Gå til innhold

Har dere alt klart?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Lurer på hvor langt dere er på vei og hvor mye dere har gjort klart?:)

Er 33+4 og råklar kjenne eg;) Men har alikevell ikkje gjort noe klart..

Har så å sei alt eg trenge i hus (venter nr 2), men eg har ikkje vasket klær, bilstol o.l eller skrudd sammen seng og alt som skal settes opp/legges i skuffer.. Har vaska et lammaskinn i dag einaste:)

Har veldig lyst å sette sammen seng og reie den opp å gjer helt klar.

Klargjer bilstolen. Reie opp i vogna. Skru opp lekegrind. Vaske klær og legge i skuffer. Ordne til stelleprodukter. Pakke fødebaggen og skrive "brev". Handle inn småting.. Og alt som hørre med..

Men viss eg gjer det nå er eg redd dei siste vekene vil gå seint:p Føle eg har goood tid:p

<3<3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg er 33+5 og første gangs :) her er ALT klart hehe fra senga til bilstolen :P har til å med fikset stelle baggen og sykehus baggen min :)

Skrevet

hehe, d e jo så koseligt å stelle i stand <3 Kommer nok til å bjunne i det små nå eg og;) termin 23 august du då?:)

masse lykke til:))

Skrevet

da har vi termin likt :) min og gyn er 23 august,men sykehuset sier 24 hehe. ja er jo deilig å titte inn på barnerommet å se at det står klart <3 blir så deilig å få en liten prins i huset :) blir nok veldig rart også, plutselig er vi 3 hehe. er det gutt eller jente du venter? :)

Skrevet

Sjukehus terminen min er og 24:)) Min egen 19..

Jaaa, d e såå koseligt!! forstår godt du glede deg til å få prinsen i hus;D Blir nok uvant, men alikevell heilt naturligt;D Fantastisk er det vertfall <3 Eg vente gutt nr 2;) Har ein som blir 2år 4.sept:)

Skrevet

Her er også alt klart, termin 24 august (eller 23 august i følge BIM, da de teller 40+2). Synes det er greit at alt er ferdig, da ting begynner å bli vanskelig i slutten.

Mangler vel kun sykehusbagen nå.! :)

Skrevet

Så kjekt, er jo så koseligt å sjå alt ligge klart! Blir litt meir virkeligt og;) å ja, mye som er skikkelig tiltak for tiden.. spesielt bøying:p hehe..

Bare å nyte siste ukene då:)) Lykke til:)

Skrevet

eller finne riktig sitte stilling :P er ikke lett å puste med en mage oppunder haka :)

Skrevet

hehe, då synst eg faktisk det er verre med liggestilling;p eg bere nok ikkje så høgt;)

Skrevet

Hadde ingenting klart for noen dager siden. Er i uke 37.

Men var hos jordmor mandagen og hun mente at ting kan skje når som helst, siden jeg lever et såpass aktivt liv, 3 barn, forsatt i jobb og mye annet. Siden de andre har kommet rettferd termin mente hun jeg kunne forvente det samme nå eller tidligere. Så vi tok oss fri torsdag og handlet inn alt vi trenger. I helga har jeg vasket tøy. Så nå er jeg nesten klar. Har litt lyst å nyte permisjonstiden først men skulle babyen ville ut nå er den velkommen.

Vi ga bort alt etter nr. 3 for da trodde vi at vi var ferdig, så måtte kjøpe alt nytt. Var kos det :-)))

Skrevet

Jeg er 37+3 og her er så og si alt klart. Utstyr og stelleprodukter er kjøpt inn. Tøy, håndkler, kluter, pledd og sengetøy er vasket. Jeg skal bare vaske over rommet en siste gang en gang til før termin, og legge på sengetøy i kurven, senga og vogna :) Fødebaggen er også så godt som klar. Mangler bare å fylle opp toalettmappa før avreise :)

Skrevet

En uke på overtid å enda ikke helt ferdig :o Er nr 2 så har det meste. Har vasket klærne i allefall. Må vel få fikset senga og vogna, sjekket bilstolen og pakke fødebaggen snart :)

Skrevet

Er i uke 40+4 og har akkurat pakka ferdig sykehusbagen. Ellers har jeg lagt på dynetrekk på dyna, men bagen er ikke oppreid enda. Har funnet den fram da. Seng blir ordnet etter hvert, regner med å ha baby i bagen den første tiden uansett. Bleier er funnet fram.

Dette er barn nummer 6, kjenner jeg denne gang og forrige gang (for 15 mdr siden) tar ting som det kommer. Det ordner seg som regel, og små barn trenger egentlig ikke så mye utstyr utover det helt elementære med litt klær, bleier/stellesaker, bag/vogn, bilstol, mat og trygge omgivelser.

Skrevet

2 uker igjen og fødebagen mangler. Må vel snart hive meg rundt. Har akkurat flytta så vi har fått ordna med seng, klær og bilstol.

Skrevet

Uke 33 her og ingenting klart :) tenker vi får handle inn litt når mannen min tar ferie om to uker :) dette er tredje mann, men gav også vekk alt etter nr. to. Hva trenger jeg? Føler meg helt grønn, nesten mer en med nr en :#) ps! Skal få barnevogn av noen venner så den er rett rundt hjørnet :) så litt er på gang :))

Skrevet

Er 35+3 og her mangler det bare å vaske klær + sette opp babybay senga og bilsete :)

Skrevet

Har ikke gjort klart noe, og nå begynner mannen å mase om sykehusbagen... :P

Uke 38+1

Vil så gjerne bli ferdig med fødsel og få henne i armene mine, men klarer liksom ikke helt å gjøre ting klart...

Klær har hun jo selvfølgelig, men vogn, seng, vugge ol. er ikke fikset.

Var mye flinkere med nr 1, da var alt klart tidlig, men han kom 14 dager over termin så vi ventet leeeeenge på han.

Kan være derfor, at jeg på en måte ikke har en tro på "at hun kommer"..

Skrevet

Termin 27 august, har nesten alt i hus, mangler bare vogga, mrn den står i kjellern hos svigers i nabohuset. Men ingen ting er klart, har så smått begynt å vasket litt klær. Men d er alt. Sist hadde jeg alt klart lenge før, men stresser ikke denne gangen. Alt ordner seg :-)

Skrevet

Er så godt som klart, vasket lammeskinnene i dag og nå gjenstår bare pakkingen av sykehusbaggen. Vet godt hva jeg skal ha oppi. Er uke 36 hvert øyeblikk, men jenta jeg har fra før kom i uke 36 så målet er å ha alt klart denne gangen! Føles godt faktisk... Kan jo fort bli lange fire uker til termin, men ifølge legen skal jeg ikke være for bekymret for at jeg må vente helt til termin.

Skrevet

Er 38 uker nå, og har pakka sykehusbag og vasket tøy. Har vaska bilen innvendig i dag, og vasket trekkene på babysetet og to-åringens med det samme. Plutselig kom redebyggertrangen:) har to timer å kjøre til sykehuset, og mannen jobber på anlegg tre timer hjemmefra. Har ordnet med barnevakt som kan komme hit på ti minutter, regner med at kanskje ikke mannen rekker hjem, så da er det greit at alt er klart:)

Skrevet

Er uke 34 i dag... Og har vel kanskje, muligens det meste klart nå :-D Mangler småting på handlelista mi fremdeles, men skal se om jeg ikke får unna noe på torsdag..

Skal male vugga hans lyse blå, men ikke rota meg til å pusse den ennå...

Mannen sa jeg kunne begynne å pakke fødebagen den uka her, eller i allefall skrive liste over hva som skal være med... :-)

Skrevet

He he, må smile litt av dere som sier at mannen bryr seg om fødebagen :) Han hjemme her vet knapt hva det er :P Fødebagen pakker jeg sikkert når teminen nærmer seg. Ellers er det meste klart her av tøy, seng, stellebord, vogn osv. Er i uke 33.

Skrevet

Her har vi alt i hus,men alt er ikke klart. VI skal flytte til enebolig 1 august og termin er 19 :) Så vi håper vi kommer oss inn i huse før hun kommer :) Blir greit å få flyttet inn å begynne å ordne alt klart :) Vaske klær osv :)

Skrevet

Vi har det meste etter storebror, men mangler vogn og bilsete.. Resten står lagret hjemme hos foreldrene mine. Vi går å venter på om vi kanskje skal flytte da vi mangler ett soverom og mest sannsynlig ikke får lov til å bygge på!! Men får ikke svar fra kommunen før om 3 uker... Og selv om det er 9uker igjen til termin nå så er jeg meget stresset ang hvor vi skal bo!! Muligens vi skal "bytte" hus med ett familie medlem rett borti gata her... Og da er det en del oppussing som skal gjøres.. Men ingenting er sikkert!!!! Off... Slitsomt!!

Lykke til til dere som snart har en liten en i armene:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...