nurket4a Skrevet 6. juli 2012 #1 Skrevet 6. juli 2012 Jeg har en gutt som blir 5 år nå, og han ønsker seg veldig en dsi i bursdagsgave. Er litt usikker på om han er for liten eller ikke. Det er jo mye læring i noen av disse spillene også. Det er helt uaktuelt med spill av typen krig, drap, slåssing osv. Hva tenker dere om å gi barna slike ting?
It's all about me Skrevet 6. juli 2012 #2 Skrevet 6. juli 2012 Mine to fikk det da de var 3 og 5 år. Finnes masse enkle spill, og det finnes også lærespill. Så lenge bruken begrenset synes jeg det er helt greit til også de små. Til en på 5 vil jeg anbefale MarioKart eller Josefine spillene.
Silly80 Skrevet 6. juli 2012 #3 Skrevet 6. juli 2012 Flott gave, og du bestemmer jo hvilke spill han får Mye lærerike spill til DS også
moota m storebror&lillebror Skrevet 7. juli 2012 #4 Skrevet 7. juli 2012 Jeg er enig, det er en flott gave til en som blir 5 år Våre var 7 og 4 1/2 når de fikk og de har mer peiling på det der enn hva samboeren og jeg har. De lærer fort og det er faktisk rett og slett fasinerende å se på dem når de holder på hehe
SuperMoM <3 Skrevet 8. juli 2012 #5 Skrevet 8. juli 2012 Anbefaler heller å kjøpe 3DS. Vi har kjøpt ds når de små har vært 3 1/2år. Med begrenset spilletid selvsagt. Nå skulle vi kjøpe spill og fikk beskjed om at de slutta å produsere spill og konsoller av vanlig ds,men at det går an å skru av 3D'en på 3DS. Nå blir eldste 6år i september og nesteldst har akkurat blitt 4år. Tenker å kjøpe 3DS til bursdagen.
SiriViri Skrevet 10. juli 2012 #6 Skrevet 10. juli 2012 Jeg har lurt på å gi 3ds eller Wii til gutten min på 4 år. Ser at det er flere som har barn så små med spillkonsolene, hva heter spillene som har vært populære med deres barn? Vil gjerne gi han et spill han mestrer så han ikke "gir opp". Wii eller 3ds?
SiriViri Skrevet 10. juli 2012 #7 Skrevet 10. juli 2012 Glemte å svare på spørsmålet ditt jeg syns det er viktig at barn får henge med på teknologi og det er også et fint alternativ til tv. Men jeg vil følge med på spillene, barn under 10-11 år har vanskelig med å skjønne abstrakte ting og også skille fullstendig mellom virkelighet og fantasi. De vet at det bare er på film eller spill, men kan fint bli redde likevel. Grafiske bilder med blod osv kan være skremmende, gi mareritt osv. Nå er sønnen min bare 4 år men jg regner med at denne problematikken vil dukke opp om ca 4 år frem i tid. Da er det å være kjipe strenge mamma Evt la han spille et sånt spill minimalt mens jeg er tilstede og spiller sammen med han, slik at jeg kan printe inn at dette ikke er virkelighet samtidig som jeg avmystifiserer spillet og gjør den mindre spennende å spille i skjul...... Uff, dette kommet til å bli en av mange ting jeg må ta stilling til gitt!!
SaihtaM Skrevet 14. juli 2012 #8 Skrevet 14. juli 2012 Begge mine fikk DS når de var akkurat blitt 3 år. Når eldstemann fikk det så var det igrunn ikke helt i planene mine at han skulle få det så tidlig, men han var med svigers på hytta og da kjøpte de til han. Men det er helt utrolig hvor fort han tok det! Når lillesøster ble tre år så fikk hun også, fordi hun synes det var stas og storebror var drittlei av å låne bort sitt. De har mange mange spill, men de som har vært mest populære har vært super mario ! Det helt vanlige er lett for de å skjønne ! Og jeg ser det som stor fordel at de har lært litt av den tekniske verden tidlig, da det bare blir mer og mer av det. Her er ikke mye spilling noe problem, det er jo vår oppgave som foreldre og sette grenser - innimellom spiller de endel, andre ganger går det måneder mellom. Eldstemann har også Nintendo Wii, som også er stor stas Men for all del.. det er ikke daglig spilling i flere timer her! =)
MissStine Skrevet 17. august 2012 #9 Skrevet 17. august 2012 Snuppa mi fikk DS i 3års-gave. Det har gått kjempefint. Hun har ett spill, som heter Josefine. Det er et lærespill, og hun synes at det er gøyt å holde på med:)
mamman til to gutter Skrevet 17. august 2012 #10 Skrevet 17. august 2012 Sønnen vår fikk DS da han var 3,5år og han fikk til ganske mye ganske raskt. Mariokart var det første spillet han fikk og det fikk han til ganske bra allerede da. Han skjønte riktignok ikke helt at poenget var å komme først i mål, men han fikk til å kjøre og styre og syns det var veldig gøy. SuperMario fikk han også ganske raskt og noen av brettene der fikk han også til ganske bra. Nå er han 5år og spiller fortsatt begge de spillene og han har også fått noen andre spill i tillegg. Bla Josefine som flere skriver om her, men det har ikke han spilt noe særlig, mulig det er fordi vi ikke har hjulpet han nok med å komme i gang med det. Hugo er også et eventyrspill som han syns er gøy å spille. Og Cars2 liker han også. Ser nå at det høres ut som han ikke gjør noe annet enn å spille, men han bruker ikke DSen så veldig mye, men på lange bilturer++ Grunnen til at han har så mange spill er at det var det eneste han sa selv at han ønsket seg til jul i fjor og familien syns tydeligvis det er morsommere å gi det gutten sier selv at han ønsker seg enn å gi det mor foreslår at han ønsker seg En ting som er bra med spill som DS ol er at barna får øvd opp øye/håndkordinasjon og det er det veldig mange som trenger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå