Gå til innhold

Andre i permisjon som søker ny jobb?

Anbefalte innlegg

Fant ingen forum her inne som dette innlegget passet inn i, så derfor spør jeg her som jeg hører til :)

Jeg er hjemme i permisjon med jenta vår som straks er 8 mnd. Har fast jobb, men ønsker å skifte beite..er lei den jobben jeg har rett og slett. Har funnet to jobber jeg ønsker å søke på nå, men saken er den at jeg skal ha ulønnet permisjon til januar 2013 fra jobben min. Har derfor søkt bhg plass til gullet fra januar, og ikke fått plass enda.

Så nå sitter jeg her og lurer på om jeg bare må la disse to jobbene gå fra meg, da jeg ikke kan starte i evt. ny jobb før januar...andre som har gått på intervju på ny jobb og sagt at de ikke kan starte før mange mnd senere, og fått jobben??

Føler jo at det er liten vits å søke på jobbene, men samtidig så vet jeg jo at mange bare tar inn en midlertidig vikar dersom en nyansatt har oppsigelsestid eller er i perm. Så er jo håp dersom jeg blir innkalt til intervju..har kvalifikasjonene de søker etter ihvertfall :)

Håper noen har erfaringer å komme med her? :)

Fortsetter under...

Gjest Kira med en av hver

Har ingen erfaringer, men vurderer å gjøre noe av det samme som deg. Har egentlig en knall bra jobb med god lønn, fleksitid, gratis parkering osv. Men må innrømme at jeg uansett ønsker å gjøre noe annet.

Nå er min litt yngre (kun 5 mnd), men jeg skal tilbake på jobb i januar 2013 i tre mnd mens pappaen har permisjon. Deretter skal jeg ta ulønnet permisjon frem til han starter i barnehagen i august. Jeg tenkte da at jeg skulle se etter ny jobb i denne perioden. Har kjempe lyst til å begynne og titte på jobber, men har lovet meg selv å ikke starte med det før pappaen går ut i permisjon. Rett og slett fordi jeg er redd for å komme opp i samme dillema som deg.

Jeg har søker etter ny jobb og det er en jobb som jeg har hatt veldig lyst på som jeg var på intervju til, men som ikke hadde bruk for meg så lenge jeg ikke kunne begynne når de trengte. Det var en bedrift som skulle starte ny filial og derfor ville de ikke ha vikarer når de startet opp.

Hvis det er jobber du har lyst på så søk. Det verste som kan skje er at du får avslag, men da har du i det minste prøvd. Vær åpen om at du ikke kan begynne før på nyåret, men kanskje vent med å si det til du har kommet på intervju, sånn at du skikkelig kan få solgt deg elv før du forteller det. Spørsmålet om hvor lang oppsigelsestid du har og når du har mulighet til å starte i ny jobb kommer sannsynligvis opp uansett

kontrakten min gikk ut i permisjonen min. Da hadde jeg gått x antall forskjellige vikareater i 4 år uten å få noe fast, så jeg var nødt til å søke i permisjonstiden min. Jeg fikk da jobb på første søknad 100% fast. så ble det vikareate jeg hadde jobbet i 4 år lyst ut(ho som hadde stillingen sa opp) så da søkte jeg på den også å fikk den. så da klarte jeg å få tilbud om to jobber på under 1 mnd, fra å ikke få en dritt på 4 år.

Men til det du lurte på. Om det er kommunalt vet jeg at de har ikke lov å begrunne med at du er i fødselspermisjon eller at du er gravid om du ikke skulle få jobben. Privat sektor vet jeg ikkehvordan det er.

Jeg valgte å ikke si noe før jeg kom på interjuv at jeg var i fødselspermisjon å ikke kunne begynne å jobbe før 2 mnd etter at deønsket oppstart.

Jeg synes du skal søke! Jeg er hjemme nå, og kan av ulike grunner ikke starte i ny jobb før på nyåret 2013, slik som deg. Jeg søkte på en jobb jeg har kunnet tenkt meg lenge i mai, var på intervju, og fikk nylig fast stilling fra nyåret 2013:)

Det spørs jo veldig hvordan jobbmarkedet er i din bransje, og hvor ettertraktet du er, hvis du er akkurat den de vil ha, kan mange arbeidsgivere vente litt. Så søk i vei, og må de ha noen før januar, så har du i alle fall forsøkt!

Takk for gode svar :-) oppløftende lesning!

tror jeg skal søke, og så spør de vel om når jeg kan begynne på intervjuet ja. Da får jeg bare krysse fingrene for at det ikke spiller noen rolle...har veldig lyst på begge jobbene!

Det er forresten jobb i Staten, så da har vel de også streng ansettelsespolitikk? Fikk litt mer håp nå, så da slenger jeg inn søknad ;-)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...