Gå til innhold

Må man ha REIMA eller finnes det billige bra merker?

Anbefalte innlegg

Her har jeg også prøvd litt av hvert, Reima sine dresser er veldig gode til små barn, myke, lette og tåler alt, men når de begynner å bli 3-4 år har jeg gått over til Ticket to heaven, mye mer slitesterke og super gode og varme med gode pusteegenskaper. Her i byen er det kun en butikk som fører ticket, og det har ikke vært så kjent for mange, men på begge avdelingene til ungene mine har de som jobber der spurt hvor dressene er kjøpt grunnet at de var de eneste ungene som ikke var våte gjennom selv på skikkelig slapsedager. Den ene dressen min har gått 3 sesonger og er like fin, mens reima vårdressen var slitt på knærene etter kun 2-3 mnds bruk.

Reflex sine holder ikke mine unger tørre, de er stive og ungene blir klamme og kalde. Dårlig slitestyrke og passform, kjøper ikke det igjen.

Jeg er også veeeeldig fornøyd med Miniature sitt yttertøy, fantastisk kvalitet:-) I år skal jeg teste ut den nye tec serien de kommer med, superfin:-)

Luer, alle jeg har snakket med som har prøvd KIVAT sine, kjøper ikke annet etterpå:-) Dyre, men de varer og er ekstremt elastiske og kan brukes i flere sesonger, ikke minst er de også kjempefine med en super passform. Mye bedre enn Reima sine.

Regntøy har jeg prøvd troll, ticket to heaven, stormberg og Reflex. Reflex, altfor stivt og buksene er mye større enn jakka, så de vokser utav jakke på null komma niks. Stormberg, lekker som en sil. Troll og ticket, myk behagelig, vanntett og slitesterk.

Sko, viking og Bisgaard, suverene, til de minste som nettopp har lært å gå, er superfit overlegne med sin bevegelighet og lette vekt:-)

Votter, brukte hestra før, men etter jeg prøvde ticket sine, blir det bare de. Utrolig myke og bevegelige, sitter godt på og ungene kan bruke hendene sine i snøen. Blir ikke våre gjennom og har grei pris.

Det er dyrt med kvalitet, men man får det man betaler for. Det har jeg virkelig erfart. Det beste er at klærene kan arves, og da sparer man penger fordi man kjøper det en gang i stedet for 2 eller 3. I tillegg er annenhåndsverdien bra, man selger glatt en ticket, troll, reima eller miniature dress på finn til halv pris etter 1-2 sesonger. Ergo man betaler jo egentlig bare halve prisen om man vil:-)

Anbefaler alle som har mulighet å kjøpe kvalitetsklær til barna sine, når de er små kan de ikke si ifra om klærene er for varme eller kalde om de fryser eller er varme, ei heller om skoene er vonde, eller at de er våte. Kjøp heller en stor ting i mnd nå mot vinteren, så blir det ikke så mye på en gang. Jeg sier ikke dette mtp noe som helst motepress, reima sine dresser er jo dritstygge og virkelig ikke moteriktige, men norke barn i bhg trenger ordentlige klær.

Fortsetter under...

Veldig fornøyd med Reima, ingen over ingen ved siden!

Og det trenger jo ikke være så dyrt heller, jeg kjøper alltid dresser på halv pris salg sesongen før ;)

Her har jeg også prøvd litt av hvert, Reima sine dresser er veldig gode til små barn, myke, lette og tåler alt, men når de begynner å bli 3-4 år har jeg gått over til Ticket to heaven, mye mer slitesterke og super gode og varme med gode pusteegenskaper. Her i byen er det kun en butikk som fører ticket, og det har ikke vært så kjent for mange, men på begge avdelingene til ungene mine har de som jobber der spurt hvor dressene er kjøpt grunnet at de var de eneste ungene som ikke var våte gjennom selv på skikkelig slapsedager. Den ene dressen min har gått 3 sesonger og er like fin, mens reima vårdressen var slitt på knærene etter kun 2-3 mnds bruk. Reflex sine holder ikke mine unger tørre, de er stive og ungene blir klamme og kalde. Dårlig slitestyrke og passform, kjøper ikke det igjen. Jeg er også veeeeldig fornøyd med Miniature sitt yttertøy, fantastisk kvalitet:-) I år skal jeg teste ut den nye tec serien de kommer med, superfin:-) Luer, alle jeg har snakket med som har prøvd KIVAT sine, kjøper ikke annet etterpå:-) Dyre, men de varer og er ekstremt elastiske og kan brukes i flere sesonger, ikke minst er de også kjempefine med en super passform. Mye bedre enn Reima sine. Regntøy har jeg prøvd troll, ticket to heaven, stormberg og Reflex. Reflex, altfor stivt og buksene er mye større enn jakka, så de vokser utav jakke på null komma niks. Stormberg, lekker som en sil. Troll og ticket, myk behagelig, vanntett og slitesterk. Sko, viking og Bisgaard, suverene, til de minste som nettopp har lært å gå, er superfit overlegne med sin bevegelighet og lette vekt:-) Votter, brukte hestra før, men etter jeg prøvde ticket sine, blir det bare de. Utrolig myke og bevegelige, sitter godt på og ungene kan bruke hendene sine i snøen. Blir ikke våre gjennom og har grei pris. Det er dyrt med kvalitet, men man får det man betaler for. Det har jeg virkelig erfart. Det beste er at klærene kan arves, og da sparer man penger fordi man kjøper det en gang i stedet for 2 eller 3. I tillegg er annenhåndsverdien bra, man selger glatt en ticket, troll, reima eller miniature dress på finn til halv pris etter 1-2 sesonger. Ergo man betaler jo egentlig bare halve prisen om man vil:-) Anbefaler alle som har mulighet å kjøpe kvalitetsklær til barna sine, når de er små kan de ikke si ifra om klærene er for varme eller kalde om de fryser eller er varme, ei heller om skoene er vonde, eller at de er våte. Kjøp heller en stor ting i mnd nå mot vinteren, så blir det ikke så mye på en gang. Jeg sier ikke dette mtp noe som helst motepress, reima sine dresser er jo dritstygge og virkelig ikke moteriktige, men norke barn i bhg trenger ordentlige klær.

Skjønner ikke dette, jeg har refelx dress, to delt høst sett, dress og skibukse, ingen av delene er stivt, jenta mi blir ikke våt eller kald eller klam!!! nå skla det sies at jeg ikke kjøpte det regntøyet med en type foring i fra refleks for det er stivt, men jeg kjøpte en annen type litt tynnere funker like bra og er slitesterkt!!

Har jeg vært utrolig heldig med det jeg har kjøpt eller???

Jeg rett over deg her, mulig hdu har vært heldig, men vi har alle forskjellige barn, noen er varme, noen er kalde, og vi bor på forskjellige kanter av landet. Mine barn er veldig varme av seg, og meget aktive, ergo trenger de klær som er bevegelige og puster godt, andre har mer barn som koser seg sandkasse og er roligere, da vil de sikkert ikke trenge en dress med samme egenskaper. Ikke ment som noen hets av reflex, men for oss fungerte det ikke. Jeg byttet de ut tidlig i sesongen og kjøpte noe annet i stedet.

Også om man ikke prøver forskjellige merker eller aldri prøver f eks de litt dyrere merkene, så vet man heller ikke hvor mye bedre de er:-) Snakker kun av egen erfaring her, samt at jeg har arbeidet i bransjen barneklær (eier og innkjøper) i mange år, og hører ekstremt mange kunderefaringer. Men en ser jo i denne tråden og hvor forkjellige folks erfaringer er, så det kommer nok veldig ann på bruk og hvor man bor i landet, hvor gammelt barnet er samt hvor mye de er ute.

