Lulusen Skrevet 6. juli 2012 #1 Skrevet 6. juli 2012 Vet ikke om noen er våkne nå, men våkna nå 03.30 av at vannet gikk, det var ikke tvil om det! Er bare 36 uker+5 dager på vei og er førstegangsfødende! Var ikke forberedt på dette nå i det hele tatt! Må jeg ringe føden? Hvor lang tid kan det ta fra vannet går til fødselen starter? Har ikke pakka fødselsbaggen enda heller. Syns jeg har hatt så sterkt nedpress de siste dagene. Fikk litt sjokk nå siden dette skjedde så tidlig, må ta dette inn over meg her. Takk for svar
lykketid Skrevet 6. juli 2012 #2 Skrevet 6. juli 2012 Hei! Regner med at du har ringt føden! Masse lykke til!
LØVEN1 Skrevet 6. juli 2012 #3 Skrevet 6. juli 2012 Spennende, det kan ta litt tid før fødselen er i gang, avhengig av om du slapper av eller spenner deg. For meg stoppet det opp over natten, og fortsatte dagen etterpå. Masse lykke til!
Miss 84 Skrevet 6. juli 2012 #5 Skrevet 6. juli 2012 Fra vannet gikk tok det fire timer til min var ute (førstegangs fødsel).. Lykke til!!!
3 prinser prinsesse på vei Skrevet 6. juli 2012 #11 Skrevet 6. juli 2012 Skjønner at du ble litt stressa av det ja Lykke til, du slapp den siste tunge bli-skikkelig-lei tiden
tre håpefulle Skrevet 6. juli 2012 #12 Skrevet 6. juli 2012 Jeg er 36-6 uker i dag, og kjente et pittelite stikk av missunnelse nå.. hehehe Samtidig ønsker jeg hun skal være inne i to uker til, DA kan hun få komme!!! =D LYKKE TIL!!
MammaElisabeth Skrevet 6. juli 2012 #13 Skrevet 6. juli 2012 Hos meg tok det også 4 timer fra vannet gikk til han var født, han var visst veldig klar for å møte verden!
Appelsindyret Skrevet 6. juli 2012 #14 Skrevet 6. juli 2012 åh, jeg vil også men må nok bli der inne litt til 36+2 i dag
Bamsemams74 Skrevet 7. juli 2012 #15 Skrevet 7. juli 2012 Spennende! Regner med at du havnet på føden:)
Lulusen Skrevet 9. juli 2012 Forfatter #17 Skrevet 9. juli 2012 Hei alle sammen! Takk for svar:) Jeg ringte føden og da var jeg 36+6, så siden det var før uke 37 ville de at jeg skulle komme inn med en gang. Jeg ble innlagt på ahus for observasjon og fikk ikke dra hjem, begynte med antibiotika intravenøst hver 6 time profylaktisk. Akkurat 12 timer etter vannet hadde gått begynte svake rier, mer som mensmurring. De var sånn fra 15.30 til ca 20.00. Da begynte de å bli mer intense og kom hyppigere. Kl.22 sjekket de om jeg hadde noe åpning (de ville vente så lenge som mulig pga infeksjonsfare) og da var det 4 cm åpning, jeg ble flyttet over på føden og kl. 22.30 ble riene veldig intense. Jeg visste ikke hva slags smertelindring jeg ville ha, så bestemte meg for å prøve lystgass. Fikk lystgass 22.50 og 20 min senere var han ute! Det var bare 2-3 press så var han ute, måtte bare sy to små sting. drømmefødsel vil jeg si. Og ikke i nærheten av hvor vondt jeg hadde trodd Han var prematur, bare 2240 gram og 48 cm. Må bli på ahus inntill han begynner å legge på seg. Det er fryktelig slitsomt å være her da jeg må dele rom med en annen som snorker og babyen hennes gråter mye. Så det har vært mer påkjenning tiden etter fødselen enn selve fødselen var (noe jeg ikke var forberedt på). Full av hormoner og mangel på søvn gjør man ganske ustabil etter noen døgn. Så håper idag at vekta har gått oppover så jeg kan komme meg hjem snart. Heldigvis er han en reser på amminga og suger seg fast som bare det. Lykke til til alle dere som venter! Det var virkelig et mirakel man ikke skjønner før man selv har opplevd det! <3
4blir5 Skrevet 9. juli 2012 #20 Skrevet 9. juli 2012 Gratulerer så mye! Håper du kan få reise hjem snart med lillegutt! Alltid deilig å komme hjem! Krysser fingrene for at min lille krabat også kan melde sin ankomst før termin"!
Bamsemams74 Skrevet 9. juli 2012 #21 Skrevet 9. juli 2012 Hipp hurra og gratulerer så mye:) Det blir nok deilig å få komt hjem til fred og ro! Lykke til videre:)
Lulusen Skrevet 9. juli 2012 Forfatter #22 Skrevet 9. juli 2012 Tusen takk <3 Nå fikk jeg akkurat enkeltrom her på ahus og så nå er alt bare velstand:) de skjønte vel at jeg ble utslitt av å bo der. Ønsker dere alle lykke til og unner dere en like fin fødsel som jeg fikk! Nå ser jeg fram til første natta med ordentlig søvn.
Virrus og Guttene + spiren <3 Skrevet 11. juli 2012 #23 Skrevet 11. juli 2012 sårbar du fikk en slik opplevelse av fødselen :-):-):-) gratulerer så masse :-):-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå