Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken uke er dere i og hva gjør dere om natten ? Hvordan blir formen uten søvn og hvordan holde ut til fødsel?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om tankene mine begynner å kverne så vet jeg de ikke gir seg, så da står jeg opp, går på toalettet, spiser meg en skive. Surfer innom på nettet før jeg legger meg igjen. Har funne ut at jeg sovner fortere til om jeg gjør det, enn om jeg bare ligger der og lar tankene surre.. ;)

Skrevet

Heldig du er som sovner igjen! Her er det så og si null søvn på nattestid! Rastløse ben og hender, senestrekk,press på blodåren så sitter nesten oppreist, ingen stillinger som er gode, forferdelig trøtt men sovner ikke. Om jeg gjør det våkner jeg etter ca en time og ligger våken til morgenen og ser på klokka.. Blir uopplagt og får hodepine. Lei!!

Skrevet

uff, det hørtes ikke noe godt ut nei.. Jeg sover med ørepropper da, slik at jeg ikke våkner av lyder i alle fall. Min mann snorker særdeles høylytt, så det hadde nok blitt brudd her i huset om jeg ikke kom på å forsøke propper. Kanskje det kunne vært noe for deg? En blir jo ekstra var og på alerten når en er gravid.. I alle fall er jeg det. Våkner av den minste lyd.

Skrevet

Jeg sover 2-3 timer etter jeg har lagt meg, deretter er det alltid opp og tisse, så kanskje 1 time søvn til frem til ca 04-05 om morgenen. Da er jeg vanligvis kjempesulten, og spiser en bolle Kellogs Spesial K, surfer på nettet, henger på BIM en times tid, før jeg kjenner meg trøtt igjen. Da legger jeg meg gjerne på sofaen og sofer 1 og 1 time om gangen hvis jeg er heldig til jeg har nådd 6-7 timers søvn totalt.

Noen ganger går dette bra dagen etter, men i går holdt jeg på å sovne bak rattet i bilen :( Sinnsykt trøtt og uopplagt, sløv og tung i kroppen.

Men men - for hver dag som går er det 1 dag mindre igjen av dette tullet :)

Skrevet (endret)

Jeg står opp etter et par timer, koser med kattungene og prøver bli kald. Føler ofte at jeg koker om natta i tillegg til rastløse bein, hikking og action i magen og en brennende hals. Det mest slitsomme er å dra på jobb etter en natt med 2-3 timers søvn. Er i uke 37 så bare en uke igjen så permisjon :-))

Endret av Netti***
Skrevet

Jeg har egentlig sovet uforskammet godt i dette svangerskapet og har hatt vett til å sette pris på det;) men de siste ukene har det vært værre. Bruker veldig lang tid på å sovne, er våken mange ganger og ender opp med å stå opp i 6-tida. Så sover jeg et par ganger om dagen ca. en times tid hver gang. Det funker jo på et vis, men jeg frykter at jeg skal gå i fødsel mens jeg føler meg som en zombie...

Om jeg ikke får sove så står jeg også opp, slik jeg ser at flere andre skriver. ikke alltid så veldig lenge, men nok til å komme ut av tankemønster eller uro. Jeg leser litt, spiser litt eller surfer litt (og tisser, tisser og tisser;)).

I går var jeg hos jordmor og fikk akupunktur. Da spurte hun om jeg ville ha energi eller om jeg ville slappe av. Jeg svarte det siste, og i natt sov jeg mye bedre! jeg var på do osv. men jeg sovnet raskt igjen og våknet ikke skikkelig før i 10-tida:)) Nydelig:)

Skrevet

Hei.

Sover ca 2 timer om natta, og formen er helt jævlig mildt sagt. Jeg har fått lov til begynne på innsovningstabletter, etter en kontroll på Ullevål. Det har blitt en livredder for meg!

Skrevet

Her har jeg en toåring som ikke sover hele natten. Og en samboer som jobber skift. Blæ... Nuh er jeg lei. For jeg klarer bare sove ca to timer før jeg må på do, eller har ekstrem halsbrann. Blir vel ikke så mye soving etter fødsel heller. Etter sommeren er hvertfall bhg åpen igjen, og jeg kan sove litt på dagen når den lille sover om toåringen min er der. Håper det vil hjelpe på zombie følelsen ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...