Anonym bruker Skrevet 6. juli 2012 #26 Skrevet 6. juli 2012 Så ble den positive Oslo-tråden plutselig en rekke beskyldninger om at alle som er derfra og derfra og derfra hater alle fra andre steder i landet. Det hadde nok hjulpet på trådens positivitet om ikke innlegger nummer to hadde liret av seg " Og jeg er så lei av bondehøner som knapt har vært her, som må mase om at det er så forferdelig". Som man roper får man svar
CaptainHindsight Skrevet 6. juli 2012 #27 Skrevet 6. juli 2012 Jeg har bodd i Oslo og savner de fine parkene, kafeene og at man alltid har noe å gjøre Vil gjerne dele en søt historie om ei som var født og oppvokst i Oslo. Jeg vokste opp i Telemark, og hun gjorde store øyne da jeg fortalte det og spurte om vi alle hadde utedo. Hihi
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2012 #28 Skrevet 6. juli 2012 Nå var det en Oslo-elsker som påsto at de som ikke ønsker å bo i Oslo HATER byen da... Trenger ikke å hate et sted selv om man ikke ønsker å bo der. Hvis du sikter til #15, så må du gjerne sitere nøyaktig den delen av innlegget hvor det står at det å ikke ville bo i Oslo er det samme som å hate byen. For jeg finner det ikke.
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2012 #29 Skrevet 6. juli 2012 De som hater Oslo har bare gått fra togstasjonen til Slottet og ned igjen, før de tar flytoget hjem til gården og klager på alle utlendingene og rulletrappene. Da vil jeg heller anbefale ... å halvsove i solskinnet blant trærne på Ekeberg; å rusle på måfå i Gamlebyen og hver eneste gang finne små burikker du ikke visste om; å kikke på klyngene med små, gamle trehus på Kampen og Vålerenga; å shoppe femti år gamle ukeblader på bruktsjappene på Løkka; å lese en bok i sola på St. Hanshaugen; å la meg forbause av nydelig, overdådig arkitektur på Frogner og sist men ikke minst tre øl og en svømmetur fra Hovedøya. Oslo!!! En smule fordomsfull her kanskje? Jeg har bodd i Oslo i 15 år, og mener å ha god erfaring med byens mange sider og steder. Likevel ønsker jeg ikke å bo der. Er ikke snakk om å HATE (makan så dramatisk!), men å ikke like byen godt nok til å ønske å bo der med familie og barn. Er sikkert steder du ikke kunne tenke deg å bo også, uten å ha bodd der og kjenne stedets alle kriker og kroker? Blir du like fornærma og fordomsfull når noen sier at de ikke ønsket å bo i Bergen eller i Telemark? Noen Oslo-folk er så fulle av seg selv at det er helt komisk Jeg har bodd i Oslo dobbelt så lenge, så jeg vet hva jeg snakker om i motsetning til deg. Komisk med sånne bondehøner som såvidt har vært innom byen og tror de vet alt. Det er absolutt ingen logisk grunn til å mislike "Oslo". Man kan bo i Oslo og bo på bondegård, eller man kan bo midt i byen. Evt. kan man bo i en rolig forstad/villastrøk på vestkanten.
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2012 #30 Skrevet 6. juli 2012 Husker je leste her inne en gang om en dame som ALDRI kunne bodd i Oslo, forsi hun kom til å være redd for å bli knivstukket eller skutt om hun gikk ut døra. Er nok mange som har fordommer ang oslo, uten å vite hva de snakker om. Om folk vil bo her eller ikke spiller ingen rolle for meg, men sånne uttalelser ee litt til å himle med øya av da Skutt? ROFL. Dette var vel en dame fra Nordland, hvor det går isbjørner i gatene såvidt jeg vet?
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2012 #31 Skrevet 6. juli 2012 Blir du like fornærma og fordomsfull når noen sier at de ikke ønsket å bo i Bergen eller i Telemark? Noen Oslo-folk er så fulle av seg selv at det er helt komisk Jeg snakker om de som HATER Oslo. Har du ikke møtt dem? De som knapt kan høre ordet Oslo før de tvangsmessig begynner å legge ut om at det er stygt og farlig og skittent der og at det er en lidelse å måtte dra dit noen ganger i året. Jeg er opprinnelig fra Møre og Romsdal, og der er Oslos forferdelighet et udødelig tema blant både gammel og ung. DET kaller jeg fordommer. Hvis noen derimot enkelt og greit ikke ønsker å bo i Oslo på grunn av reelle problemstillinger, er det helt i orden for meg. Herregud, fordommer går da virkelig alle veier. Jeg bor 25 minutter (!!!) fra Oslo. Likevel er det mange Oslo-folk på jobben (som i mange tilfeller bruker LENGER tid å komme seg på jobb enn meg) som nesten dåååååner når jeg sier hvor jeg bor, ser på meg med sympati i blikket, og spør hvordan jeg MAKTER å bo så langt unna Oslo, helt utpå landet liksom, og pendle såååå langt hver dag, og hva driver vi egentlig med der utpå landet, er det i det hele tatt butikker der, sitter vi på Bingoen hver fredag lizm, og har vi i det hele tatt sett utlendinger før? Haha, du ville ikke tro det! Folk på landet, nordlendinger, bergensere, folk fra Drammen, søringer... ALLE har fordommer mot seg. Men jeg tror det bare er Oslo-folk som virkelig tar seg nær av det og føler et sånt enormt behov for å forsvare sitt valg av bosted Nei, det er mer hoderysting. Det er reelle grunner til å ha fordommer mot Drammen. Det er ingen reelle grunner til å ha fordommer mot Oslo, som er en av verdens tryggeste byer med høyest levestandard og som kombinerer storbyens store utvalg med landlige omgivelser, kort sagt, et av de steder du kan bo i hele verden som har aller høyest anseelse. Jeg tror Oslo-hat handler om ren misunnelse. På Londons verste østkant sier sikkert at de aaaaldri(!!!) kunne tenke seg å i Kensington eller andre fasjonable boligstrøk. Jada, sikkert. I Oslo koster en vanlig bolig 10 millioner (det må du ut med for en hvilken som helst leilighet på Frogner, eller helt normal enebolig på vestkanten). Såklart sier de som bor i hus til en brøkdel at de aaaaldri(!!!) kunne tenke seg å bo der.
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2012 #32 Skrevet 6. juli 2012 Blir du like fornærma og fordomsfull når noen sier at de ikke ønsket å bo i Bergen eller i Telemark? Noen Oslo-folk er så fulle av seg selv at det er helt komisk Jeg snakker om de som HATER Oslo. Har du ikke møtt dem? De som knapt kan høre ordet Oslo før de tvangsmessig begynner å legge ut om at det er stygt og farlig og skittent der og at det er en lidelse å måtte dra dit noen ganger i året. Jeg er opprinnelig fra Møre og Romsdal, og der er Oslos forferdelighet et udødelig tema blant både gammel og ung. DET kaller jeg fordommer. Hvis noen derimot enkelt og greit ikke ønsker å bo i Oslo på grunn av reelle problemstillinger, er det helt i orden for meg. Herregud, fordommer går da virkelig alle veier. Jeg bor 25 minutter (!!!) fra Oslo. Likevel er det mange Oslo-folk på jobben (som i mange tilfeller bruker LENGER tid å komme seg på jobb enn meg) som nesten dåååååner når jeg sier hvor jeg bor, ser på meg med sympati i blikket, og spør hvordan jeg MAKTER å bo så langt unna Oslo, helt utpå landet liksom, og pendle såååå langt hver dag, og hva driver vi egentlig med der utpå landet, er det i det hele tatt butikker der, sitter vi på Bingoen hver fredag lizm, og har vi i det hele tatt sett utlendinger før? Haha, du ville ikke tro det! Folk på landet, nordlendinger, bergensere, folk fra Drammen, søringer... ALLE har fordommer mot seg. Men jeg tror det bare er Oslo-folk som virkelig tar seg nær av det og føler et sånt enormt behov for å forsvare sitt valg av bosted Nei, det er mer hoderysting. Det er reelle grunner til å ha fordommer mot Drammen. Det er ingen reelle grunner til å ha fordommer mot Oslo, som er en av verdens tryggeste byer med høyest levestandard og som kombinerer storbyens store utvalg med landlige omgivelser, kort sagt, et av de steder du kan bo i hele verden som har aller høyest anseelse. Jeg tror Oslo-hat handler om ren misunnelse. På Londons verste østkant sier sikkert at de aaaaldri(!!!) kunne tenke seg å i Kensington eller andre fasjonable boligstrøk. Jada, sikkert. I Oslo koster en vanlig bolig 10 millioner (det må du ut med for en hvilken som helst leilighet på Frogner, eller helt normal enebolig på vestkanten). Såklart sier de som bor i hus til en brøkdel at de aaaaldri(!!!) kunne tenke seg å bo der. Du bekrefter egentlig bare det jeg sier
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2012 #33 Skrevet 6. juli 2012 De som hater Oslo har bare gått fra togstasjonen til Slottet og ned igjen, før de tar flytoget hjem til gården og klager på alle utlendingene og rulletrappene. Da vil jeg heller anbefale ... å halvsove i solskinnet blant trærne på Ekeberg; å rusle på måfå i Gamlebyen og hver eneste gang finne små burikker du ikke visste om; å kikke på klyngene med små, gamle trehus på Kampen og Vålerenga; å shoppe femti år gamle ukeblader på bruktsjappene på Løkka; å lese en bok i sola på St. Hanshaugen; å la meg forbause av nydelig, overdådig arkitektur på Frogner og sist men ikke minst tre øl og en svømmetur fra Hovedøya. Oslo!!! En smule fordomsfull her kanskje? Jeg har bodd i Oslo i 15 år, og mener å ha god erfaring med byens mange sider og steder. Likevel ønsker jeg ikke å bo der. Er ikke snakk om å HATE (makan så dramatisk!), men å ikke like byen godt nok til å ønske å bo der med familie og barn. Er sikkert steder du ikke kunne tenke deg å bo også, uten å ha bodd der og kjenne stedets alle kriker og kroker? Blir du like fornærma og fordomsfull når noen sier at de ikke ønsket å bo i Bergen eller i Telemark? Noen Oslo-folk er så fulle av seg selv at det er helt komisk Jeg har bodd i Oslo dobbelt så lenge, så jeg vet hva jeg snakker om i motsetning til deg. Komisk med sånne bondehøner som såvidt har vært innom byen og tror de vet alt. Det er absolutt ingen logisk grunn til å mislike "Oslo". Man kan bo i Oslo og bo på bondegård, eller man kan bo midt i byen. Evt. kan man bo i en rolig forstad/villastrøk på vestkanten. Å ha bodd i Oslo i 15 år er altså ikke tilstrekkelig for å kunne gjøre seg opp en mening om hvorvidt man ønsker å bo i byen eller ikke? Hjelpes... Typisk sånne eksostamper som tror de vet alt bare fordi de har bosatt seg i lille Norges lille hovedstad )
khm Skrevet 6. juli 2012 #34 Skrevet 6. juli 2012 De som hater Oslo har bare gått fra togstasjonen til Slottet og ned igjen, før de tar flytoget hjem til gården og klager på alle utlendingene og rulletrappene. Da vil jeg heller anbefale ... å halvsove i solskinnet blant trærne på Ekeberg; å rusle på måfå i Gamlebyen og hver eneste gang finne små burikker du ikke visste om; å kikke på klyngene med små, gamle trehus på Kampen og Vålerenga; å shoppe femti år gamle ukeblader på bruktsjappene på Løkka; å lese en bok i sola på St. Hanshaugen; å la meg forbause av nydelig, overdådig arkitektur på Frogner og sist men ikke minst tre øl og en svømmetur fra Hovedøya. Oslo!!! En smule fordomsfull her kanskje? Jeg har bodd i Oslo i 15 år, og mener å ha god erfaring med byens mange sider og steder. Likevel ønsker jeg ikke å bo der. Er ikke snakk om å HATE (makan så dramatisk!), men å ikke like byen godt nok til å ønske å bo der med familie og barn. Er sikkert steder du ikke kunne tenke deg å bo også, uten å ha bodd der og kjenne stedets alle kriker og kroker? Blir du like fornærma og fordomsfull når noen sier at de ikke ønsket å bo i Bergen eller i Telemark? Noen Oslo-folk er så fulle av seg selv at det er helt komisk Jeg har bodd i Oslo dobbelt så lenge, så jeg vet hva jeg snakker om i motsetning til deg. Komisk med sånne bondehøner som såvidt har vært innom byen og tror de vet alt. Det er absolutt ingen logisk grunn til å mislike "Oslo". Man kan bo i Oslo og bo på bondegård, eller man kan bo midt i byen. Evt. kan man bo i en rolig forstad/villastrøk på vestkanten. Så å bo i oslo i 15 år er såvidt og være innom? Du er veldig ovenfra og ned med den bondehøne kommentaren din! Kanskje derfor ikke så mange liker oslo og oslofolk?Bor selv i oslo og har masse grunner til å ikke like byen, samt mange grunner til å like den. Men er langtifra den fineste i norge, vært mye i de andre store og mindre byene i norge samt bodd i flere. Oslo er bare ikke den byen jeg liker best for å si det sånn.
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2012 #35 Skrevet 6. juli 2012 Jeg skal prøve å oppsummere denne tråden: - Jeg liker Oslo, gjør dere? - å, dere fra Oslo hater alle andre! - å, dere fra bygda hater Oslo! - Men dere fra Oslo hater oss mest! - Nei, dere fra bygda hater oss mest! Etc etc etc.
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2012 #36 Skrevet 6. juli 2012 Nå var det en Oslo-elsker som påsto at de som ikke ønsker å bo i Oslo HATER byen da... Trenger ikke å hate et sted selv om man ikke ønsker å bo der. Hvis du sikter til #15, så må du gjerne sitere nøyaktig den delen av innlegget hvor det står at det å ikke ville bo i Oslo er det samme som å hate byen. For jeg finner det ikke. Ok DER tok du meg altså! For hun sa jo ikke direkte at det å ikke ville bo i Oslo er det samme om å hate byen! Nei, det gjorde hun virkelig ikke! Det KAN kanskje ha vært det at hun var den første i tråden som brukte begrepet "hate" om Oslo, og at dette ble plukket opp av andre igjen som om dette var et begrep vi som ikke trives i Oslo har brukt... Og DET var det jo ikke. Poenget mitt var uansett: du trenger ikke å hate et sted fordi du ikke vil bo der. Er sikkert mange steder du ikke vil bosette deg men om du ikke hater også
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2012 #37 Skrevet 6. juli 2012 Blir du like fornærma og fordomsfull når noen sier at de ikke ønsket å bo i Bergen eller i Telemark? Noen Oslo-folk er så fulle av seg selv at det er helt komisk Jeg snakker om de som HATER Oslo. Har du ikke møtt dem? De som knapt kan høre ordet Oslo før de tvangsmessig begynner å legge ut om at det er stygt og farlig og skittent der og at det er en lidelse å måtte dra dit noen ganger i året. Jeg er opprinnelig fra Møre og Romsdal, og der er Oslos forferdelighet et udødelig tema blant både gammel og ung. DET kaller jeg fordommer. Hvis noen derimot enkelt og greit ikke ønsker å bo i Oslo på grunn av reelle problemstillinger, er det helt i orden for meg. Herregud, fordommer går da virkelig alle veier. Jeg bor 25 minutter (!!!) fra Oslo. Likevel er det mange Oslo-folk på jobben (som i mange tilfeller bruker LENGER tid å komme seg på jobb enn meg) som nesten dåååååner når jeg sier hvor jeg bor, ser på meg med sympati i blikket, og spør hvordan jeg MAKTER å bo så langt unna Oslo, helt utpå landet liksom, og pendle såååå langt hver dag, og hva driver vi egentlig med der utpå landet, er det i det hele tatt butikker der, sitter vi på Bingoen hver fredag lizm, og har vi i det hele tatt sett utlendinger før? Haha, du ville ikke tro det! Folk på landet, nordlendinger, bergensere, folk fra Drammen, søringer... ALLE har fordommer mot seg. Men jeg tror det bare er Oslo-folk som virkelig tar seg nær av det og føler et sånt enormt behov for å forsvare sitt valg av bosted Overdriver LITT eller? Jeg er vikar og jobber en del rundt i sentrum, på forskjellige arbeidsplasser, og det er da helt vanlig at folk bor utenfor oslo? Er som regel omtren halvparten av hver som bor i oslo og utenfor oslo, det er ihvertfall mitt inntrykk.
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2012 #38 Skrevet 7. juli 2012 Jeg skal prøve å oppsummere denne tråden: - Jeg liker Oslo, gjør dere? - å, dere fra Oslo hater alle andre! - å, dere fra bygda hater Oslo! - Men dere fra Oslo hater oss mest! - Nei, dere fra bygda hater oss mest! Etc etc etc. Spot on! Damer på sitt beste Merkelig hvordan så mange her inne kan bli så sure når det viser seg at andre ikke nødvendigvis liker det samme som seg selv. Gjelder ikke bare bosted, men klær, barneutstyr, valg av partner... Til og med sexstillinger!
