3 prinser prinsesse på vei Skrevet 6. juli 2012 #1 Skrevet 6. juli 2012 Og fikk jo da ikke sove. Begynte med løs mage, og skikkelig murrende rier som tok seg opp i styrke og kom med alt mellom 4 og 6 minutters mellomrom når jeg la meg. Holdt på i tre timer, men regnet med at det bare var lureri siden de kom uregelmessig, men kjente godt igjen rie kontra kynner følelsen. Sto til slutt opp og tok en Paracet. Hadde mange sånne tullenetter forrige gang og, forferdelig slitsomt. Var hos jordmor i går og det var ca 1 cm åpning, men ville ikke tøye da det sto en del fostervann og pressa i åpningen og jenta jo ligger i seteleie. Begynner å bli klaaaaar nå, men er samtidig livredd siden det blir setefødsel :/ snuuuuuuu deg lille baby vær så snill!!!
Sisch Skrevet 6. juli 2012 #2 Skrevet 6. juli 2012 Mulig det er litt seint siden du sikkert nærmer deg fødsel, men; stå på alle fire når du kjenner hun beveger seg, da skal det visst bli bedre plass lykke til!
3 prinser prinsesse på vei Skrevet 6. juli 2012 Forfatter #3 Skrevet 6. juli 2012 OMG, du skulle visst alt av akrobatiske øvelser jeg har prøvd de siste 7 ukene, inkludert akupunktur
tre håpefulle Skrevet 6. juli 2012 #5 Skrevet 6. juli 2012 Spennende!! =) Har du fått noe beskjed om at du skal legge deg ned om vannet går? Er større fare for navlestreng fremfall når setet er nedover, så lenge det ikke sitter godt plantet ned i bekkenet. Jeg har i alle fall fått beskjed om å legge meg ned. =)
3 prinser prinsesse på vei Skrevet 6. juli 2012 Forfatter #6 Skrevet 6. juli 2012 Spennende!! =) Har du fått noe beskjed om at du skal legge deg ned om vannet går? Er større fare for navlestreng fremfall når setet er nedover, så lenge det ikke sitter godt plantet ned i bekkenet. Jeg har i alle fall fått beskjed om å legge meg ned. =) Ja spurte om det på samtalen siden jeg har hørt så forskjellig, og ho sa ja, at det egentlig gjaldt på sete og hodefødsel så lenge hodet ikke er festet, legge seg ned og ringe ambulanse Jeg har av den grunn pakket fødebagen helt klar. Ser liksom for meg å ligge der i senga eller på gulvet og skulle forklare gubben hva han skal pakke ned mens han flyr som en forvirra høne rundt seg selv så nå er klesskapet og sminkepungen min mobil inntil det er over
3 prinser prinsesse på vei Skrevet 6. juli 2012 Forfatter #7 Skrevet 6. juli 2012 Spennende!! =) Har du fått noe beskjed om at du skal legge deg ned om vannet går? Er større fare for navlestreng fremfall når setet er nedover, så lenge det ikke sitter godt plantet ned i bekkenet. Jeg har i alle fall fått beskjed om å legge meg ned. =) Ja spurte om det på samtalen siden jeg har hørt så forskjellig, og ho sa ja, at det egentlig gjaldt på sete og hodefødsel så lenge hodet ikke er festet, legge seg ned og ringe ambulanse Jeg har av den grunn pakket fødebagen helt klar. Ser liksom for meg å ligge der i senga eller på gulvet og skulle forklare gubben hva han skal pakke ned mens han flyr som en forvirra høne rundt seg selv så nå er klesskapet og sminkepungen min mobil inntil det er over Er forresten så spent på deg og leie!! Her var det nesten så jeg smålurer litt på om hun har snudd seg i dag, for plasseringen av spark og kroppsdeler var så veldig anderledes enn jeg nå er vant med, men jeg har blitt lurt før, så regner ikke med det
tre håpefulle Skrevet 6. juli 2012 #8 Skrevet 6. juli 2012 Spennende!! =) Har du fått noe beskjed om at du skal legge deg ned om vannet går? Er større fare for navlestreng fremfall når setet er nedover, så lenge det ikke sitter godt plantet ned i bekkenet. Jeg har i alle fall fått beskjed om å legge meg ned. =) Ja spurte om det på samtalen siden jeg har hørt så forskjellig, og ho sa ja, at det egentlig gjaldt på sete og hodefødsel så lenge hodet ikke er festet, legge seg ned og ringe ambulanse Jeg har av den grunn pakket fødebagen helt klar. Ser liksom for meg å ligge der i senga eller på gulvet og skulle forklare gubben hva han skal pakke ned mens han flyr som en forvirra høne rundt seg selv så nå er klesskapet og sminkepungen min mobil inntil det er over Er forresten så spent på deg og leie!! Her var det nesten så jeg smålurer litt på om hun har snudd seg i dag, for plasseringen av spark og kroppsdeler var så veldig anderledes enn jeg nå er vant med, men jeg har blitt lurt før, så regner ikke med det Det har jo skjedd før det, at de har snudd seg like før fødselen starter.. Det måtte ha vært en positiv overraskelse. Dette er ditt fjerde barn? Du har tre prinser fra før? Da skal der være større plass i livmoren til å snurre rundt også.. Blir spennende å høre om din fødselsopplevse. Du virker så trygg på at det skal gå bra, å da gjør det det. Kroppen din stoler på dem, og da vil du jobbe mye bedre enn i mitt tilfelle der magefølelsen min stritter totalt i mot. =) Ja, jeg har så smått pakket litt av det jeg skal ha med. Samboeren min kom med en bag i dag og sa at nå er det på tide å pakke.. Han har sikkert ikke lyst å flakse stresset rundt som den høna du snakker om.. hehe Vi har soverom i tredje etasje med svingtrapp, så om vannet går der oppe, så har jeg planer om å gå raskt ned på badet, ta med en bleie fra tre åringen, og en ny truse og gå i kjelleren og legge meg. Har ikke tenkt å bli tatt på båre ned gjennom trappen, det hadde ikke gått en gang.. hehe Jeg har det meste klart i hodet. I natt våknet jeg og fikk ikke sove. Lå og tenkte på hva jeg ville si de på sykehuset om det ble samtale angående setefødsel. Så da stod jeg like gjerne opp, og skrev det ned på et brev. Så om det viser seg på mandag at hun fortsatt ligger med stumpen ned, så skal jeg gi dem brevet, så får de lese hva jeg mener, tenker og har funnet ut, frem til vi skal ha samtalen. Jeg har en tendens til å ta til tårene om jeg føler meg overkjørt og blir sint, og da får jeg ikke frem noe av det jeg ønsker.. Har hørt de er veldig påståelige og tverre, så endatil fastlegen min sa at jeg må være forberedt på å slå i bordet! Han støttet meg fullt ut i avgjørelsen og argumentene mine. Så kanskje det var lurest slik, å få det ned på papiret.. Jeg gikk i alle fall å la meg igjen og sovnet med et fornøyd smil om munnen.. =)
3 prinser prinsesse på vei Skrevet 6. juli 2012 Forfatter #9 Skrevet 6. juli 2012 Spennende!! =) Har du fått noe beskjed om at du skal legge deg ned om vannet går? Er større fare for navlestreng fremfall når setet er nedover, så lenge det ikke sitter godt plantet ned i bekkenet. Jeg har i alle fall fått beskjed om å legge meg ned. =) Ja spurte om det på samtalen siden jeg har hørt så forskjellig, og ho sa ja, at det egentlig gjaldt på sete og hodefødsel så lenge hodet ikke er festet, legge seg ned og ringe ambulanse Jeg har av den grunn pakket fødebagen helt klar. Ser liksom for meg å ligge der i senga eller på gulvet og skulle forklare gubben hva han skal pakke ned mens han flyr som en forvirra høne rundt seg selv så nå er klesskapet og sminkepungen min mobil inntil det er over Er forresten så spent på deg og leie!! Her var det nesten så jeg smålurer litt på om hun har snudd seg i dag, for plasseringen av spark og kroppsdeler var så veldig anderledes enn jeg nå er vant med, men jeg har blitt lurt før, så regner ikke med det Det har jo skjedd før det, at de har snudd seg like før fødselen starter.. Det måtte ha vært en positiv overraskelse. Dette er ditt fjerde barn? Du har tre prinser fra før? Da skal der være større plass i livmoren til å snurre rundt også.. Blir spennende å høre om din fødselsopplevse. Du virker så trygg på at det skal gå bra, å da gjør det det. Kroppen din stoler på dem, og da vil du jobbe mye bedre enn i mitt tilfelle der magefølelsen min stritter totalt i mot. =) Ja, jeg har så smått pakket litt av det jeg skal ha med. Samboeren min kom med en bag i dag og sa at nå er det på tide å pakke.. Han har sikkert ikke lyst å flakse stresset rundt som den høna du snakker om.. hehe Vi har soverom i tredje etasje med svingtrapp, så om vannet går der oppe, så har jeg planer om å gå raskt ned på badet, ta med en bleie fra tre åringen, og en ny truse og gå i kjelleren og legge meg. Har ikke tenkt å bli tatt på båre ned gjennom trappen, det hadde ikke gått en gang.. hehe Jeg har det meste klart i hodet. I natt våknet jeg og fikk ikke sove. Lå og tenkte på hva jeg ville si de på sykehuset om det ble samtale angående setefødsel. Så da stod jeg like gjerne opp, og skrev det ned på et brev. Så om det viser seg på mandag at hun fortsatt ligger med stumpen ned, så skal jeg gi dem brevet, så får de lese hva jeg mener, tenker og har funnet ut, frem til vi skal ha samtalen. Jeg har en tendens til å ta til tårene om jeg føler meg overkjørt og blir sint, og da får jeg ikke frem noe av det jeg ønsker.. Har hørt de er veldig påståelige og tverre, så endatil fastlegen min sa at jeg må være forberedt på å slå i bordet! Han støttet meg fullt ut i avgjørelsen og argumentene mine. Så kanskje det var lurest slik, å få det ned på papiret.. Jeg gikk i alle fall å la meg igjen og sovnet med et fornøyd smil om munnen.. =) Ha ha Så for meg den operasjonen å få høygravid dame på båre ned der Det var lurt å skrive det ned, man har alltid så mange lure ideer dom msn så glemmer. Og jeg har og en tendens til å sitte der med gråten i halsen også blir det liksom ikke til noen ting. Jeg føler meg ikke trygg, det kan jeg ikke , er i grunnen livredd, og ligger og ser for meg de verste scenarioer. Men jeg må stole på det ho sier og at de er helt trygge på at dette ikke er noe problem.
tre håpefulle Skrevet 6. juli 2012 #10 Skrevet 6. juli 2012 merket noe mer til de masete riene du hadde i natt da??
3 prinser prinsesse på vei Skrevet 6. juli 2012 Forfatter #11 Skrevet 6. juli 2012 merket noe mer til de masete riene du hadde i natt da?? Niks, forsvant som dugg for solen etter er par timer var sikkert modningsrier, var hvertfall ikke kynnere. Har hatt mange vonde kynnere i dag og, og ho ligger laaaangt nedi bekkenet, kjenner faktisk rumpa hennes hvile i bekkenet på venstre side men noe mer enn mas ble det visst ikke
tre håpefulle Skrevet 6. juli 2012 #12 Skrevet 6. juli 2012 merket noe mer til de masete riene du hadde i natt da?? Niks, forsvant som dugg for solen etter er par timer var sikkert modningsrier, var hvertfall ikke kynnere. Har hatt mange vonde kynnere i dag og, og ho ligger laaaangt nedi bekkenet, kjenner faktisk rumpa hennes hvile i bekkenet på venstre side men noe mer enn mas ble det visst ikke Det er jo en begynnelse.. Har selv hatt mye og sterke kynnere siste uken. Kjenner de tar godt tak nedentil og det kommer kraftig mensmurring. Minner meg om rier. Så jeg tror nok det er litt modning på gang her også.. Om det skal bli noe forsøk på vending på meg, så skal de i alle fall få sjekke om det er modent og med åpning først, for da er det vel litt mer fare for vannavgang, vil jeg tro...?
3 prinser prinsesse på vei Skrevet 6. juli 2012 Forfatter #13 Skrevet 6. juli 2012 merket noe mer til de masete riene du hadde i natt da?? Niks, forsvant som dugg for solen etter er par timer var sikkert modningsrier, var hvertfall ikke kynnere. Har hatt mange vonde kynnere i dag og, og ho ligger laaaangt nedi bekkenet, kjenner faktisk rumpa hennes hvile i bekkenet på venstre side men noe mer enn mas ble det visst ikke Det er jo en begynnelse.. Har selv hatt mye og sterke kynnere siste uken. Kjenner de tar godt tak nedentil og det kommer kraftig mensmurring. Minner meg om rier. Så jeg tror nok det er litt modning på gang her også.. Om det skal bli noe forsøk på vending på meg, så skal de i alle fall få sjekke om det er modent og med åpning først, for da er det vel litt mer fare for vannavgang, vil jeg tro...? Ja det har jeg ikke tenkt på, men det må de kanskje? De vil jo ikke at fostervannet skal gå i seteleie, og min jordmor ville jo ikke rote noe oppi der når ho kjente det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå