Gå til innhold

Hvilke bleier anbefaler du? Gutt som tisser igjennom ALT!

Anbefalte innlegg

Jeg er tante til en gutt på 8,5 mnd. Han tisser igjennom så og si alt påstår min søster. Hun bruker per nå pampers baby dry nr. 4 da disse fungerer best, men til og med disse tisser han igjennompå natten. Hvilke bleier anbefaler du? Jeg har to jenter og ikke dette problemet. Min søster sier at gutter tisser igjennom bare hvis tissen ligger litt feil i bleien. Noen som har erfaringer som kan hjelpe henne?

Fortsetter under...

Har jente, her gikk det i libero på de to minste størrelsene og deretter coop, de er de beste vi har prøvd. Min kusine har gutt, der var pampers best på de minste størrelsene. Men også der var coop de beste etter han passerte nr 2.

Rema bleiene passer best til min gutt (litt lik på libero). En ting jeg tidlig fant ut er hvor viktig det er at brettene på bleia er brettet ordentlig ut hele veien, hvis ikke lekker de nesten uansett. Remableiene lakk ikke selv da jeg ammet opptil flere ganger pr natt.

+ kanskje ikke gi han masse å drikke en halvitme før han skal sove.. heller passe på at han drikker litt mer tidligre på kvelden

Jeg har en gutt på 5 mnd, som også tisser igjennom ALT, spesielt på natten.

I en periode virket kun libero comfort fit nr 4. Men begynne og tisse ut av den også.

Nå bruker jeg nr 4 i COOP sine bleier, så billige og såå bra, de suger opp så mye og de sitter kjempe bra, min erfraring er og bruke en større str for da får de bleie godt over navlen da gutter tissen ofte rett i eller opp i bleia og da lekker det ut på siden, jentene tisser rett i og bakver så da lekker det ikke ut på samme måte.

Coop

Annonse

Gjest Mafan

Her går det i Coop - bleier. Har også kjøpt en pakke Rema 1000 bleier og må si jeg kanskje likte de enda litt bedre da Coop bleiene er littegranne tjukke... Kjøper Libero når ikke billig - bleiene er å oppdrive, men de holder ikke like godt som Coop, ihvertfall ikke på natta; bruker jeg Libero om natta er snuppa alltid mye bløtere i stumpen når hun står opp.

Ellers skal visst UP&GO bleier være gode å bruke på natten.

Endret av Mafan

Ser mange er fornøyde og har gode erfaringer med "billigbleiene". Her har vi bare hatt problemer med dem. Rema bleiene, funket greit som bleier på dagtid, men når han bæsjet ble det lekkasje oppover ryggen. Og det ALLTID. Så da prøvde vi oss på coop bleiene, disse lakk også, men det jeg ikke likte med disse var at jeg syntes det luktet helt forferdelig av dem. Jeg bytter bleie ofte, så dem sitter ikke lenge på heller. Pampers har vi brukt en god del, men det virker som ikke disse puster så bra for gutten vår da han blir lett sår når han bruker disse. så her er det eneste som fungerer libero, det dyreste merket, men som sagt det merket som fungerer.

Jeg tror dog det ikke finnes noe fasitsvar på bleier, som med alt annet. En må nesten bare prøve seg frem, og se hva som fungerer på sin unge. MEN, vi har alltid brukt libero på natta, fordi det virker som dette er de bleiene som suger best og som passer best når man skal ha på bleia ganske lenge:)

Annonse

Gjest peacock
Ellers skal visst UP&GO bleier være gode å bruke på natten.
Ja, de sa det, og sendte meg en prøve i posten. Libero altså. :P Men her ble det klissbløtt i senga. Sikkert individuelt det også. ;)

Vi brukte UP&GO i syden når gutten sov i bare bleie. Men da tisset han ikke så mye siden det var så varmt... Mistenker at bleien kanskje er litt tynn for nattebruk?

Det finne forresten sånne engangspysjbukser som suger vannet (dry nights eller noe?). Vet ikke hvilken størrelse de kommer i, men verdt et forsøk, kanskje?

Bruker bare Libero- på natten en størrelse større enn på dagtid! Fungerer godt hos oss- lillegutt er forresten snart 9 mnd. Hadde samme problem tidligere, men etter vi gikk opp en bleiestørrelse på natt, er problemet så og si borte :)

Jeg har en jente og en gutt på 5 mnd. Vi brukte libero, men er nå gått over til Coop sine. De fungerer supert til alle døgnets tider for jenten vår, men gutten ble ofte våt på natten. Så nå er det Coop på dagen og libero på natten for han. Så da er både foreldre, barn og lommebok fornøyd :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...