Gå til innhold

alenemor og student..

Siljemor90

Anbefalte innlegg

Jeg er alene med en gutt på fire mnd. Mottar nå overgangsstønad, dobbel barnetrygd og småbarnstillegg. Bor for øyeblikket hjemme hos mamma, mens jeg leter etter ettt sted å bo, å regner med at når jeg finner det vil jeg også motta bostøtte. Fra august begynner jeg på generell studiekompetanse, voksenopplæring, å jeg lurer på hva jeg har krav på av støtte da? Lån, stipend? Har hørt noe om forsørgerstipend, eller at de gjør om en del av lånet til stipend? Hadde vært supert om noen kunne svare på det :-) Vil også gjerne høre hvis det er andre alenemødre med ganske små barn som studerer, hvordan de syns det fungerer i hverdagen :-)

Fortsetter under...

Du kan søke fullt lån og stipend av lånekassa. Avhengig av hvor høy inntekt/hvor mye annen stønad du mottar, vil du kunne få forsørgerstipend i tillegg.

Deler av studielånet ditt vil bli omgjort til stipend etter fullført eksamen. Dersom du stryker eller ikke møter opp, vil du miste stipendandelen, dvs at du bare får det som lån. Men dette blir omgjort til stipend igjen, dersom du tar opp eksamenen og består, eller tar en annen, tilsvarende stor eksamen, (det går på studiepoeng)

Annen støtte aner jeg ingenting om, for jeg har aldri fått noenting,

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...