Gå til innhold

Trenger noen beroligende svar.... Veldig bekymret...

Anbefalte innlegg

Testet positivt forrige søndag ca 3 dager før forventet mens. På 13 DPO tok jeg hcg prøve hos legen min og svaret var 44... Legen mente dette kanskje var litt lavt men ikke unormalt lavt så tidlig i svangerskapet. Tok ny prøve på torsdag får svar på den til mandagen. Men jeg sliter litt med småblødninger og mye vondt på høyre side av magen. Blør absolutt ikke mye men sånn at papiret er litt brunlig når jeg tørker meg (svak spotting). Kan også nevne at jeg ble gravid på dobbel pergo kur. Tok en CB digital med ukesindikator idag ( skal være 3 dager over IKM nå) og den viser "fortsatt" 1-2 uker, noe den gjorde på IKM dagen også. Noen som tror dette kan gå bra? Andre som har vært i lignende situasjon? Kan et være mulig a hcg stiger litt sakte i starten uten at det er fare for abort? Merker at jeg er overbekymra og får jo ikke akkurat funnet ut av det på noen måte heller :/

Takk for alle som tar seg tid til å svare :-)

Fortsetter under...

Helt normale hcg-verdier:

HCG:

Uke 4-5 = hCG på 40 - 300

Uke 5-6 = hCG på 80 - 3000

Uke 6-7 = hCG på 2600 - 15000

Uke 7-14 = hCG på 12000 - 290000

Uke 15-18 = hCG på 10000 - 160000

Uke 19-40 = hCG på 5800 - 52000

Jeg vet ikke hva den med ukesindikator trenger for å slå ut på de forskjellige, men det er vel 25 for 1-2 og 300 (mener jeg at jeg leste et sted en gang jeg søkte opp rundt dette, men ta dette tallet med en klype salt) for 2-3. Den viser ukene etter et slags gjennomsnitt, mens hcg-stigningen er veldig forskjellig fra person til person, fra graviditet til graviditet. 13 dpo på 44 var da ikke unormalt lavt, det var veldig rart av legen din å si! Det er jo mange som ikke tester positivt før mange dager etter ikm!

vill ikke oroa dig mer men du vill sikkert ha arliga svar.. jag mista i samma uke som dig i mars.. bare några dager efter att mensen var førsinket, hade også tatt test så visste att jag gravid. Jag fick litt blødningar/ brunt på papiret og hade også kjempe vont på høger side.. hade ont en hel dag så min fast lege sente mig på sykehus før han misstankte graviditet utanfør livmor men de var ikke de før jag hade mista.. MEN er nu gravid igen uke 7 och fick desamma før några dager siden.. så vi gick på privat ul och de var ikke noe galt och hjertet slår så de er umulig o vite... førstår att det er otroligt slitsamt og ikke vite.. men du kan bli sent på ul på sykehus om du snakker med fastlegen din. Håller tummarna før dig og håper allt går bra :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...