Gå til innhold

Erfaringer med nattarbeid i graviditet?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg jobbet 64 % natt (kun natt altså) frem til og med uke 24. Det gikk helt greit for meg, da jeg sov godt og hadde det greit på jobben. Samtidig er det ikke sikkert det er det samme for deg, kanskje blir du veldig trøtt i starten f.eks... Det er det ingen som vet.

Jeg ble tilrettelagt over på dagtid, og fikk utbetalt natt-tilleggene som vanlig. Hvis bedriften du jobber i er IA-bedrift så kan de søke NAV om tilretteleggingstilskudd når du ikke orker eller vil jobbe natt lenger :)

Sniker meg inn fra 3.tri. Jeg jobbet på natta fram til uke 20, da begynte det å bli tyngre å snu døgnet og jeg merka det på babyen dagen etter(han ble så veldig rolig).

Men før det gikk det helt greit å jobbe på natt synes jeg... :-) Jobber normalt 75% på natt og er nå på svangerskapspenger..

• 1 måned senere...
Jeg jobbet 64 % natt (kun natt altså) frem til og med uke 24. Det gikk helt greit for meg, da jeg sov godt og hadde det greit på jobben. Samtidig er det ikke sikkert det er det samme for deg, kanskje blir du veldig trøtt i starten f.eks... Det er det ingen som vet. Jeg ble tilrettelagt over på dagtid, og fikk utbetalt natt-tilleggene som vanlig. Hvis bedriften du jobber i er IA-bedrift så kan de søke NAV om tilretteleggingstilskudd når du ikke orker eller vil jobbe natt lenger :)

Er det slik at når en jobber i en IA bedrift så mister en ikke natt-tillegget om en går over til dag/aften. Jeg jobber i 63% natt stilling men er nå sykemeldt siden dem ikke helt klarer å tilrettelegge for meg pr nå.

Jeg jobbet nattevakter frem til uke 27 sist. Det er ikke sant at det er dobbel risiko for abort! Tvert i mot er det vanskelig å bevise at det øker risikoen, men man tror kanskje det kan gjøre det, men mistanken er ikke sterk nok til at man fraråder nattejobb så sant man føler det går greit.

Jeg tar ikke sjansen på å jobbe natt. Så jeg har fått tilrettelagt dag jobb. Legen min hva enig med meg at jeg ikke skal jobbe natt. Slitt veldig med å bli gravid . Men jeg er også veldig trøtt. Så makter ikke natt arbeid

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...