Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Finnes det flere der ute i samme situasjon, som er hjemme med en 0-åring og en 2 åring (altså at 2-åringen ikke går i barnehage)? Og med svært lite hjelp fra andre, og ikke så mye nettverk rundt seg.

Skal dette egentlig være fysisk og psykisk overkommelig? Eller har jeg rett når jeg til tider synes veldig synd i meg selv og lurer på hva i all verden jeg har rotet meg bort i..?

Vil det bli lettere når de blir eldre, eller kommer det bare nye problemstillinger da?

Fortsetter under...

Jeg har to i samme alder og har ofte eldste hjemme fra bhg. Det kan være slitsomt, men overkommelig. Jeg har heller ikke det største nettverket her, men gjør noe med det ved å ta med ungene på tur, gå på lekeplassen etc. da treffer man jo andre med barn i samme alder.

Har du mann som er hjemme på kveldene? Det hjelper nok endel på, min jobber dumme skift så er borte lenge av gangen så har ingen avlastning de periodene.Det er det mest slitsomme.

Har vært hjemme med min nå tre- og min toåring hele veien... med unntak av litt dagmamma ved behov- mest for at de skulle få være litt sammen med jevnaldrende. Eldste starter i bhg i høst. Ja, det er overkommelig, mye jobbing og lite egentid, spesielt når jeg er alene med de to uker i slengen mens pappan er på jobb. Nok søvn er for meg alfa og omega. En utkvilt mamma er prioritet nr. en mht egne behov- uansett, da er det utrolig hva man klarer! Styrte fort søvnen inn på mine to små så de sov samtidig- OG jeg sov da selv også om jeg hadde behov.

Men er så definitivt verdt det- syns jeg da:) Fantastisk å få se de små utvikle seg, få med seg alt det nye som skjer hele tiden, føler meg priviligert som har kunnet tilbringe så mye tid med dem i deres første år:) Kan også velge kun deltid i barnehagen, så kommer til å få masse tid med dem begge også i tiden fremover:)

Vi har den aldersforskjellen, men her går eldste i Bhg. Skulle gjerne hatt henne mer hjemme, men pga vedvarende bekken probl er det vanskelig! Men eldste får gjerne fri en dag i uka, da har vi gått i åpen Bhg. Og ellers ganske korte dager i Bhg, ca 9-14. Helt klart slitsomt å ha begge hjemme en dag! Så jeg skjønner godt hva du mener! Men det verste her er at min fysiske form legger så mange begrensninger!

• 2 uker senere...

Jeg er hjemme ogso med gutt min .

Han er 21 manade gammel .

Vi er ny i Norge siden November 2011 , jeg ma laere sprak , og bare den jeg skall ha jobbe.

Det er ikke enkelt .

Jeg har ikke netwerk , Det er dagen , nar jeg prate med ingen .

Fra September vi skall til kyrke , hvor gutt min kan vaere sammen med i den alderen barne .

Det er vanskelig , men jeg har mye a gjore i hjemme

Annonse

Finnes det flere der ute i samme situasjon, som er hjemme med en 0-åring og en 2 åring (altså at 2-åringen ikke går i barnehage)? Og med svært lite hjelp fra andre, og ikke så mye nettverk rundt seg.

Skal dette egentlig være fysisk og psykisk overkommelig? Eller har jeg rett når jeg til tider synes veldig synd i meg selv og lurer på hva i all verden jeg har rotet meg bort i..?

Vil det bli lettere når de blir eldre, eller kommer det bare nye problemstillinger da?

Jeg er alene med en på 2 og en på 0 annenhver uke, og har selvsagt eldstemann i barnehagen hvor han koser seg glugg. Jeg føler jeg har lite tid til begge når jeg er alene, og jeg synes det er dødsslitsomt. Hvorfor ikke ha han i bhg, noen dager i uka i allefall?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...