Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Huff, er bare i min 8 uke, men har de de siste to ukene merket at ikke fordøyelsen er son den skal, LANGT ifra!! Jeg er vant til å gå på do 2 ggr om dagen til vanlig, aldri problemet med treg mage. Men nå føler jeg meg heeeelt STUFFA! Kjenner jeg begynner å bli fortvilet. .. Hadde en microlax liggende i veska (fra jobben), som jeg tok i natt! Nesten ikke resultat! Det skal sies at jeg ikke har trenet noe de siste to ukene pga kvalme, uggenhet. Noen som har effektive tips? Duphalac, virker det bra evt?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143952756-s%C3%A5-sykt-treg-i-magen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heia, du kan trygt bruke Levolac, det funker fint, bare husk å drikke mye vann:) svisker og linfrø er også effektivt, men det klarer jeg ikke å spise lenger fordi jeg gjorde det sist jeg var gravid...har fått det i halsen for å si det slik;)

Hei! Takk for svar! Skal snart ned på apoteket, kjenner jeg får lettere panikk rett og slett pga dette. Føler meg så uvel når det er sånn! Har slitt meg gjennom helga og føler meg som en stappa "banan". Da skal jeg spørre etter levolac b.la. ;). Har vært treg i magen i de to tidligere svangerskapene også, men ikke sånn som nå. Nærmer seg full stopp!

Annonse

• 1 måned senere...

Hei. HI her igjen ;) . Vil bare si at jeg etterhvert fant noe som fungerer veldig bra for meg. De frukt&fiber tablettene man får kjøpt på apotekene. Prøvde lactulose, men det smaker kvalmt, og i tillegg fikk jeg skikkelig luft i magen av å ta det, så plagene mine ble verre.

Fikk tips her om dagen av jordmoren min om å ta magnesium. Det skulle visst også hjelpe på fornøyelsen. Kunne begynne med 400 mg på kvelden, og kunne øke til 600 mg om nødvendig. Har ikke prøvd det ennå siden de frukt&fiber tablettene hjelper meg såååå bra. Tar de et par-tre dager i uken på kvelden, så får jeg iallefall tømt systemet skikkelig da. Virker dagen etterpå, evt halvannen dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...