skrammel og rot. Ble virkelig positivt overrasket. Kjøpte noen fine lyslykter til terassen. Og et nyyyydelig rosa lappeteppe til jenta mi.

Har diverse fra jysk. hagemøbler, et vitrineskap. bla. Er vel ikke noe verre enn å handle på ikea?

Gjest Morn du
Skrevet

Da handler du vel ikke på Rema heller da?

Skrevet (endret)

Jysk ligger på samme prisnivå og kvalitetsnivå som ikea, så hvis du er flau over å handle på jysk går jeg ut fra at du heller ikke handler på ikea?

Jeg har handlet blant annet oppblåsbar luftmadrass med elektrisk pumpe på jysk. Og dyner. Fordi det er mye billigere. Og mange forbruksvarer handler jeg på nille og europris uten å være flau over det. Er du flau over å handle på salg også???

Endret av Scania
Skrevet

Er innom europris til stadighet jeg, jeg er nemlig veldig glad i smågodt. Jeg liker også godt den alkoholfrie eplecideren de selger der. Og jeg finner ofte annet jeg trenger/har lyst på..

Skrevet
Jysk ligger på samme prisnivå og kvalitetsnivå som ikea, så hvis du er flau over å handle på jysk går jeg ut fra at du heller ikke handler på ikea? Jeg har handlet blant annet oppblåsbar luftmadrass med elektrisk pumpe på jysk. Og dyner. Fordi det er mye billigere. Og mange forbruksvarer handler jeg på nille og europris uten å være flau over det. Er du flau over å handle på salg også???

Der har jeg helt andre erfaringer enn deg. De møblene jeg en gang dristet meg til å kjøpe på Jysk var elendig kvalitet. Der Ikea får toppkarakterer i test er min og venners erfaring at Jysk er skikkelig elendig.

Ellers har jeg ingenting imot billigkjeder jeg.

Skrevet
Jysk ligger på samme prisnivå og kvalitetsnivå som ikea, så hvis du er flau over å handle på jysk går jeg ut fra at du heller ikke handler på ikea? Jeg har handlet blant annet oppblåsbar luftmadrass med elektrisk pumpe på jysk. Og dyner. Fordi det er mye billigere. Og mange forbruksvarer handler jeg på nille og europris uten å være flau over det. Er du flau over å handle på salg også???
Nei, handler ikke på Rema og IKEA. Foretrekker Meny av dagligvare, møbler har jeg invistert i så det trenger jeg ikke å tenke på enda.

HI

Skrevet

Da jeg var 13 år, ble jeg flau av å gå på nille, fretex og sånne butikker.

Heldigvis så vokste jeg det av meg.

Gjest SnabelA og Kitty
Skrevet
Det gjør jeg aldri. Kan se i katalogen at de av og til har noe fint men ser for meg at det er de økonomiske svake i sammfunnet som handler på disse billigbutikkene? Derfor syns jeg det er flaut...

He he å hjelpe meg..

Gjest stårma
Skrevet

Ja huffameg, de økonomisk svake ja... hadde du droppet de svake så ville jeg vært med. Du vet at de har helt "vanlige" produkter på Nille/Europris også? På feks Europris så får du kjøpe shampo, kremer osv som er samme vanlig merker som du får kjøpt i alle andre matbutikker? Men du handler vel kanskje ikke sminkefjerner, bodylotion, shampo osv i vanlig matbutikk heller? Da må man vel gå på et parfymeri og handle dyrt for at det skal være bra nok? hva med vanlig mat da, er det bra nok for deg eller går du bare på fancy gourmet delikatesse butikker? Men jeg de har også mye søple-billige ting der, men man trenger jo ikke kjøpe med seg alt det

Gjest stårma
Skrevet

Hva med TAXFREE da? Der handler du vel hvertfall ikke? Kunne vel hende det var noen gode tilbud der så du gjorde en god handel? ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...