ispinne Skrevet 7. juli 2012 #1 Skrevet 7. juli 2012 Relativt "uviktig" problemstilling, men regner med at forumet er åpent for skravlespm. også Er i uke 29, så babyantrekkene begynner å hope seg opp i skuffen som etter hvert skal få et system. Lurer bare på hva som blir mest praktisk; å sortere klærne etter størrelse, eller plagg? Hva synes dere er best?
ispinne Skrevet 7. juli 2012 Forfatter #2 Skrevet 7. juli 2012 ... og når dere handler inn klær før babyen kommer; hvor langt går dere fram i størrelse før dere tenker at resten kan kjøpes etter hvert etter fødselen? Tror 62 eller 68 er den største str vi har handlet inn av klær til nå.
carma78 Skrevet 7. juli 2012 #3 Skrevet 7. juli 2012 Har sortert etter størrelse i gjennomsiktige plastikkbokser fra IKEA. Str 50 og 56 ligger i hver sin skuff i stellekommoden. Når jeg er ferdig med de str, bytter jeg ut med str 62 osv. Har klær opp til 68 (fått alt).
Lisse_01 Skrevet 7. juli 2012 #4 Skrevet 7. juli 2012 Er i uke 29, og har kun handlet klær i 50 og 56. Ikke vasket det ennå, så de ligger forsatt i posene. Men planen er å sortere etter plagg og størrelse
Mango86 Skrevet 7. juli 2012 #5 Skrevet 7. juli 2012 Stikker innom fra 2 trim, men planen min er en skuff til str 50, en til 56 osv. Alt av klær i samme skuff så sant det er innen samme størrelse. Har fått litt klær allerede, men ingenting er vasket og sortert enda. Tror jeg kommer til å kjøpe klær opptil 62-68, men det er kun fordi jeg har termin like før jul så det er ikke like lett å få handlet inn klær i siste liten før butikkene stenger
friogfrank Skrevet 8. juli 2012 #6 Skrevet 8. juli 2012 Jeg har sortert etter str., en skuff pr. str. Ser ellers for meg at jeg står der med en hånd på babyen på stellebordet, og må dra ut alt med den andre hånden, for å finne en passende body... Det gidder jeg ikke! Selv har jeg kjøpt opp til 68, men noe i 80 siden jeg fant noen søte sommerkjoler på salg. Vi har arvet en del stort, så det står i esker på loftet.
gutt11spire12 Skrevet 8. juli 2012 #7 Skrevet 8. juli 2012 Sorterer etter str, har 1 skuff til 50. Også en skuff med 56 bukser,en med 56 bodyer og en med 56 pysjer,sokker,luer.... Har masse klær etter førstemann, har bare vasket 50 og 56,alle andre str ligger i europris esker enda. Storebror bruker 80/86 nå, men har kjøpt inn masse helt opp tom 92, men det er jo pga storebror
FødtMedEnPilleiPanna Skrevet 8. juli 2012 #8 Skrevet 8. juli 2012 Jeg har funnet frem alt i str 50 og 56, vasket det, og sortert det i kurvskuffer. Så har jeg skrevet hva som er hvor med dymo-maskinen, og klistret det på kanten av skuffen så mannen lett skal finne ut hvor alt ligger ved babystellet -Langermet bodyer og kortermet bodyer, i hver sin side i de store skuffene. -Shortser og bukser. -Kortermet sparkedresser og langermede sparkedresser osv... Ellers har jeg vasket klart i 62 også, men alle de store størrelsene (opp til 1 år) ligger samlet i en kurv med lokk, hvor jeg henter frem klærne og bytter ut i klesskuffene hennes etterhvert som hun vokser. Har kun fremme det hun skal bruke med andre ord.
3 små skatter Skrevet 8. juli 2012 #9 Skrevet 8. juli 2012 Har kjøpt frem til 62 (er 35 uker) venter med å kjøpe større til han kommer. Har sortert det med små bodyer i en skuff, små bukser i en skuff, sokker og luer i en skuff osv. med de minste str øverst og de største str nederst Har ikke vasket noe enda, men regner med å begynne neste uke.
Celcius73 Skrevet 8. juli 2012 #10 Skrevet 8. juli 2012 Jeg har vasket og sortert det vi har i str. 50, 56 og 62. Alle får hver sin skuff. Deretter sorterer jeg bodyer, bukser osv i hver sin haug. Med tellekant, så er det lettere å få klærene kjapt opp av skuffen. Sist gang, når en størrelse var vokst ut, så flyttet jeg en størrelse opp en skuff og fylte på med neste størrelse i nederste skuff.
Fr. Happy Skrevet 8. juli 2012 #11 Skrevet 8. juli 2012 Jeg har 50 og 56 i samme skuff, men delt opp i bodyer og sparkebukser i en skuff, og jakker, gensere, luer, strømpebukser etc i en annen..men vurderer å legge bodyene i stellebordet... Kjøpt opp til 62 og en og annen ting i 68.. Er 38 uker..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå