Mamma_til_2 Skrevet 7. juli 2012 #51 Skrevet 7. juli 2012 Nå er jeg fra bondelandet i utgangspunktet har flyttet en del i min tid bodd litt rundt omkring i norge og nå har jeg funnet plassen i mitt hjerte, bor i bærum nå Elsker oslo og livet som er i den byen Og det som skiller oslo fra små bygdene i resten av landet er at uansett hvordan du ser ut, hva du har på deg eller hva du velger og gjøre så slipper du den evindelige bygdesladderen, her har folk nok med sitt GUD det er så deilig
Gjest Skrevet 7. juli 2012 #52 Skrevet 7. juli 2012 Nå er jeg fra bondelandet i utgangspunktet har flyttet en del i min tid bodd litt rundt omkring i norge og nå har jeg funnet plassen i mitt hjerte, bor i bærum nå Elsker oslo og livet som er i den byen Og det som skiller oslo fra små bygdene i resten av landet er at uansett hvordan du ser ut, hva du har på deg eller hva du velger og gjøre så slipper du den evindelige bygdesladderen, her har folk nok med sitt GUD det er så deilig Nå finnes det jo en mellomting mellom Oslo og bygdene i Norge da, men ser poenget ditt. Kunne aldri bodd i ei lita bygd selv, Oslo er i grunnen lite nok
Mamma_til_2 Skrevet 7. juli 2012 #53 Skrevet 7. juli 2012 Nå er jeg fra bondelandet i utgangspunktet har flyttet en del i min tid bodd litt rundt omkring i norge og nå har jeg funnet plassen i mitt hjerte, bor i bærum nå Elsker oslo og livet som er i den byen Og det som skiller oslo fra små bygdene i resten av landet er at uansett hvordan du ser ut, hva du har på deg eller hva du velger og gjøre så slipper du den evindelige bygdesladderen, her har folk nok med sitt GUD det er så deilig Nå finnes det jo en mellomting mellom Oslo og bygdene i Norge da, men ser poenget ditt. Kunne aldri bodd i ei lita bygd selv, Oslo er i grunnen lite nok Tro meg jeg har prøvd alt fra pitte pitte lite til STORE oslo Der jeg vokste opp eksisterer det ikke kolektivtrafikk, busen går 2 ganger i døynet og men ikke helt til faste tider, bussen kommer når den kommer!!! Og sladdrekjærringer i fleng!! Så har jeg bodd i en passe by på vestlandet, likte ikke det heller for der er de for sære. Nei oslo er og blir best
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2012 #54 Skrevet 7. juli 2012 Reagerer du bare når den som generaliserer ikke støtter ditt syn og din mening? For der har da virkelig blitt generalisert den andre veien også. Nei, jeg reagerer på at det blir lagt ord i munnen på folk. "Jeg liker Oslo." "Så du hater alle utenfor Oslo? Og du mener at de hater deg?" Skjønner ikke hvor denne umotiverte aggresjonen kommer fra. Dette er jo verre enn å prøve å ha en vanlig samtale med et SIAN-medlem.
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2012 #55 Skrevet 7. juli 2012 Jeg liker stemninga, butikkene, energien i Oslo. De gamle husene og de rare butikkene. Så vil jeg naturligvis beklage på det sterkeste overfor dem som oppfatter dette som en hat-ytring mot deres personlige valg om å bo et annet sted i landet. Jeg vil presisere at jeg ikke har noe imot andre deler av landet, personer som bor i andre deler av landet eller deres bakgrunn for å velge dette. I tillegg til Oslo har jeg også sterke positive følelser for Bergen, ålesund, Lillehammer, Bodø og Stavanger. Håper det er ok.
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2012 #56 Skrevet 7. juli 2012 Jeg liker stemninga, butikkene, energien i Oslo. De gamle husene og de rare butikkene. Så vil jeg naturligvis beklage på det sterkeste overfor dem som oppfatter dette som en hat-ytring mot deres personlige valg om å bo et annet sted i landet. Jeg vil presisere at jeg ikke har noe imot andre deler av landet, personer som bor i andre deler av landet eller deres bakgrunn for å velge dette. I tillegg til Oslo har jeg også sterke positive følelser for Bergen, ålesund, Lillehammer, Bodø og Stavanger. Håper det er ok. Og tilsvarende vil jeg si at selv om jeg liker Oslo, men aldri kunne tenke meg å bosette meg der, så hater jeg ikke byen eller dere som bor der. Jeg føler at jeg har tilstrekkelig kunnskaper og erfaringer med byen til å vite at dette er et sted jeg ikke ønsker å bo, uten at det gjør meg til en bondetamp blottet for kunnskaper om Oslo. Godt man er forskjellig, er det ikke?
L-8 Skrevet 7. juli 2012 #57 Skrevet 7. juli 2012 Oslo! Fine byen! Nå er jeg skikkelig østkantsnobb skal sies, og kan vel telle på en hånd områdene jeg kunne tenke meg å bo i, men elsker å dra på besøk til andre bydeler ;-) Kaffen Restaurantene Grünerløkka Botaniske Skiturer i marka Gressholmen Grefsenkollen Bar boca Blindern Parkteateret Og de vanlige teatrene Mangfoldet Trikken Øyhopping Sykkeltur til Bygdøy Ekebergrestauranten Trygghet And i could go on and on...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå