L-8 Skrevet 11. juli 2012 #26 Skrevet 11. juli 2012 Jeg ville anbefalt en ung valpollicella eller kanskje en californsk zinfandel, saftige viner som er lette og like! Men aller helst ta et aperitif-kurs, for eksempel rødvinens verdens med Toralf bølgen, da lærer du kanskje hva du liker eller ikke liker, hvem vet, kanskje du skulle vise deg å være barolo-fan ;-)
Vanililla Skrevet 12. juli 2012 #27 Skrevet 12. juli 2012 Det fant jeg også ut en gang. Fikk tips om en kjempegod "begynne å like vin-vin" Den er rød og heter Egri Merlot. Du Må prøve den, kommer ikke til å angre. Den gjorde faktisk at jeg begynte å like vin. Og fortsatt er det favoritten selv om jeg har prøvd maange andre. Den kan fint drikkes alene, men vin er jo alltid bedre med masse deilig ost og kjeks til ;-) Syns røde viner ofte er veldig sure jeg. hvor mange prosent er den? hi Ja, det synes jeg å. Men denne er overhodet ikke det. Veldig lett å drikke. Har også anbefalt den til andre som heller ikke liker vin, og de var helt enige. Husker ikke hvor mye prosent, men den er ikke av de med høyest ihvertfall... :-)
Vanililla Skrevet 12. juli 2012 #28 Skrevet 12. juli 2012 Om du vil prøve hvitvin er dr.loosen som nevnt tidligere god. Og Mosselland riesling. (tror det er flere typer av denne, du kan lese på hvilken som har minst garvestoffer(det sure/beske) Ellers har jeg opplevd å få god hjelp på polet når jeg har spurt hvilken som er lett å drikke for en som ikke liker vin. Riesling er generelt godt. :-) Mmm, nå fikk jeg lyst på vin og spekemat.. Typisk når jeg er gravid..
HeltAnonym Skrevet 12. juli 2012 #29 Skrevet 12. juli 2012 Har desverre ingen tips til deg, men har samme problemet selv, så skriver her for å finne igjen siden så jeg også kan finne en god vin jeg kan lære meg å like
Magetaska Skrevet 12. juli 2012 #30 Skrevet 12. juli 2012 Peach canei er en typisk nybegynnervin. Ta et glass vin til maten som start. (biff med et glass rødvin til) beskriv på polet hva du ønsker, så er de veldig hjelpsomme! Peach canei er så langt fra vin som du kan komme. Det er ferskenlikør, og er ment som smakstilsetter i drinker, ikke til å drikke rent. Haha, det var dagens!
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2012 #31 Skrevet 12. juli 2012 Peach canei er en typisk nybegynnervin. Ta et glass vin til maten som start. (biff med et glass rødvin til) beskriv på polet hva du ønsker, så er de veldig hjelpsomme! Peach canei er så langt fra vin som du kan komme. Det er ferskenlikør, og er ment som smakstilsetter i drinker, ikke til å drikke rent. Haha, det var dagens! det er da vin ; http://johnsine.blog..._13mai2009.html hi
Mamma_til_2 Skrevet 12. juli 2012 #32 Skrevet 12. juli 2012 Peach canei er en typisk nybegynnervin. Ta et glass vin til maten som start. (biff med et glass rødvin til) beskriv på polet hva du ønsker, så er de veldig hjelpsomme! Peach canei er så langt fra vin som du kan komme. Det er ferskenlikør, og er ment som smakstilsetter i drinker, ikke til å drikke rent. Haha, det var dagens! det er da vin ; http://johnsine.blog..._13mai2009.html hi peach canei drikker du om du er 15-16 år og ikke har noe annet!!!
Magetaska Skrevet 12. juli 2012 #33 Skrevet 12. juli 2012 Peach canei er en typisk nybegynnervin. Ta et glass vin til maten som start. (biff med et glass rødvin til) beskriv på polet hva du ønsker, så er de veldig hjelpsomme! Peach canei er så langt fra vin som du kan komme. Det er ferskenlikør, og er ment som smakstilsetter i drinker, ikke til å drikke rent. Haha, det var dagens! det er da vin ; http://johnsine.blog..._13mai2009.html hi Ja, det var sikre kilder. Hun tror også pisang ambon er vin. Skikkelig vinkjenner hun ja.. Men nei, peach canei er ikke vin. Ikke i nærheten en gang
L-8 Skrevet 12. juli 2012 #34 Skrevet 12. juli 2012 Peach canei er aromatisert svakvin, eller en form for winecooler om du vil. Muskatellvin som ikke har fått utvikle seg og som er tilsatt ferskensmak. Å sammenlikne peach canei med drikkbar vin er derimot helt hårreisende.
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2012 #35 Skrevet 12. juli 2012 Peach canei er en typisk nybegynnervin. Ta et glass vin til maten som start. (biff med et glass rødvin til) beskriv på polet hva du ønsker, så er de veldig hjelpsomme! Peach canei er så langt fra vin som du kan komme. Det er ferskenlikør, og er ment som smakstilsetter i drinker, ikke til å drikke rent. Haha, det var dagens! det er da vin ; http://johnsine.blog..._13mai2009.html hi Ja, det var sikre kilder. Hun tror også pisang ambon er vin. Skikkelig vinkjenner hun ja.. Men nei, peach canei er ikke vin. Ikke i nærheten en gang jo det er en musserende fruktvin. leste det på en vinside.
koalita Skrevet 12. juli 2012 #36 Skrevet 12. juli 2012 Her er det mannen som ikke liker vin. den eneste han drikker er black tower (Tror den finnes i både hvit og rød som 3-liter). Den er akkurat passelig lett og søt. Jeg synes kanskje den blir bittelitt saft-aktig da jeg trives godt med tørre og lette hvitviner, men ser at den kan være en kjempegod begynnervin...
L-8 Skrevet 12. juli 2012 #37 Skrevet 12. juli 2012 Jeg blir nesten overrasket over forslagene mange kommer med her,, black tower, boheme etc er viner vi drakk før vi selv kunne handle for å si det sånn. Trodde ikke voksne folk drakk sånt!? Kanskje jeg bare er blitt gammel og snobbete...
koalita Skrevet 12. juli 2012 #38 Skrevet 12. juli 2012 Hehe, altså.... Hva skal man si, jeg tenkte bare å nevne hva min kjære samboer foretrekker å drikke ettersom at han alltid har hatet vin og plutselig kom hjem en dag og mente han hadde funnet en han kunne like.. Selv foretrekker jeg helt andre viner, men det var liksom ikke tema. Litt enig i at den er noe jeg nok kunne drukket på ungdomsskolen, og det stemmer godt ifht min sambo da jeg pleier å si at han har samme smak (mat og vin) som jeg hadde da jeg var 12
Gjest -ia- Skrevet 12. juli 2012 #39 Skrevet 12. juli 2012 Peach canei er aromatisert svakvin, eller en form for winecooler om du vil. Muskatellvin som ikke har fått utvikle seg og som er tilsatt ferskensmak. å sammenlikne peach canei med drikkbar vin er derimot helt hårreisende. Du har peiling!
ladymaren Skrevet 12. juli 2012 #40 Skrevet 12. juli 2012 Hei HI Den vinen er en spansk rødvin med mye fatpreg..spørs om du vil like den...Men det er lite garvestoff da..Tror du må begynne på noe lettere. Står det årgang på? Det er ikke en lagringsvin så vis den har stått lenge er den ødelagt. Hvordan har du oppbevart den? Hilsen polansatt
ladymaren Skrevet 12. juli 2012 #41 Skrevet 12. juli 2012 El copero får du på flaske i de flestepolbutikker, denne er det tilsatt sukker i.. Hilsen polsansatt
ladymaren Skrevet 12. juli 2012 #42 Skrevet 12. juli 2012 Peach canei er ikke en fersken likør men en aromatisert svakvin eller en fruktvin. Er bare 5 % alkohol så det er ikke en likør... hilsen polsansatt
Magetaska Skrevet 12. juli 2012 #43 Skrevet 12. juli 2012 Peach canei er en typisk nybegynnervin. Ta et glass vin til maten som start. (biff med et glass rødvin til) beskriv på polet hva du ønsker, så er de veldig hjelpsomme! Peach canei er så langt fra vin som du kan komme. Det er ferskenlikør, og er ment som smakstilsetter i drinker, ikke til å drikke rent. Haha, det var dagens! det er da vin ; http://johnsine.blog..._13mai2009.html hi Ja, det var sikre kilder. Hun tror også pisang ambon er vin. Skikkelig vinkjenner hun ja.. Men nei, peach canei er ikke vin. Ikke i nærheten en gang jo det er en musserende fruktvin. leste det på en vinside. Den har ikke gått gjennom gjæringsprossessen som gjør vin til vin, og går ikke inn undre den betegnelsen. Musserende er den heller ikke, da den ikke er tilsatt kullsyre. Jeg jobber som vinselger for vinarius.
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2012 #44 Skrevet 12. juli 2012 Hei HI Den vinen er en spansk rødvin med mye fatpreg..spørs om du vil like den...Men det er lite garvestoff da..Tror du må begynne på noe lettere. Står det årgang på? Det er ikke en lagringsvin så vis den har stått lenge er den ødelagt. Hvordan har du oppbevart den? Hilsen polansatt Den vinen er drukket opp Fikk den da i meg tilslutt. var litt sur men. hi
L-8 Skrevet 12. juli 2012 #45 Skrevet 12. juli 2012 (endret) Peach canei er en typisk nybegynnervin. Ta et glass vin til maten som start. (biff med et glass rødvin til) beskriv på polet hva du ønsker, så er de veldig hjelpsomme! Peach canei er så langt fra vin som du kan komme. Det er ferskenlikør, og er ment som smakstilsetter i drinker, ikke til å drikke rent. Haha, det var dagens! det er da vin ; http://johnsine.blog..._13mai2009.html hi Ja, det var sikre kilder. Hun tror også pisang ambon er vin. Skikkelig vinkjenner hun ja.. Men nei, peach canei er ikke vin. Ikke i nærheten en gang jo det er en musserende fruktvin. leste det på en vinside. Den har ikke gått gjennom gjæringsprossessen som gjør vin til vin, og går ikke inn undre den betegnelsen. Musserende er den heller ikke, da den ikke er tilsatt kullsyre. Jeg jobber som vinselger for vinarius. Wow, virkelig? Da synes jeg at det er veldig merkelig at du ikke vet at boblene i kvalitetsvin, som for eksempel champagne, kommer som en naturlig konsekvens av gjæringsprosessen, altså: boblene oppstår i vinen, ingen kullsyre tilsatt.... Endret 12. juli 2012 av L-8
Magetaska Skrevet 12. juli 2012 #46 Skrevet 12. juli 2012 Peach canei er en typisk nybegynnervin. Ta et glass vin til maten som start. (biff med et glass rødvin til) beskriv på polet hva du ønsker, så er de veldig hjelpsomme! Peach canei er så langt fra vin som du kan komme. Det er ferskenlikør, og er ment som smakstilsetter i drinker, ikke til å drikke rent. Haha, det var dagens! det er da vin ; http://johnsine.blog..._13mai2009.html hi Ja, det var sikre kilder. Hun tror også pisang ambon er vin. Skikkelig vinkjenner hun ja.. Men nei, peach canei er ikke vin. Ikke i nærheten en gang jo det er en musserende fruktvin. leste det på en vinside. Den har ikke gått gjennom gjæringsprossessen som gjør vin til vin, og går ikke inn undre den betegnelsen. Musserende er den heller ikke, da den ikke er tilsatt kullsyre. Jeg jobber som vinselger for vinarius. Wow, virkelig? Da synes jeg at det er veldig merkelig at du ikke vet at boblene i kvalitetsvin, som for eksempel champagne, kommer som en naturlig konsekvens av gjæringsprosessen, altså: boblene oppstår i vinen, ingen kullsyre tilsatt.... Hahaha, sammenligner du champagne og peach canei? Cava blir tilsatt kullsyre, da den ikke blir framstillt som champagne gjør, men peach canei ikke er noen av delene da det ikke er vin.
L-8 Skrevet 12. juli 2012 #47 Skrevet 12. juli 2012 Peach canei er en typisk nybegynnervin. Ta et glass vin til maten som start. (biff med et glass rødvin til) beskriv på polet hva du ønsker, så er de veldig hjelpsomme! Peach canei er så langt fra vin som du kan komme. Det er ferskenlikør, og er ment som smakstilsetter i drinker, ikke til å drikke rent. Haha, det var dagens! det er da vin ; http://johnsine.blog..._13mai2009.html hi Ja, det var sikre kilder. Hun tror også pisang ambon er vin. Skikkelig vinkjenner hun ja.. Men nei, peach canei er ikke vin. Ikke i nærheten en gang jo det er en musserende fruktvin. leste det på en vinside. Den har ikke gått gjennom gjæringsprossessen som gjør vin til vin, og går ikke inn undre den betegnelsen. Musserende er den heller ikke, da den ikke er tilsatt kullsyre. Jeg jobber som vinselger for vinarius. Wow, virkelig? Da synes jeg at det er veldig merkelig at du ikke vet at boblene i kvalitetsvin, som for eksempel champagne, kommer som en naturlig konsekvens av gjæringsprosessen, altså: boblene oppstår i vinen, ingen kullsyre tilsatt.... Hahaha, sammenligner du champagne og peach canei? Cava blir tilsatt kullsyre, da den ikke blir framstillt som champagne gjør, men peach canei ikke er noen av delene da det ikke er vin. Ehm, jeg refererte vel heller til vinselgeren her over som mente PC ikke kunne kategoriseres som musserende
L-8 Skrevet 12. juli 2012 #48 Skrevet 12. juli 2012 Bah, får ikke redigert, så fortsetter her: da det ikke var tilsatt kullsyre noe som da skulle kunne stå som en definisjon på hva museene vin er. De fleste cavaer har også naturlige bobler, tilsatt kullsyre brukes bare på billig skvip.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå