Gå til innhold

Jeg har født:) og alt i forkant;)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynte med tykk uftflod forrige ons-tors. Trodde kanskje det var proppen, men veldig usikker! Holdt på i ett par dager men leste jo at det kunne ta flere uker til fødselen kom i gang.

På lørdag var jeg på sommerfest og når tina turner kom på klarte jeg ikke å sitte stille. Så med håp om at det kunne skje noe, så ristet jeg skikkelig løs etter gammalt;)

På tirsdag var jeg hos jordmor og alt var bra og hodet var også festet. Skulle ha jentene på besøk om kvelden og laget mat og styrte på. De kom kl 20 og 2130 så begynte det å renne, kjente bare ut som jeg tisset på meg. Men tenkte jo at kanskje det var vannet, alle begynte å hyle av glede over at noe kanskje var på gang. Joda, det rant litt når jeg beveget meg. Men hodet fungerte sikkert som en propp. Så vi alle hylte av glede over at ting kom til å skje. Vannet rant litt hele tiden så brukte bleiene jeg hadde kjøpt inn.

Jeg fikk ut jentene som helst ikke ville gå og mannen kom hjem helt i hundre. Vi prøvde å legge oss, men jeg klarte ikke å sove var så spent. Ca kl 01 begynte det å skje noe. Kl 06 var det skikkelig vondt både rygg og mage så da fikk vi komme ned til sjekk. Hadde bare 1 cm åpning så ble sendt hjem igjen. Måtte komme tilbake når det ble utholdbart fikk jeg beskjed om. Kom hjem og det gikk ikke lang tid før jeg begynte å spy av smeretene og det gikk 3 min mellom hver rie. Reiste ned igjen kl 0830. Hadde da 3-4 cm og fikk komme i badekar. Hjalp litt og var utrolig deilig.

Fikk endelig en fødestue kl 11, var visst helt kaos der. Mange babyer som ville komme ut visstnok. Kl 12 fikk jeg epidural som var helt fantastisk. Kl 17 hadde jeg full åpning. Fikk litt lite pressrier så ble satt på drypp. Kl 1832 kom den vakreste prinsessen ut! 12 dager før termin! Helt uvirkelig enda! Og her sitter vi og nyter hun, helt i sjokk! Gled dere:-)

.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer, gratulerer! Høres ut som en veldig fin fødsel:)

Skrevet

Gratulere så mye.. =) Hvor stor var hun?? Fin fødselshistorie! =)

Skrevet

Gratulere så mye.. =) Hvor stor var hun?? Fin fødselshistorie! =)

Hun var 35 og 52 lang. Takk for det:) lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...