Evab Skrevet 7. juli 2012 #1 Skrevet 7. juli 2012 Hei! Skal på overtidskontroll på sykehuset (Ahus) på mandag. Da er jeg 8 dager på overtid. Har hele tiden tenkt at de sikkert kommer til å sette meg i gang på noe vis da, men nå har jeg plutselig blitt så redd for at de ikke gjør noen ting... Kanskje jeg må gå stor og gravid (og sliten) enda en uke. Noen som vet hvordan overtidskontrollen foregår? Evt. hvor jeg kan finne informasjon om dette? På forhånd takk for svar.
catva Skrevet 7. juli 2012 #2 Skrevet 7. juli 2012 Heisann. Jeg er på kontroll nr 4 denne uken, kan si hvordan det er her i Bergen. Det er lurt å være tidlig ute, da kommer du lengre frem i køen. Først tar de en sparketest som varer ca 20-30 min. De tar også blodtrykk og ser på urinprøven. Etterpå er det inn til legen for å ta ultralyd for å se hvor stor babyen er, og hvor mye fostervann du har. Når det er gjort er det vanlig at de foretar en innvendig undersøkelse for å se om du er moden. Hvis alt er bra, tror jeg nok du må belage deg på å reise hjem igjen og komme tilbake 2-3 dager senere. Jeg er dag 13 på overtid, venter på å få komme inn til legen nå. Håper å få reise hjem etterpå. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå