Anonym bruker Skrevet 5. juli 2012 #1 Skrevet 5. juli 2012 Jeg liker egentlig ikke vin, men det ser så godt ut med et glass i ny og ned. Det går jo an å lære seg å like vin. Noen som kan anbefale en god vin, som jeg evt. kan prøve? ikke for sur.
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2012 #2 Skrevet 5. juli 2012 Boheme, italiensk rødvin (svak og lite garvesyre) Riesling, tysk hvitvin, litt søt og svak Viner for nybegynnere lykke til
Gjest Juliea - kukløsklan Skrevet 5. juli 2012 #3 Skrevet 5. juli 2012 Soledoro - Spansk vin, den er super lettdrikkelig og rimelig. koster vel 89,- Av rødt er Gato Negro en grei nybegynner vin, den er Chilensk Skikkelig jattepjatte vin er L´promenáde (kan ikke stave det) den er Fransk og skikkelig lett, lite garvesyre, lite fylde litt fruktighet.
Gjest Mentha Skrevet 5. juli 2012 #4 Skrevet 5. juli 2012 Gå på polet og forklar dem akkurat det du skriver her. De har sikkert gode forslag til viner som er "lette" å drikke. Er en hvitvin som heter La Salle, en muskattvin faktisk, som jeg hadde helt dilla på en stund. Den smakte nesten champagnebrus syntes jeg. Ikke var den dyr heller.
Gjest Hercule Poirot Skrevet 5. juli 2012 #5 Skrevet 5. juli 2012 Chilenske viner er lette å like! Begynn der. ;-) Vin er innmari godt - tror jeg må en tur på polet i morgen, gitt. En 3-liter går fort unna nå på sommeren. ;-)
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2012 #6 Skrevet 5. juli 2012 Takk for tips , da skal jeg hente fram denne sida neste gang jeg skal på polet hi
Ronja80.mor til 2 Skrevet 5. juli 2012 #7 Skrevet 5. juli 2012 Dette er sikkert fy fy for vinkjennere, men all hvitvin blir bra med litt sprite eller annen sitronbrus i. Så etter hvert kan man redusere mengden brus.
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2012 #8 Skrevet 5. juli 2012 Dette er sikkert fy fy for vinkjennere, men all hvitvin blir bra med litt sprite eller annen sitronbrus i. Så etter hvert kan man redusere mengden brus. Det skal jeg jammen prøve kjenner man ikke vinsmaken så mye da? hi
lille sprelle Skrevet 6. juli 2012 #9 Skrevet 6. juli 2012 Peach canei er en typisk nybegynnervin. Ta et glass vin til maten som start. (biff med et glass rødvin til) beskriv på polet hva du ønsker, så er de veldig hjelpsomme!
Gjest -ia- Skrevet 6. juli 2012 #10 Skrevet 6. juli 2012 Dette er sikkert fy fy for vinkjennere, men all hvitvin blir bra med litt sprite eller annen sitronbrus i. Så etter hvert kan man redusere mengden brus. Det er ikke fyfy blant vinkjennere altså (med mindre man bruker en dyr, eksklusiv vin til dette formål ), er en anerkjent og leskende sommerdrikk! Og et veldig godt forslag til hvordan du kan lære å like vin etterhvert! Mmmm.... med masse is og en sitronskive. Nam! Kos dere!
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2012 #12 Skrevet 6. juli 2012 Snakker kun av egen erfaring, men jeg har prøvd alt jeg orket å begynne å like alkoholholdige drikkevarer. Så flaut å være 30 år og aldri røre alkohol i selskap, alle spør om jeg er gravid, kristen eller av andre årsaker ikke KAN drikke. Problemet mitt er at jeg ikke liker smaken av alkohol. Jeg liker å nyte mat og drikke, og å drikke noe som smaker høgg kun fordi det er alkohol, virket ikke på meg. Nå sier jeg ikke at DU ikke klarer å lære å like vin. Men ikke bli skuffet hvis det ikke går - vi er alle forskjellige, og man trenger ikke like alkohol for å betegne seg som voksen
TobiasFeb08+JulieOkt12 Skrevet 6. juli 2012 #13 Skrevet 6. juli 2012 Jeg er heller ikke spesielt glad i noe med alkohol i pga smaken, og synes Pepsi Max er mye bedre enn vin, men har greid å lære meg å drikke rødvin til mat, og synes det er greit... Min måte er nok fy, men jeg har isbiter i rødvinen, synes den er bedre da:-) blir ikke så kraftig på smak når den er kald.... Og etter et glass smaker det mye bedre med glass nr to.... Fordi je tåler så lite, og blir brisen av et glass;-)
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2012 #14 Skrevet 6. juli 2012 Jeg har en castillo de jumilla stående her. Trur dere jeg ``klarer`` den ? står at den er ganske mild. hi
Von Hertelhofen Skrevet 6. juli 2012 #16 Skrevet 6. juli 2012 Jp Chenet (vet ikke om det er rett skrivemåte) er god for nybegynnere. lite garvestoffer.
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2012 #17 Skrevet 11. juli 2012 Da har jeg vært på polet og kjøpt en flaske med La salle 59 kr bare (i sverige). Gleder meg til å prøve den hi
Vanililla Skrevet 11. juli 2012 #18 Skrevet 11. juli 2012 Det fant jeg også ut en gang. Fikk tips om en kjempegod "begynne å like vin-vin" Den er rød og heter Egri Merlot. Du Må prøve den, kommer ikke til å angre. Den gjorde faktisk at jeg begynte å like vin. Og fortsatt er det favoritten selv om jeg har prøvd maange andre. Den kan fint drikkes alene, men vin er jo alltid bedre med masse deilig ost og kjeks til ;-)
Nordhagenjentene :) Skrevet 11. juli 2012 #19 Skrevet 11. juli 2012 Dr Losen Riesling/Riesling Kabinett. Jeg begynte med de, og kom aldri videre.
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2012 #20 Skrevet 11. juli 2012 Det fant jeg også ut en gang. Fikk tips om en kjempegod "begynne å like vin-vin" Den er rød og heter Egri Merlot. Du Må prøve den, kommer ikke til å angre. Den gjorde faktisk at jeg begynte å like vin. Og fortsatt er det favoritten selv om jeg har prøvd maange andre. Den kan fint drikkes alene, men vin er jo alltid bedre med masse deilig ost og kjeks til ;-) Syns røde viner ofte er veldig sure jeg. hvor mange prosent er den? hi
Niccoline *savner_kulemage* Skrevet 11. juli 2012 #21 Skrevet 11. juli 2012 Nå eeeelsker jo jeg vin selv, har liksom alltid gjort det. Men ei jeg jobba sammen med brukte å ørlite ublandet solbærsaft nederst i vinglasset og blande med rødvina. For å få den litt søtere. Går sikkert an med vanlig ublandet rødsaft som husholdningssaft også.
sillyfilly og Olivia Skrevet 11. juli 2012 #22 Skrevet 11. juli 2012 Riesling er kjempe god hvitvin Boheme signerer jeg. God vin som er lett å like. Når du ser etter vin se etter de med lite garvestoffer. Det betyr de at ikke er så "tykke" i konsistens og sure. Jeg elsker forøvrig ALL vin.
lillypie Skrevet 11. juli 2012 #23 Skrevet 11. juli 2012 Dr Losen er er bra og søt hvitvin som er veldig lett å like.Har vært borti tre foskjellige av de og hvem som er søtest av de er forskjellig fra år til år fant jeg ut Nesten den eneste hvitvinen jeg drikker.Av rødvin syntes jeg de australske er veldig lette og fine viner. Når jeg skulle lære meg å like rødvin så kjøpte jeg en spansk en.Men d var en treliter.Får den ikke på flaske trur jeg.Mener den heter El Copero.Smakte som saft Men uansett hvor glad jeg er i vin så klarer jeg ikke å drikke noe alkoholholdig drikke sammen med mat.Da syntes jeg d smaker drit for å være ærlig
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2012 #24 Skrevet 11. juli 2012 takk for alle tips *skriver det ned* hi
holahopp Skrevet 11. juli 2012 #25 Skrevet 11. juli 2012 kan anbefale og begynne på italienske viner de er ofte ganske milde, de sammen med australske. Mener da de røde. Chilenske, argentinske og spanske er ofte litt mer kraftige selv om noen kan være lettdrikkelig. Den jeg begynte å like er italiensk og heter Briccotondo. Begynte litt og litt så gå det bedre..det kommer veldig an på smaksløkene egentlig. Det er veldig populært spes i England å drikke hvitvin med sitronbrus og i Spania er det populært å drikke rødvin med cola.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå