Gå til innhold

Må man ha REIMA eller finnes det billige bra merker?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei, man må sikkert ikke det. Men jeg bruker en del penger på yttertøy, både til meg selv og barna. Har ikke så god erfaring med billig yttertøy. Her går det i Reima og Bergans. :)

Er det lov å spørre hvilke merker du har dårlig erfaring med? Og- hva må man egentlig ha til høst/vinter/vår?

Jeg har hatt Reflex og ett eller annet annet merke som jeg ikke husker navnet på -og de var billige og gode og gjorde absolutt nytten.

Jeg kommer ikke til å kjøpe Reima - så lenge man får gode dresser for halvparten av prisen.

Nei, man må sikkert ikke det. Men jeg bruker en del penger på yttertøy, både til meg selv og barna. Har ikke så god erfaring med billig yttertøy. Her går det i Reima og Bergans. :)
Er det lov å spørre hvilke merker du har dårlig erfaring med? Og- hva må man egentlig ha til høst/vinter/vår?

Har dårlig erfaring med Helly Hansen bukser, bukser/dress fra cubus og Lindex. Hva man må ha avhenger litt av hvor man bor i landet. Her må man ha regnklær, liker godt reflex sitt, man bør ha vår/høstdress evt allværsbukse og jakke. Har pleid å ha reima tec dress til de minste, bergans bukse til litt større barn, skogstad eller bergans jakke. På vinteren har jeg brukt reima tec dress til de mindre barna, gått over til reima tec bukse og bergans dunjakke når de har blitt større.

Jeg har også hatt dårlig erfaring med HH sitt vintertøy og forståvidt det "billige" regntøyet deres. Jeg kjøper også Reima og Bergans. Har også andre ting innimellom, skogstad, reflex, norheim osv.

Er veldig fornøyd med reflex også egentlig. Det er i alle fall billigere enn reima.

Jeg synes reima er veldig bra til de små barna, men her sliter de hull på vårdressene ganske kjapt og jeg har derfor nå gått for bukse og jakke i bergans.

Annonse

Gjest lillemor og lillefrøken

Jeg har iallfall tenkt til å gi billigvariantene en sjans der vi må kjøpe nytt. Har en tynn dress fra leketøy, er samme som produserer stormberg, og kjøpt på obs. Virker helt ok, ikke blitt våt igjennom enda. Regnvotter fra name-it, virker også ok. Ikke så mye brukt enda. Min starter også snart i bhg. Ved oppstart må de nok ha en sommer/høst dress, regntøy, fleece/ull, minst 2 luer og noen skiftepar votter. Og noe på beina ute og inne. Sko kjøper vi nytt og av kvalitet da, synes det er viktig.

Er s[ lei motepress allerede i barnehage alder, er jo foreldrenes skyld, og det skulle helt klart vært innført skoleuniformer.

MEN

COOP OBS sine dresser kom ut som en av de beste i test. billige varme og vanntette

Min barn har brukt coop sin dress (friends). Den har holdt hele vinteren. Barna er varme, tørre og fornøyde. Den koster vel ca 600 kr, men man får ofte fjorårets til halv pris..

Da barna var sånn 1-2 år så brukte de en dress jeg fant på bogerud tekstil (bocca?). Den var helt super med gummi i rumpa, slitesterk og todelt sånn at de kunne bruke den som både vår/vinter/høst dress. Tror jeg har betalt 400 for de dressene.

Jeg har kjøpt reflex sitt regntøy til snuppa som begynner nå i august :) venter med vinterdress til det nærmer seg, men jeg skal ærlig innrømme at jeg har tenkt på Reima fordi jeg har inntrykk av at det er det beste. Får følge med her :)

Helt sikkert ikke;-) Har ikke testet så mye vi da, men vi er så fornøyd med Reima til dresser og Bergans til allværsjakke - og bukse at vi bruker gjerne de hundrelappene ekstra. Kjøper Bamse-regntøy på Lindex, og veldig fornøyd med det.

Har også kjøpt Reflex-dress som ekstra dress og regntøy - og det har vært helt greit. Synes det er litt for stivt - også blir det fortere slitt. Ekstradressen ser mye mer slitt ut, selv om den er brukt m-y-e mindre. Men det funker helt fint :-)

Vi har pleid å kjøpe Viking støvler på type xxl, superbillig. 99,- kr for paret tror jeg, og snuppa har ikke vært våt på beina en dag - og vi bor i Bergen ;-)

Hva du trenger avhenger av hvor du bor, men du må vel ha høst-/vårdress, vinterdress, regntøy, joggesko, støvler, vintersko, ull/fleece til å ha under, luer, votter, hals... uansett hvor du bor. Holder som regel med en av hver, kommer an på hvor mye de er ute i barnehagen og hvor mye dere er ute etter barnehagen.

Siden vi bor i Bergen har vinterdressen ikke vært i bruk så mange mnd. i året. Derimot har vi vært avhengige av to sett med yttertøy som tåler vann ;-) I vår har vi hatt vårdress fra Reima, regntøy fra Reflex og jakke og bukse fra Bergans som tåler godt med vann. Til høsten kjøper vi Bamse-regntøy igjen, det er bedre synes vi. Mye mykere.

Gjest Kira med en av hver

Jeg hadde Reimatec første året i bhg, og synes det var vel anvendte penger. Da sitter barnet ofte mye på bakken, og beveger seg litt mindre enn eldre barn.

I år hadde vi Helly Hansen dress kjøpt på tilbud hos Coop til ca 450 kr, og var også kjempe fornøyd med denne. Har i tillegg hørt at Kappahl sitt yttertøy er veldig bra til en rimelig penge. Husker dessverre ikke helt hva merket heter.

Men må innrømme at jeg bruker mye mer penger på yttertøy og sko enn andre klær til barna. Det er eneste gangen jeg stort sett bryr meg om merke.

Annonse

Du må ikke ha reima.

Finnes mye anna som er bra :)

Jeg er veldig fornøyd med stormberg sine produkter, de har ofte salg på nett.

Har parkdress, fleecedress, bukser, jakker, luer, votter osv.

Har en del bergans og norrøna til meg selv, er nå gått over til stormberg der også :)

kapp ahl sitt regntøy fra i fjor var bra.

Jeg kjøpte reflex dress til min datter første gangen hun bynte i bhg, hun er høyt og lavt og møkkete av lek :) hun skal bynne siste året i bhg nå og har fått sin 3 reflexdress :) kjøper de på 50-70% salg på barnas hus i april mai :)

Ellers så har hun vanlige klær som tåler lek godt :)

Når det kommer til yttertøy så liker jeg reflex kolleksjonen til barnas hus :)

Vil også legge til at vi er mye ute i all slags vær, og prioriterer å kjøpe yttertøy av kvalitet, både til oss selv og henne, ikke fordi vi er så himla motebevisste ;-) Resten av klærne hennes er mye arvetøy og resten fra kjedebutikkene.

Men vil ellers signere at Hestra-votter er supre, det samme er Reima-luene. Men synes at H&M har noen supre votter (de tåler ikke så mye våt snø, men ved tørr snø er de geniale) og ull-luene til Pierre Robert er supre. Vi har to som brukes på tredje året nå -billig og bra :-) Mye er avhengig av hvor du bor.

Vi har en vinter langt nord, to på vestlandet - og er ellers mye på østlandet året rundt - og det som funker et sted funker ikke nødvendigvis et annet sted.

Jeg har iallfall tenkt til å gi billigvariantene en sjans der vi må kjøpe nytt. Har en tynn dress fra leketøy, er samme som produserer stormberg, og kjøpt på obs. Virker helt ok, ikke blitt våt igjennom enda. Regnvotter fra name-it, virker også ok. Ikke så mye brukt enda. Min starter også snart i bhg. Ved oppstart må de nok ha en sommer/høst dress, regntøy, fleece/ull, minst 2 luer og noen skiftepar votter. Og noe på beina ute og inne. Sko kjøper vi nytt og av kvalitet da, synes det er viktig.

god erfaring med Reima, med ticket, med troll, lego fix fra lindex og isbjørn.

kjøpte sist vinter Reflex til ungene da de hadde så gode kritikker, og det var vanvittig dårlig. dugde ikke i barnehagen, ikke på skolen og ikke i slalåm bakken

vi er ute folk, og har alltid vært fornøyd med dresser vi har kjøpt. samme hvilket merke, men Reflex var skikkelig skuff.

brukte jo dressene, men ungene har jo rikelig med yttertøy, da det er i kostnat bruk.

Det var ikke bare en dårlig dress, for jeg kjøpte fire.

Har ikke lest svarene ovenfor her, men her er mine erfaringer:

Reflex sugerog COOP friends suger enda mer.

HH og Ticket to Heaven er OK.

Reima og Troll er overlegne supre!

Nå skal det sies at mine barn går i naturbarnehage og er ute nesten hele barnehagetiden, og vi er også mye ute på fritiden, derfor er kvalitet viktig for oss.

Når det gjelder regntøy er jeg fornøyd med HH, MeToo, Bergans, samt ett sett jeg har kjøpt på Lindex.

Jeg har ennå ikke funnet de "perfekte" vinterskoene som både er varme, vanntette, ikke glatte, sitter godt på foten og er enkle å få på, men ECCO leder løpet så langt.

Hmmm må bare spørre ikke for og være tverr men hva var det som suuuugde så med reflex dressene? og var det til store eller små barn?

jeg har reflex og har ikke merket noe galt med de, men bynner jo og lure på om pers i bhg lyver til meg når jeg spør om hun er varm og tørr ute!

Oi så mye bra svar jeg hadde fått! Tusen takk :D

Er det noen som har erfaring med merket LUDO?

Lurer også på om det går an å ha en høst/vår dress, og så kjøpe en kjukk ull dress som man kan ha under på det kaldeste, eller må man ha foret vinderdress? For jeg synes de er såå innmari stive :/

Leste at Kappahl sin regndress fikk best i test i fjor =)

Kom gjerne med flere synspunkter, dette er kjempebra lesing for en førstegangs-barnehage-mamma :D

Oi så mye bra svar jeg hadde fått! Tusen takk :D Er det noen som har erfaring med merket LUDO? Lurer også på om det går an å ha en høst/vår dress, og så kjøpe en kjukk ull dress som man kan ha under på det kaldeste, eller må man ha foret vinderdress? For jeg synes de er såå innmari stive :/ Leste at Kappahl sin regndress fikk best i test i fjor =) Kom gjerne med flere synspunkter, dette er kjempebra lesing for en førstegangs-barnehage-mamma :D
kjøp en foret vinterdress, de tåler mere vann og er gennerelt bedre egnet for vinterbruk, parkdressene egner seg kun på tidlig høst og på vårparten. Syns du skal ta deg litt tid og sjekke ut dressene i butikken så får du kjent på de sjekket vannsøyle og vekt :)og ikke mins sjekket pris, mange butikker opperere med forskjellig pris på samme dress! Endret av mamma_til_2
Gjest SnabelA og Kitty

Må ikke ha Reima....

Har hatt en dress fra Skogstad i år som var helt super på jenta vår vinteren som var.

Og har også hatt en dress til 99kr til henne og som hun hverken ble kald eller våt av å bruke.

Ikke et eneste plagg som jenta våres har hatt som har bært merket "Reima".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...