Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tenkt på å kjøpe bæremeis, men er så mange forskjellige å velge mellom.... Lurer på om noen har tips om hvilken vi burde velge! Også dersom det er noen type vi absolutt ikke bør kjøpe!

Videoannonse
Annonse
Gjest yrild
Skrevet

Har ingen råd, men ville heller ha hatt en Ergo, Manduca eller Mei-tei.. det er mindre belastende for ryggen!

Skrevet

Vi har brukt bæremeis, men da var gutten vår over et år. Vi fikk låne en fra familie fra bergans og er fornøyd med den. Veslemor får ikke sitte i den ennå, hun er 7,5mnd

Skrevet

Kommer vel litt ann på alderen på barnet

Skrevet

Han er 9 mnd. i morgen :) Veier ca. 10 kg, Setter seg selv opp og sitter lenge før han legger seg ned igjen ;)

Skrevet (endret)

Jeg har villet tatt med ungen på en god friluftslivbutikk og prøvd. Bæremeiser er jo som sekker, noen passer bedre til en type kropp enn andre. :) Og tenk over hva dere skal bruke meisen til, er det toppturer på mange timer eller småturer i skogen. Og om det er bare en av dere som skal bruke den eller begge? Følger det med regntrekk, nakkestøtte og tak, er det god plass til bagasje, gode fotstøtter etc? Og hvor viktig er alt dette for dere? :)

På små, vanlige dagsturer i skogen foretrekker jeg meitai, rett og slett fordi da sitter babyen helt inntil ryggen, så det blir lettere å bære og å balansere seg. Har med matpakka i en magetaske (riktig så lekkert). :P På langturer er det LittleLife bæremeis. Legger med en link om bæremeiser, kanskje den kan hjelpe deg: http://ut.no/artikkel/1.8027998

Endret av Cimorene
Skrevet

Bæremeiser er ganske mye tyngre å bære baby i, enn formsydde bæreseler som f.eks Ergo eller Manduca. I Manduca, Ergo osv sitter babyen tett inntil ryggen din og dermed vil tyngdepunktet falle slik at det føles mye lettere for bæreren enn med en bæremeis. Jeg har prøvd begge deler og vet hva jeg foretrekker, og det er Manducaen uten tvil. Bæremeisen er stor og tung i forhold og passer i grunnen best til mannen ;)

Skrevet

Bergans skal ha en veldig god en, men som hun over her sier, ta med barnet til butikken og prøv litt.. Hvem av dere kommer til å bære mest, prøv på med barn og div... Så ser dere hvem dere synes er best.

Mini her er nesten 8 mnd når vi skal på tur med bæremeis og jeg har sjekka med fysio om han burde eller ikke sitte i meisen. Og jeg har fått klarsignal. Vi går ikke langt om gangen, han er råsterk og setter seg opp selv... Han kan sitte lenge før han legger seg ned for å krype videre og sjekke nye ting...

Har brukt meis til begge de to største også og er veldig fornøyd, stort sett jeg som bærer baby/barnet, mens pappan tar tursekken =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...