Gå til innhold

Strekt magemuskel? Hjelp! :/

Anbefalte innlegg

I går følte jeg meg helt fin.

I dag når jeg våknet hadde jeg kjempevondt i høyre side!

Det starter på ryggen, og skrår rundt og ned langs midjen og ned foran på magen/lysken.

Det er så vondt at jeg er kvalm, og må ha hjelp til å rette meg opp i senga :(

Jeg klarer nesten ikke løfte høyre bein når jeg ligger på rygg, da er det vondt helt opp til ribbeinene.

Jeg har strekt en magemuskel under trening for noen år siden, det minner om dette da det også startet på ryggen og gikk rundt kroppen. Men dette er vondt over et mye større område..

Er det noen som har opplevd noe lignende?

Jeg har fått legetime om to knappe timer, tror kanskje at en henvisning til fysio kan være tingen.. Men aner jo ikke!

Nå sitter jeg og gleder meg til å bli loset inn på en plaststoli dusjen, ikke ydmykende i det hele tatt... :P

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143952083-strekt-magemuskel-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk!

Fikk sykemelding og beskjed om å slappe av.. Og prøve fysio om jeg ønsket det. Ble ikke smertene bedre må jeg til legevakt :/

Når jeg sitter i ro med beina høyt går det greit , når jeg beveger meg ser jeg ut som en gammel dame. Isj..

Sånn du beskriver det så tenker jeg at det kan være en låsning - de kommer brått og kan gjøre vanvittig vondt. Typisk av en lege å bare si "ta det med ro". Kontakt fysioterapeut raskt og hvis ikke det hjelper sjekk med en kiropraktor eller naprapat. (Personlig foretrekker jeg naprapat, siden de kan fikse både muskelproblemer og låsninger.)

Sånn du beskriver det så tenker jeg at det kan være en låsning - de kommer brått og kan gjøre vanvittig vondt. Typisk av en lege å bare si "ta det med ro". Kontakt fysioterapeut raskt og hvis ikke det hjelper sjekk med en kiropraktor eller naprapat. (Personlig foretrekker jeg naprapat, siden de kan fikse både muskelproblemer og låsninger.)

Tusen takk for svar!

Greit nok å ta det med ro, men det løser jo ikke problemet... Det var så vondt i ettermiddag at jeg kastet opp!

Osteopat fikser også både bein og muskler, skal se hva jeg finner i morgen.. Håper ikke alle har tatt ferie..

• 2 uker senere...

Oppfølging fra meg her..

Du hadde rett angående låsning, fikk konstatert bekkenlåsning i dag.

Det begynte langt nede i ryggen, og spredte seg videre utover. Smertene i siden var bare enden på rekken av stive muskler!

Jeg prøvde osteopat først siden jeg ermest vant til det, men det ble virkelig vei i vellinga da jeg kom inn til kiropraktor 4 dager senere. Skulle prøvd det først som anbefalt. ;)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...