Gå til innhold

Melkeoppsamler?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jenter ;) Det står på lista over ting som man bør skaffe seg til babyen kommer, at man bør ha en melkeoppsamler.

Hva er egentlig det? Hvordan bruker man den og er dette noe jeg Må ha eller skal jeg vente til babyen er i hus? Jeg vil pumpe meg så mye som mulig så min samboer kan gi litt flaske i ny og ne. Da er det vel lurt å ha?

Er visst litt fersk på dette området ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det er en slags kopp du setter på brystet under bh'en. Den samler da opp melken som kommer ut. For meg som ikke lakk noe særlig var pumpe det riktige :) tok litt tid før det kom mengder da jeg pumpet, men samlet opp og hadde flere poser av den frosne melka i flaska så det ble ikke noe problem :) jeg føler ikke d er noe som trengs mao, men heller ikke den store utgiftsposten :) lykke til!

Skrevet

Melkeoppsamler er greit å bruke hvis du kommer til å lekke en del på det brystet du ikke ammer ifra :)

Du får kjøpt det på apoteket. Melken heller du over på frysebeger eller flaske.

Skrevet

Jeg budre hatt en sånn når melken begynte å komme. Det bare rant og rant (på sykehuset). Men pappaen kan jo raskt dra på apoteket å kjøpe til deg om det er behov.

Skrevet

Mitt råd er å vente med å kjøpe sånt. Det et ikkje sikkert behovet kjem i det heile tatt, og det er forergelig å sitte att med mykje sånt ubrukt utstyr i ettertid.

Eg lakk ein del i starten begge gangane, men lot det gå i innlegg og klutar. Det er meir der det kjem fra! Og Jentene mine tok aldri flaske kombinert med amming.

Skrevet

D har jeg aldri hørt om før.

Når du har på deg en bh og ammeinnlegg så vil ikke melka komme gjennom.

Trodde jeg også kom til og pumpe meg mye slik at vi hadde i tilfelle jeg skulle ut alene... Men slik ble d ikke. Hvis ikke du får kjempe mye melk så må du jo pumpe deg etter babyen har fått pupp, ta ut d som er igjen, eller så mister jo babyen et puppemåltid. D ble bare litt stress...

Skrevet

Trodde jeg også kom til og pumpe meg mye slik at vi hadde i tilfelle jeg skulle ut alene... Men slik ble d ikke. Hvis ikke du får kjempe mye melk så må du jo pumpe deg etter babyen har fått pupp, ta ut d som er igjen, eller så mister jo babyen et puppemåltid. D ble bare litt stress...

Fullt mulig at melka kommer gjennom begge deler.... Jeg ga ned ca 100ml på puppen som ikke ammet på et måltid. Og lak om babyer på butikken gråt, gubben tok på de, i dusjen, når jr lagde lyd, stort sett det meste..... Veldig individuelt om en lekker, og det hjelper de fleste å stikke en finger rett inn i "vorten" for å stoppe flyten.

Skrevet

Ok takk jenter ;) Tror nok jeg skal få meg en sånn ja. Vet ikke hvor mye melk jeg får, men det er jo greit å ha. I værste fall så får jeg gi den bort til gravide venninner ;)

Skrevet

Melka rant i strie strømmer her og det ble kliss vått gjennom doble ammeinnlegg og bh..... Skikkelig melkeku :P Brukte oppsamler på den puppen jeg ikke ammet fra. Ble masse god melk til baby som jeg puttet i fryseren og som far eller andre kunne gi på flaske senere. Går fint å fryse i små begre. Man kan fryse "lag på lag" slik at man får nok til et måltid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...