Gå til innhold

Dere som kjøper billigmat alla First Price...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gjør dere det fordi det er billigere? Ble ''overbevist'' her inne at billigmat var like bra som annet, men fy... Aldri vært borti lignende dritt. Juicen var så søt som saft og fisken var utvannet bl.a... Greit at noen må spare inn på diverse, men å være grådig på god mat? Dere som kjøper billig, har dere noen gang kjøpt skikkelig ferskt kjøtt, Nora juice, Gilde kjøttpålegg osv..?

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg kjøper sjelden billigmaten. Noen produkter er bra og smaker det samme som, eller bedre enn "merkene". Men leser alltid på pakka hva det inneholder og sammenligner med tilsvarende produkter.

Skrevet

Jeg kjøper noen billigprodukter, men gjør det ikke for å spare penger. Jeg kjøper pasta på europris. Vet ikke sikkert om den er billigere, men den er i alle fall bedre enn x-tra sin makaroni f.eks. Kjøper gjerne billig tørkepapir, brødposer, bakeark ol. Kaster ikke vekk pengene når det er like bra. Men enig i at ikke alt er godt.

Noen har faktisk heller ikke noe valg. Ikke alle har råd til å velge fra øverste hylle alltid. Og en blir vandt med det meste :)

Skrevet

Jeg kjøper billigprodukter fordi de er billigere. Jeg spør meg selv, er den dyrere bedre? Er den dyrere så mye bedre at den er verdt de ekstra kronene?

Så skal jeg kjøpe et glass med sur søt saus, og jeg handler på Kiwi, er svaret ja, den dyreste er verdt de ekstra kronene fordi den som heter first price er direkte vond. Er jeg derimot på REMA er svaret nei, den dyreste er ikke bedre, for REMA sin er akkurat like god, og en tredjedel av prisen. Da kjøper jeg ikke uncle benz.

Taco produktene kjenner jeg ikke forskjell på.

Jeg bruker billig oppvaskmaskin middel, betaler 13 kr for et kilo. Mine kjørler er helt rene, da bruker jeg ikke syv ganger mer på pulveret fordi jeg ønsker finish. Det synest jeg er tullete.

Har ikke funnet et billig og bra klesvaskemaskin middel, så derkjøper jeg ariel. Omo er jo ikke noe bra, så om de ikke har ariel, kjøper jeg heller billig pulver, enn å bruke mye penger på noe som er dårlig.

Jeg kjøper derimot aldri billig pasta, for det liker jeg ikke, jeg kjøper barilla. For da er det verdt å betale litt mer.

Om jeg handler på en butikk som har tropicana jus, så kjøper jeg gjerne det. Men om jeg må velge mellom andre ikke ferske juser, så kjenner jeg ingen forskjell. Hårreisende å betale 30 kroner for en kartong jus, som ikke er stort bedre enn den til 15,-

Gilde er ikke kvalitet når det gjelder pålegg, vel noe er det, annet er det ikke. Kjøper derimot aldri disse ekle familieskinkene, eller billig salamien. Men kjøper det jeg liker.

Synest det høres fjollete ut slik som du skriver, som om Gilde og Nora er noe helt ut av denne verden som gir stor nytelse. Og det er det abslut ikke.

Så jeg kjøper det jeg vil ha, men jeg er bevisst på pris. Der jeg ikke kjenner forskjell på smaken, foretrekker det billigste alternativet, som for eksempel first prive potetsalat, eller det er liten forskjell, da kjøper jeg det billigeste.

Gidder ikke betale mer, når det ikke er bedre.

Skrevet

Jeg prøver mange av disse merkene hvis jeg synes innholdsfortegnelsen ser bra ut. Noen ganger finner jeg noen som er bedre enn "orginalen", andre ganger finner jeg ut at det smaker rævva :P

Synes det er kjempeviktig og spise sunn og god mat (Vi er svært heldige som får tenke slik). Hvis man skal spare penger, burde man heller slå ned på varmen.

Gjest stårma
Skrevet

Det er veldig forskjell på billigmerkene! jeg har erfart at coop sine produkter er bra og like gode som de dyrere merkene, da snakker jeg om de produktene det står coop på og ikke xtra. xtra er vel det aller rimligste til coop og de er ikke et særlig godt substitutt.

På feks juicen til coop så står det bakpå at den er produsert av nora eller røra eller noe i den duren, en av de andre kjente "vanlige" dyre merkene hvertfall. Så billige produkter kan være produsert av anre merker og smaker derfor like godt.

Men det er også forskjellig hvilke produkter jeg kjøper av billig merkene og er ikke alle billig merkene som er like bra

Annonse

Skrevet

Jeg kjøper billigprodukter når disse er like gode som merkene. Jeg vil ikke sløse med pengene, men spiser ikke ekkel mat heller.

Må forresten advare om ketchupen til first price. Den er pyton!

Skrevet

Vi har egentli ikke noe valg, vi må spare der vi kan. Man må bare prøve seg frem og finne de beste alternativene av billigmerkene. For øvrig synes jeg ikke at Coop sine produkta (ikke X-tra, men Coop) er så mye billigere enn andre merker. Ellers kjøper vi Norvegia og lignende når det er på tilbud :) Men faktisk, så er det mye bra også hos både X-tra, First Price og Landlord. Man må bare lese på baksiden :)

Skrevet

Vi kjøper billigprodukter, men ikke av alt. Noen ganger er det like godt, andre ganger er det ikke det.

Noe som ikke er bra av billig synes jeg er: ost, shampoo, pølser, skinkepålegg osv

Noe som er bra: tacosaus, sprøstekt løk, halvsteikte baguetter ++

Vi tenker at vi kjøper det en gang og ser om det er like godt.

Skrevet

Jeg kjøper også en salig blanding :) ikke alle produktene er like bra men andre er kjempe bra.

Firstprice sin biff i slike store stykker er kjempe gode. lager roastbeef, osv av de.

tannkremen er ikke god. pizzaen er ikke god, revet ostbalnding er ikke god.

Skinken liker jeg, taco tingene er ok.

Skrevet

Kjøper makaroni, spaghetti, dusj og håndsåpe,baguetter, sjokopålegg, dopapir og sånne ting fra Firstprice.. Sparer vel 300-400 pr handletur i uka..

Men pålegg og kjøtt osv kjøper jeg kvalitet :)

Skrevet

Jeg kjøper noen first price produkter som jeg ikke syns smaker annerledes enn de dyrere og krydder/pepperskinka fra first price er faktisk MYE BEDRE enn Gilde og alt det der... Så den kjøper jeg fast. Men alle first price produkter er ikke gode. Det er jeg enig i, men mange av de er det.

Skrevet

Vi kjøper mye billigmerker. Litt fordi vi må og litt fordi jeg ikke ser vitsen med å betale mer for noe som jeg ikke synes er bedre.

i bruker pasta fra rema 1000(altså merket som har erstattet Landlord), men jeg kjøper ikke kyllingkjøttdeigen som rema 1000 produserer, det var noe elendig dritt. Jeg kjøper ikke konsekvent bare billigprodukter. Kjøper f,eks aldri billigmerker på såpe, tannkrem eller vaskemiddel da vi har ulike behov i huset som gjør at vi ikke kan bruke dem.

Ellers er det mye bra når det kommer til både kjøtt/fisk, tørrmat og husholdningsartikler utenom såper o.l. Også er jeg litt gnien av natur

Annonse

Skrevet

Duuu. Jeg elsker de first price baguettene, syns de er myyyye bedre enn de vanlige ;)

En kompis som jobber på en spar butikk, av meg fortalte en ting, at first price potetgullet er det KIMS som har produsert? Det er bare embarlarsen som er i en billigere variant? (sorry enkelte skrivefeil)

Skrevet

Kommer egentlig helt ann på produtet.

Fra Rema kjøper vi kun Rema 1000-bleier. Og fra Kiwi kjøper vi halvstekte firstprice-baguetter og fra Coop kjøper vi Xtra sine våtservietter og toalettpapir.

Prøvde en gang fiskekaker fra Coop! Fyyyy så ekkelt det var!

Skrevet

Vi har god økonomi og kjøper det vi vil av mat. Men skal vi ha Taco, har jeg fått klar beskjed av mannen at det skal være First price. Vi har prøvd mange, men vi like best First price sine Taco produkter.

Gjest sug lut
Skrevet

Vanskelig å se seriøsiteten i noen som staver "alla" og tror at "grådig" er det samme som "gjerrig".

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Vi har og god økonomi og høy matbudsjett. Dessverre har mange av produktene vi har prøvd av billigvarianter, særlig First Price, ikke holdt mål. Shampoen deres til 10 kroner stinker urin (!!) og drivstoff. Fisk er utvannet og ungene som ellers elsker både laks og torsk, nekter å putte den i munnen. Ketchup er også kapittel for seg. Dopapir er sandpapir.

Det jeg synes det greit å kjøpe, er husholdningsartikler som ikke har noe med hygiene å gjøre (bakepapir og lignende), halvstekte baguetter og tacotilbehør.

Skrevet

Kjøper det jeg liker best uansett merke :-)

Skrevet

Dette er helt feil!

Selv om det er Gilde,Tine,Kims osv som har produsert maten så er det ikke slik at man putter det samme i en annen emballasje!

Prøv å tenk litt etter da folkens!

De produserer etter en resept som Coop,Rema osv har utviklet!

Skrevet

Synes at kyllingfileten til First Price blir fortere dårlig enn Priors, så man bør skynde seg å spise den opp. Men så er det så stor pakke... Kan kanskje fryse ned?

Uncle Benz, er det i samme gate som Mercedes Benz?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...