Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hvordan er det med dere som har bekkenløsning? Hvor gale er bekkenløsningen og hvor langt er dere på vei?

Jeg begynner å bli ganske fortvilet. Hadde sterk bekkenløsning i de to forrige svangerskapene mine, men aldri fått det så tidlig. Denne gangen begynte det i uke 12(!). Nå er jeg 16 uker på vei og det føles som om høyre side låser seg hele tiden. Nå har jeg akkurat redd opp en enkelt seng, og klarte nesten ikke gå tilbake til stuen for å sette meg ned. Har en jente på 18 mnd, så det hjelper jo ikke akkurat på og gå og bære og styre med henne om dagene heller. Pappaen hjelper til så mye han kan, men han reiser endel i jobben, så da faller jo alt på meg når han er borte. Huset forfaller, klarer ikke støvsuge engang!:(

Jeg frykter at jeg snart blir sykemeldt, for vet ikke hvordan jeg skal komme meg gjennom arbeidsdagene når jeg ikke engang kan legge på sengetøy uten å bli helt "handicappet" :( Jobben min innebærer mye "trakking", og selv om de andre jeg jobber med er veldig grei, lar meg få de letteste oppgavene og lar meg sitte så mye som mulig når jeg er på jobb, må jeg jo gjøre noe. Ellers er det jo ikke vits at jeg er der. Noen ganger er jeg dessuten alene på jobb, så da har jeg hvertfall ikke noe valg når ting må gjøres.

Er virkelig IKKE klar for sykemelding enda.. herregud, er jo bare 16 uker på vei! Hva skal jeg finne på resten av svangerskapet da???

Så, det var dagens "stakkars-meg-innlegg" ;) Sorry for all klagingen, men uff... er så fortvilendes!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143952504-bekkenl%C3%B8sning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

tenk iverfall først og fremst på deg sjøl og ongen :) jobben klare seg uten deg og :) eg har sjøl bekkenløsning men mest framme med skambeinet... de er til tider jækla vondt :( eg er blitt 100 % sjukmeldt ivetfall... har vert de siden uke 20 no er eg 28 veke :)

Fikk bekkenløsning i uke 13 første gang og tar hatt det siden eggløsning denne gangen. Kom deg til behandling!!!! Fysioterapeut er gratis om du får henvisning fra legen - pass på at det står med gangvansker! Ellers er naprapat eller kiropraktor lurt om det er låsninger, men det koster jo litt.

Ellers kjenner jeg meg godt igjen i frustrasjonen ang barn, min er 19 mnd nå og løper lett fra meg om jeg har vonde perioder. Er livredd når jeg er avhengig av to krykker og han løper avgårde på p-plassen... Men han har lært å klatre opp i stolen sin selv og vi prøver å legge til rette for at han kan gå / klatre mye selv, f.eks. ved stell.

Mitt tips: få sykemelding og hvil mens ungen er i bhg! Da holder du bedre ut når h*n er hjemme - og det er viktigere enn jobb!

Fikk bekkenløsning tidlig, rundt uke 12 begynte jeg å merke det. Ble 50 % sm fra uke 16 og frem til nå (24+6 i dag), fra denne uken har jeg vært 100 % sm :( Jeg hadde det samme forrige svangerskap og var da nærmest sengeliggende de siste månedene, så jeg vet hva jeg går til... Har en toåring i huset så det er ganske hardt innimellom, men det er en periode så man får bare holde ut :)

Forrige gang kom bekkenløsningen min rundt uke 16 tror jeg. Var helt ubrukelig stort sett hele svangerskapet og det skulle ingenting til før jeg fikk hoftelås og ikke kom av flekken. Denne gangen kom bekkenløsningen i uke 14.

Er nå 25 uker på veg og fungerer helt fint de fleste dagene. Forskjellen?! Forrige gang gikk jeg til fysioterapaut siden vi hadde dårlig økonomi og det er den eneste ehandlingen man kan få gratis. Funka ikks så bra på meg for å si det slik.

Denne gangen har vi litt bedre råd så nå går jeg til kiropraktor og det er en vill forskjell. Om jeg kunne reist tilbake og gitt meg selv en ørefik for at jeg ikke prioriterte den "anbefalte" behandlingen da, så ville jeg gjort det.

De første to ukene gikk jeg to ganger i uken. Her jeg bor koster det 350 kroner gangen (dobbel pris aller første gangen), så det sier seg selv at det var litt trangt akkurat de ukene, men funksjonsnivået mitt tatt i betraktning så syns vi det er verdt å måtte stramme inn litt på andre ting. Jeg går nå en gang i uken og kan helt fint håndtere den 15 mnd gamle sønnen min hver dag og i tillegg gjøre en del ting hjemme.

Vil anbefale deg på det sterkeste å prøve kp om du har økonomisk mulighet til det. Det blir litt ekstra ømt samme dagen, men det funker veldig bra (om kiropraktoren er flink). Det er jo sikkert noen som har dårligere effekt av det enn meg, men det skader ikke å prøve;)

Annonse

Takk for tilbakemeldinger jenter :) Jeg har nok ikke råd til kiropraktor, dessverre. Etter at alle regniger er betalt, er det ikke mye igjen, og noe må vi jo ha å leve for også:S

Men har fått henvisning til fysioterapaut, og hun jeg skal gå til er veldig flink. Har prøvd litt forskjellige, hun jeg skal til nå gikk jeg til etter forrige svangerskap og jeg følte det hjalp veldig. Eneste er at hun er tydeligvis veldig populær, ringte henne for ca en mnd siden, og da sa hun at hun var veldig opptatt frem til ferien, men skulle ringe meg når hun var tilbake. Bare håper hun snart er tilbake, så behandlingen min kan begynne!

Stygt redd for at det nærmer seg sykemelding for min del også ja! Får begynne med deltid og se hvordan det går, kanskje jeg klarer å være litt i jobb til over sommeren hvertfall ;)

Lykke til videre i svangerskapet til dere alle, med bekkenløsningen og alt som hører med. Det er jo absolutt verdt all smerten vi må gjennom, når vi holder vårt lille nurk i armene, men det er tungt mens det står på!

Uff, stakkasr deg:( Føler virkelig med de som sliter skikkelig! Her vet jeg ikke helt om det kan kalles bekkenløsing, men jeg tror det. Er 22+4 og har kjent noen uker nå at det stråler nedover lysken etter stressende dager på jobb. Nå i helga har det beveget seg mer fra korsrygg til nedover rumpa, noe som er fryktelig ubehagelig i lengden. Men teller ned ukene til ferie nå så får vi ta det derfra etterpå ;) Gjør minimalt hjemme og sparer kreftene til jobb enn så lenge. Tenker at det er absolutt verdt smerten, selv om det er hardt mens det står på. Hadde et supert svangerskap sist, så nå måtte vel jeg også få noe etter "normalen" jeg også hehe... Lykke til jenter!

her begynte låsningene allerede i uke 10, og dette er mitt første barn.

har gått til kiropraktor nå i snart 4 uker (fra uke 16) og det kjennes godt at det er stoooor forskjell.

jeg går pr nå kun til kiropraktor, og jobber 100% og klarer meg egentlig ganske fint om dagen.

det blir noe mer rot og mindre vasking hjemme, og jeg prøver å dytte de oppgavene som er tyngst for rygg og bekken over på mannen, men alt i alt så fungerer jeg ganske bra.

Nå har jeg ingen barn å ta hensyn til, men har en hund som må luftes, og det også fører til at jeg kommer meg ut og får beveget meg i mitt eget tempo....

kan anbefale kiropraktor til de som har råd til det, og det å gå tur i skogen (litt ulendt terreng) - det gjør hvertfall underverker for min rygg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...