Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mamma Mio skal være den aller beste, og finnes som både krem og olje.

Men om man faktisk KAN forebygge strekkmerker ved hjelp av krem er jo en annen sak.... En krem vil jo gjøre huden mer elastisk, men det gjør jo en helt vanlig bodylotion også. Tror strekkmerkene går dypere i huden, og at det bla er genetisk betinget om du får eller ikke... Men lykke til! :)

MÅ bare anbefale Biotherm sin. Jeg har tidligere fÅtt mye strekkmerkerker ved vektoppgang, og regnet med at jeg skulle fÅ masse nÅ som magen ble stor (er 35 uker) men har ikke fÅtt et eneste nytt merke. Kan jo ikke være noe annt enn kremen som har hjulpet, noe annet har jeg jo ikke gjort anderledes. Lykke til :)

Annonse

MÅ bare anbefale Biotherm sin. Jeg har tidligere fÅtt mye strekkmerkerker ved vektoppgang, og regnet med at jeg skulle fÅ masse nÅ som magen ble stor (er 35 uker) men har ikke fÅtt et eneste nytt merke. Kan jo ikke være noe annt enn kremen som har hjulpet, noe annet har jeg jo ikke gjort anderledes. Lykke til :)

Vanlig fuktighetskrem eller er det spesielt beregnet pÅ gravide?

Strkkmerkekremen som heter: Biotherm Biovergetures

Og DERR var den kjøpt! Hehe, skulle tilfeldigvis pÅ butikken og slo til med det samme! Veldig glad i Biotherm fra før, og siden din historie er som min sÅ passa det godt! :)

Og DERR var den kjøpt! Hehe, skulle tilfeldigvis pÅ butikken og slo til med det samme! Veldig glad i Biotherm fra før, og siden din historie er som min sÅ passa det godt! :)

HÅper du blir fornøyd da, jeg smører morgen og kveld og som sagt...er 35 uker pÅ vei og ikke et enste nytt merke....kan nesten ikke tro det :)

Annonse

Det er flott at dere har funnet kremer dere virkelig liker, og det er både behagelig og koselig å smøre magen sin. Men dessverre så er det ingen kremer som vitenskapelig har effekt. årsaken er at strekkmerker først og fremst er hormonelt betinget, og oppstår i underhudet, mens kremer ikke trenger inn under overhuden.

Sitat NHI: "

Kan strekkmerker forebygges?

Tallrike kremer, balsamer og oljer - vitamin E-krem, kakaosmør, aloe vera lotion, olivenolje - brukes av mange til å forebygge strekkmerker. Dog finnes det ikke forskning som beviser at disse tiltakene er effektive+AND+109[vol]+AND+227PubMed.

"]

Noe forskning har vist at midlet tretinoin (Aberela) kan dempe utviklingen av strekkmerker. Det gjelder de strekkmerkene som er mindre enn seks uker gamle og som fortsatt er rosa eller røde på farge. Imidlertid, tretinoin kan være skadelig for fosteret og skal ikke brukes i svangerskapet." Du kan lese mer om hva strekkmerker egentlig er her: http://nhi.no/sykdom...933.html?page=1

Jeg sier ikke at folk skal slutte å smøre magen - det er bare hyggelig. Men det er ingen grunn til å kjøpe dyre spesialkremer - bruk en krem du liker!

Jeg bruker dr.greve sin. er i uke 37 å har ikke ett eneste strekk merke på magen der jeg har smurt meg, men har ikke smurt stumpen og der har jeg fått... Så er opp til hver enkelt om man tror på om det hjelper el ikke, uansett så er det jo bare godt å få smurt seg litt:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...