Jeg rett over deg her, mulig hdu har vært heldig, men vi har alle forskjellige barn, noen er varme, noen er kalde, og vi bor på forskjellige kanter av landet. Mine barn er veldig varme av seg, og meget aktive, ergo trenger de klær som er bevegelige og puster godt, andre har mer barn som koser seg sandkasse og er roligere, da vil de sikkert ikke trenge en dress med samme egenskaper. Ikke ment som noen hets av reflex, men for oss fungerte det ikke. Jeg byttet de ut tidlig i sesongen og kjøpte noe annet i stedet. Også om man ikke prøver forskjellige merker eller aldri prøver f eks de litt dyrere merkene, så vet man heller ikke hvor mye bedre de er:-) Snakker kun av egen erfaring her, samt at jeg har arbeidet i bransjen barneklær (eier og innkjøper) i mange år, og hører ekstremt mange kunderefaringer. Men en ser jo i denne tråden og hvor forkjellige folks erfaringer er, så det kommer nok veldig ann på bruk og hvor man bor i landet, hvor gammelt barnet er samt hvor mye de er ute.

Min jente er 5 år nå og er meget aktiv, leker i vannpytter, og snøslaps!!

Og jeg har hatt,stormberg dress og hh dress, så jeg har referansepunkter!

Jeg har jobbet i bhg og erfart dressene på barna og det stemmer ikke at dyrest alltid er best nemlig!!

Reima har gode dresser, det er det vel ingen tvil om, men de fleste dresser i den prisklassen er faktisk det.

Ulempen med Reima er at de aldri blir satt noe særlig ned, max 30% på salg.

Jeg har fire barn og har prøvd flere forskjellige merker, og i mange år nå har jeg sverget til Stormberg. De har dresser i flere prisklasser, og jeg pleier kjøpe de dyre på salg ved sesongslutt. Handler jeg dress fra nettsiden deres ved påsketider får jeg opptil 60-70% rabatt. Har betalt under 500 kr for dresser som egentlig koster 1300 kr. Det er gode dresser, vann- og vindtette, puster, er behagelige på og er slitesterke. Veldig fornøyd!

Annonse

Man må se på behovet til barna når man skal kjøpe klær :-D Jeg har en aktiv sønn på 4 år, så han trenger slitesterke klær, som holder vann og vind ute. Uteklær han har:

- 3 reimaluer (to tykke og en tynn)

- HH regnvotter og Didrickson regnvotter

- Polvotter har han kanskje 4-5 par i reima og hestra

- reima høstdress

- to reima vinterdresser(men er ikke veldig fornøyd med slitestyrken på reimadressene, men er ALDRI våt)

- HH høstdress

- reflex regntøy og HH regntøy(det tykkeste)

- 10 ulltøysett til å ha innerst (joha, nøstebarn, HH ++)

- to fleecesett til å ha utenpå ulla

- to strikka tykkulltøysett

Dette var kanskje det meste. Jeg ser nå at han har en del utenpåtøy, men prioriterer det veldig. Kjøper alltid slik at han kan ha det i to sesonger og ALLTID på tilbud! Aldri i verden om jeg hadde kjøpt reimadress til 1600 kr. Da han var ett år kjøpte jeg reimadressen han kommer til å bruke neste vinter :-) Handler masse på xxl ettersom de har mye på tilbud. :-) Lite erfaring med billimerkene, men jeg jobber i barnehage og har ikke tenkt over at de billige er dårligere annet enn at noen billigmerker ikke holder vannet like godt ute. Noen foreldre har kommentert at enkelte billigmerker ikke holder seg like godt i vask. Jeg impregnerer forresten alltid dresser og sko, slik at det skal holde til flere barn :-) Det er nok mye av grunnen til at min sønn aldri har vært våt :-)

Har kjøpt Reima regntøy men i utedresser går det i Mini a ture sine dresser,elsker de :) Men de er vel Reimapriser på egentlig.....Men de er så mye finere enn Reima synes jeg. Og i Danmark pleier de vist å vinne testene!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...