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2012 #39 Skrevet 7. juli 2012 De som hater Oslo har bare gått fra togstasjonen til Slottet og ned igjen, før de tar flytoget hjem til gården og klager på alle utlendingene og rulletrappene. Da vil jeg heller anbefale ... å halvsove i solskinnet blant trærne på Ekeberg; å rusle på måfå i Gamlebyen og hver eneste gang finne små burikker du ikke visste om; å kikke på klyngene med små, gamle trehus på Kampen og Vålerenga; å shoppe femti år gamle ukeblader på bruktsjappene på Løkka; å lese en bok i sola på St. Hanshaugen; å la meg forbause av nydelig, overdådig arkitektur på Frogner og sist men ikke minst tre øl og en svømmetur fra Hovedøya. Oslo!!! En smule fordomsfull her kanskje? Jeg har bodd i Oslo i 15 år, og mener å ha god erfaring med byens mange sider og steder. Likevel ønsker jeg ikke å bo der. Er ikke snakk om å HATE (makan så dramatisk!), men å ikke like byen godt nok til å ønske å bo der med familie og barn. Er sikkert steder du ikke kunne tenke deg å bo også, uten å ha bodd der og kjenne stedets alle kriker og kroker? Blir du like fornærma og fordomsfull når noen sier at de ikke ønsket å bo i Bergen eller i Telemark? Noen Oslo-folk er så fulle av seg selv at det er helt komisk Jeg har bodd i Oslo dobbelt så lenge, så jeg vet hva jeg snakker om i motsetning til deg. Komisk med sånne bondehøner som såvidt har vært innom byen og tror de vet alt. Det er absolutt ingen logisk grunn til å mislike "Oslo". Man kan bo i Oslo og bo på bondegård, eller man kan bo midt i byen. Evt. kan man bo i en rolig forstad/villastrøk på vestkanten. Så å bo i oslo i 15 år er såvidt og være innom? Du er veldig ovenfra og ned med den bondehøne kommentaren din! Kanskje derfor ikke så mange liker oslo og oslofolk?Bor selv i oslo og har masse grunner til å ikke like byen, samt mange grunner til å like den. Men er langtifra den fineste i norge, vært mye i de andre store og mindre byene i norge samt bodd i flere. Oslo er bare ikke den byen jeg liker best for å si det sånn. GOSH!!! Hvordan VÅGER du?!?
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2012 #40 Skrevet 7. juli 2012 De som hater Oslo har bare gått fra togstasjonen til Slottet og ned igjen, før de tar flytoget hjem til gården og klager på alle utlendingene og rulletrappene. Da vil jeg heller anbefale ... å halvsove i solskinnet blant trærne på Ekeberg; å rusle på måfå i Gamlebyen og hver eneste gang finne små burikker du ikke visste om; å kikke på klyngene med små, gamle trehus på Kampen og Vålerenga; å shoppe femti år gamle ukeblader på bruktsjappene på Løkka; å lese en bok i sola på St. Hanshaugen; å la meg forbause av nydelig, overdådig arkitektur på Frogner og sist men ikke minst tre øl og en svømmetur fra Hovedøya. Oslo!!! En smule fordomsfull her kanskje? Jeg har bodd i Oslo i 15 år, og mener å ha god erfaring med byens mange sider og steder. Likevel ønsker jeg ikke å bo der. Er ikke snakk om å HATE (makan så dramatisk!), men å ikke like byen godt nok til å ønske å bo der med familie og barn. Er sikkert steder du ikke kunne tenke deg å bo også, uten å ha bodd der og kjenne stedets alle kriker og kroker? Blir du like fornærma og fordomsfull når noen sier at de ikke ønsket å bo i Bergen eller i Telemark? Noen Oslo-folk er så fulle av seg selv at det er helt komisk Jeg har bodd i Oslo dobbelt så lenge, så jeg vet hva jeg snakker om i motsetning til deg. Komisk med sånne bondehøner som såvidt har vært innom byen og tror de vet alt. Det er absolutt ingen logisk grunn til å mislike "Oslo". Man kan bo i Oslo og bo på bondegård, eller man kan bo midt i byen. Evt. kan man bo i en rolig forstad/villastrøk på vestkanten. å ha bodd i Oslo i 15 år er altså ikke tilstrekkelig for å kunne gjøre seg opp en mening om hvorvidt man ønsker å bo i byen eller ikke? Hjelpes... Typisk sånne eksostamper som tror de vet alt bare fordi de har bosatt seg i lille Norges lille hovedstad ) øh, jeg har ikke "bosatt" meg, jeg er født her. Og ikke er det noe eksos der jeg bor heller. Så kommentaren din viser bare at du er en av disse bondehønene som ikke aner noen ting om Oslo.
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2012 #41 Skrevet 7. juli 2012 Blir du like fornærma og fordomsfull når noen sier at de ikke ønsket å bo i Bergen eller i Telemark? Noen Oslo-folk er så fulle av seg selv at det er helt komisk Jeg snakker om de som HATER Oslo. Har du ikke møtt dem? De som knapt kan høre ordet Oslo før de tvangsmessig begynner å legge ut om at det er stygt og farlig og skittent der og at det er en lidelse å måtte dra dit noen ganger i året. Jeg er opprinnelig fra Møre og Romsdal, og der er Oslos forferdelighet et udødelig tema blant både gammel og ung. DET kaller jeg fordommer. Hvis noen derimot enkelt og greit ikke ønsker å bo i Oslo på grunn av reelle problemstillinger, er det helt i orden for meg. Herregud, fordommer går da virkelig alle veier. Jeg bor 25 minutter (!!!) fra Oslo. Likevel er det mange Oslo-folk på jobben (som i mange tilfeller bruker LENGER tid å komme seg på jobb enn meg) som nesten dåååååner når jeg sier hvor jeg bor, ser på meg med sympati i blikket, og spør hvordan jeg MAKTER å bo så langt unna Oslo, helt utpå landet liksom, og pendle såååå langt hver dag, og hva driver vi egentlig med der utpå landet, er det i det hele tatt butikker der, sitter vi på Bingoen hver fredag lizm, og har vi i det hele tatt sett utlendinger før? Haha, du ville ikke tro det! Folk på landet, nordlendinger, bergensere, folk fra Drammen, søringer... ALLE har fordommer mot seg. Men jeg tror det bare er Oslo-folk som virkelig tar seg nær av det og føler et sånt enormt behov for å forsvare sitt valg av bosted Overdriver LITT eller? Jeg er vikar og jobber en del rundt i sentrum, på forskjellige arbeidsplasser, og det er da helt vanlig at folk bor utenfor oslo? Er som regel omtren halvparten av hver som bor i oslo og utenfor oslo, det er ihvertfall mitt inntrykk. Joda, overdriver litt, men jeg har absolutt møtt på sånne folk ja. Overdriver sikkert litt de som påstår at folk på landet (les: alt utover en mil fra Oslo-grensa) tror at de blir slått ned og rana av utlendinger så fort de setter foten sin på Oslo S også. Er vel ikke noe mer merkelig at Oslo-folk har rare fordommer enn at de utenfor Oslo har det? For nå består jo Oslo i veldig stor grad av innflyttere uansett
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2012 #42 Skrevet 7. juli 2012 De som hater Oslo har bare gått fra togstasjonen til Slottet og ned igjen, før de tar flytoget hjem til gården og klager på alle utlendingene og rulletrappene. Da vil jeg heller anbefale ... å halvsove i solskinnet blant trærne på Ekeberg; å rusle på måfå i Gamlebyen og hver eneste gang finne små burikker du ikke visste om; å kikke på klyngene med små, gamle trehus på Kampen og Vålerenga; å shoppe femti år gamle ukeblader på bruktsjappene på Løkka; å lese en bok i sola på St. Hanshaugen; å la meg forbause av nydelig, overdådig arkitektur på Frogner og sist men ikke minst tre øl og en svømmetur fra Hovedøya. Oslo!!! En smule fordomsfull her kanskje? Jeg har bodd i Oslo i 15 år, og mener å ha god erfaring med byens mange sider og steder. Likevel ønsker jeg ikke å bo der. Er ikke snakk om å HATE (makan så dramatisk!), men å ikke like byen godt nok til å ønske å bo der med familie og barn. Er sikkert steder du ikke kunne tenke deg å bo også, uten å ha bodd der og kjenne stedets alle kriker og kroker? Blir du like fornærma og fordomsfull når noen sier at de ikke ønsket å bo i Bergen eller i Telemark? Noen Oslo-folk er så fulle av seg selv at det er helt komisk Jeg har bodd i Oslo dobbelt så lenge, så jeg vet hva jeg snakker om i motsetning til deg. Komisk med sånne bondehøner som såvidt har vært innom byen og tror de vet alt. Det er absolutt ingen logisk grunn til å mislike "Oslo". Man kan bo i Oslo og bo på bondegård, eller man kan bo midt i byen. Evt. kan man bo i en rolig forstad/villastrøk på vestkanten. å ha bodd i Oslo i 15 år er altså ikke tilstrekkelig for å kunne gjøre seg opp en mening om hvorvidt man ønsker å bo i byen eller ikke? Hjelpes... Typisk sånne eksostamper som tror de vet alt bare fordi de har bosatt seg i lille Norges lille hovedstad ) øh, jeg har ikke "bosatt" meg, jeg er født her. Og ikke er det noe eksos der jeg bor heller. Så kommentaren din viser bare at du er en av disse bondehønene som ikke aner noen ting om Oslo. Så du står fremdeles på at det ikke holder å ha bodd 15 år i Oslo for å kunne avgjøre om man liker å bo der eller ikke? Hehe, du virker litt som et lite barn som nettopp er blitt fortalt av vennen at favorittleken ikke er noe spennende Ta deg en tur på landet i sommer og å litt frisk luft til hodet ditt, det er nok en smule eksosforgiftet )
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2012 #43 Skrevet 7. juli 2012 De som hater Oslo har bare gått fra togstasjonen til Slottet og ned igjen, før de tar flytoget hjem til gården og klager på alle utlendingene og rulletrappene. Da vil jeg heller anbefale ... å halvsove i solskinnet blant trærne på Ekeberg; å rusle på måfå i Gamlebyen og hver eneste gang finne små burikker du ikke visste om; å kikke på klyngene med små, gamle trehus på Kampen og Vålerenga; å shoppe femti år gamle ukeblader på bruktsjappene på Løkka; å lese en bok i sola på St. Hanshaugen; å la meg forbause av nydelig, overdådig arkitektur på Frogner og sist men ikke minst tre øl og en svømmetur fra Hovedøya. Oslo!!! En smule fordomsfull her kanskje? Jeg har bodd i Oslo i 15 år, og mener å ha god erfaring med byens mange sider og steder. Likevel ønsker jeg ikke å bo der. Er ikke snakk om å HATE (makan så dramatisk!), men å ikke like byen godt nok til å ønske å bo der med familie og barn. Er sikkert steder du ikke kunne tenke deg å bo også, uten å ha bodd der og kjenne stedets alle kriker og kroker? Blir du like fornærma og fordomsfull når noen sier at de ikke ønsket å bo i Bergen eller i Telemark? Noen Oslo-folk er så fulle av seg selv at det er helt komisk Jeg har bodd i Oslo dobbelt så lenge, så jeg vet hva jeg snakker om i motsetning til deg. Komisk med sånne bondehøner som såvidt har vært innom byen og tror de vet alt. Det er absolutt ingen logisk grunn til å mislike "Oslo". Man kan bo i Oslo og bo på bondegård, eller man kan bo midt i byen. Evt. kan man bo i en rolig forstad/villastrøk på vestkanten. å ha bodd i Oslo i 15 år er altså ikke tilstrekkelig for å kunne gjøre seg opp en mening om hvorvidt man ønsker å bo i byen eller ikke? Hjelpes... Typisk sånne eksostamper som tror de vet alt bare fordi de har bosatt seg i lille Norges lille hovedstad ) øh, jeg har ikke "bosatt" meg, jeg er født her. Og ikke er det noe eksos der jeg bor heller. Så kommentaren din viser bare at du er en av disse bondehønene som ikke aner noen ting om Oslo. Så du står fremdeles på at det ikke holder å ha bodd 15 år i Oslo for å kunne avgjøre om man liker å bo der eller ikke? Hehe, du virker litt som et lite barn som nettopp er blitt fortalt av vennen at favorittleken ikke er noe spennende Ta deg en tur på landet i sommer og å litt frisk luft til hodet ditt, det er nok en smule eksosforgiftet ) Kommentaren din viser at du er en av disse bondehønene som aldri har vært i Oslo. Jeg BOR så å si på landet. 5 minutter å gå til nærmeste jorde herfra. Ingen eksos her (hvertfall ikke mer enn i en hvilken som helst bygd).
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2012 #44 Skrevet 7. juli 2012 Ok DER tok du meg altså! For hun sa jo ikke direkte at det å ikke ville bo i Oslo er det samme om å hate byen! Nei, det gjorde hun virkelig ikke! Nei, faktisk ikke. dette ble plukket opp av andre igjen som om dette var et begrep vi som ikke trives i Oslo har brukt... "Som om det var"... Snakk om å tolke fritt og så krangle derfra: "Jammen jeg trodde du fornærmet meg, så jeg har rett til å være sur!" Poenget mitt var uansett: du trenger ikke å hate et sted fordi du ikke vil bo der. Det er det heller ingen som har sagt. Det finnes folk som hater Oslo ganske ekspressivt, og det er nok grunnen til at det i det hele tatt ble startet en "positiv" Oslo-tråd. Så finnes det langt flere folk som av forskjellige grunner vil bo andre steder. Hvordan disse kan tolke dette som et personlig angrep, skjønner jeg virkelig ikke. Det er ikke jeg som har satt likhetstegn mellom "hate" og "ikke like", det har du selv tolket inn. Hilsen #15.
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2012 #45 Skrevet 7. juli 2012 de som påstår at folk på landet (les: alt utover en mil fra Oslo-grensa) tror at de blir slått ned og rana av utlendinger Hva er det med denne generaliseringa? Ingen her har sagt at alle utenfor Oslo er slik.
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2012 #46 Skrevet 7. juli 2012 Jada, selvfølgelig gjør du det, din bondetamp! (Hvor kjipt må det vel ikke være å bo på landet I Oslo??? Du får jo det verste fra begge steder, bondementalitet OG eksoshjerne! ) Hvis man blir like sur og eksosforgifta som deg av å bo i Oslo, så er det kanskje ikke så rart at mange ikke ønsker å bo der.
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2012 #47 Skrevet 7. juli 2012 de som påstår at folk på landet (les: alt utover en mil fra Oslo-grensa) tror at de blir slått ned og rana av utlendinger Hva er det med denne generaliseringa? Ingen her har sagt at alle utenfor Oslo er slik. Reagerer du bare når den som generaliserer ikke støtter ditt syn og din mening? For der har da virkelig blitt generalisert den andre veien også.
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2012 #48 Skrevet 7. juli 2012 Herregud, er dette noe å krangle om? Akkuratt som noen ikke ønsker å bo i Nord-Norge eller Sørlandet, så er det altså de som ikke ønsker å bo i Oslo. Deal med det! Man trenger selvsagt ikke å være født og oppvokst et sted for å ikke ville bo der, det er jo bare idiotisk å mene!
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2012 #49 Skrevet 7. juli 2012 De som hater Oslo har bare gått fra togstasjonen til Slottet og ned igjen, før de tar flytoget hjem til gården og klager på alle utlendingene og rulletrappene. Da vil jeg heller anbefale ... å halvsove i solskinnet blant trærne på Ekeberg; å rusle på måfå i Gamlebyen og hver eneste gang finne små burikker du ikke visste om; å kikke på klyngene med små, gamle trehus på Kampen og Vålerenga; å shoppe femti år gamle ukeblader på bruktsjappene på Løkka; å lese en bok i sola på St. Hanshaugen; å la meg forbause av nydelig, overdådig arkitektur på Frogner og sist men ikke minst tre øl og en svømmetur fra Hovedøya. Oslo!!! Har ikke bodd i Oslo men bodd i andre storbyer og jeg liker ikke å bo i storbyer...syns det er litt kosligere med de små intime. Har og fordommer mot folk fra Oslo for det er så mange som kommer ned å ferierer langs sørlandskysten og de tror de eier alt og er så mye bedre enn oss som bor her. Musikken er gal, restaurantene er ikke bra nok, butikkene som er de samme som i Oslo så og si bortsett fra dyremerkebutikker er så teite...nei da sier jeg heller de som syns oslo er så mye bedre enn andre steder og bare ha r negative ting å komme når de er på ferie hold dere hjemme i stedet så slipper dere å klage....
Gjest Kira med en av hver Skrevet 7. juli 2012 #50 Skrevet 7. juli 2012 Vet dere hva jeg misliker? At dere som siterer i denne tråden ikke klarer å ta med kun et sitat. Dere siterer jo faen meg hele tråden hver gang!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå