linjo Skrevet 7. juli 2012 #1 Skrevet 7. juli 2012 Jeg har ei lita jente som blir 5 mnd til uka! Hun har spist mye helt siden hun ble født, ca hver 2 time gjennom hele døgnet, også på natta. Hun er litt over gjennomsnittet lang, og tung, og utvikler seg fint. Problemet er at amminga tar all min energi! Hun ammes fortsatt hver 2 time ca hele døgnet, da hun tydelig gir uttrykk for at hun er sulten! Om natta har jeg sterk mistanke om at hun bruker meg som smokk, da hun ikke er interessert i å ta denne, og hun patter i maks 30 sek før hun sovner igjen! Hun tar ikke flaske, så mme er derfor utelukket. Har prøvd grøt, men viser ingen interesse for dette heller. Prøvd flere sorter uten suksess. Leggingen er også et problem, siden hun ikke tar smokk. Det ender som regel med at hun sovner når vi legger oss rundt kl 23. Og da sovner hun ved puppen. Ligger og vrir seg med munnen åpen på leting etter pupp hele natta. Er rett og slett fri for energi, og kjempesliten. Har tenkt at hun kanskje er sulten, og trenger mer mat. Men er jo vanskelig når hun ikke vil ha grøt... Noen som har noen tips ang mating og legging?
Gjest Prinsesse x 2 Skrevet 7. juli 2012 #2 Skrevet 7. juli 2012 Er som å lese om min eldste datter, var helt lik. Jeg fullammet (gikk maks to timer mellom hver gang) til hun var 8-9 mnd. Spiste minimalt med grøt fra 6 mnd. Har dessverre ingen råd å komme med. Jeg lot det bare gå sin gang, lot hun styre det, og det gikk seg til. Men nå var ikke jeg sliten, så kunne la det gå sånn... Og hun tok sutta. Har du prøvd alle slags sutter? Latex og silikon, og forskjellig former? Og har du prøvd å gi fruktglass? Kanskje det smaker bedre for den lille? Håper du finner ut av det, går jo Ann å få råd hos hs også lykke til
Bøtteknotten Skrevet 7. juli 2012 #3 Skrevet 7. juli 2012 Jeg ville også prøvd flere typer smokker. Og fruktglass. Her blnder jeg frukt i grøten hennes, da spiser hun hele porsjonen. Om jeg ikke gir fruktmos sammen med grøten, stopper det opp etter et par skjeer. Min jente blir 6 mnd om en uke, og hun får nå grøt med frukt midt på dagen og litt mere fruktmos ca en time før soving på kvelden. Hun legger seg kl 19. Men må fortsatt gi henne mat alt fra 1-3 ganger pr natt. Håper nattmatingen gir seg snart, for det tar på å ikke få nok sammenhengende søvn! Du kan jo også prøve middagsmat, most potet og gulrot? Her kan du også blande i litt morsmelk. Noen babyer liker rett og slett ikke grøt, så da må man prøve ut alt annet. Du kan jo ikke mate annenhver time! Vet man gjør alt for disse søte små, men du må jo også ha overskudd. Lykke til! :-)
♥ Min engel ♥ Skrevet 9. juli 2012 #4 Skrevet 9. juli 2012 Hei, ett lite tips som pleier å falle i smak er most avokado (mye fett=mettende) med banan. Smaker kjempegodt. (I begynnelsen finmoste jeg den og tok i litt vann så den ble myk og god) Og som de andre sier fruktmos i grøten kan hjelpe. Ellas kitchen sine smoothier likte/liker min veldig godt. Søtpotetmos med pittelitt kardemomme likte min veeeldig godt når hun var 5 mnd Du får prøve deg frem, noen er matvrak (som min) fra dag en mens noen bruker lengre tid på å tilvenne seg annet en puppen
aragon Skrevet 9. juli 2012 #5 Skrevet 9. juli 2012 Hvis du får til å pumpe deg kan du jo evnt prøve å lage litt tynn grøt/velling med melk i. Kanskje det vil gi en mer kjent smak for henne.
1down Skrevet 9. juli 2012 #6 Skrevet 9. juli 2012 Har du prøvd ulike flasker? Min tok heller ikke flaske før vi prøvde tommee tippee flaska, satt som støpt Den er veldig myk og visstnok "shaped like a nipple" Ellers ville jeg prøvd å venne henne av med å sovne ved puppen, da det høres ut som den er blitt en søvnassosiasjon for henne. Kan anbefale boka til Elisabeth pantley, hun beskriver hvordan man kan gjøre dette. Funket for oss
Love88 Skrevet 10. juli 2012 #7 Skrevet 10. juli 2012 Her var det litt samme problemet... Jenta vår er nå 7 mnd, men vil ikke ta flaske eller smokk:( jeg ammet henne hele tiden de første 4 månedene, endelig nå er det litt mer stabilt, da jeg gir henne grøt morgen og kveld...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå