Gå til innhold

Når hjelper antibiotikaen?!?

Anbefalte innlegg

Har fått sopp, og canesten hjelper ikke. Mykostatin hjelper gutten, men jeg ble verre og verre. Har derfor startet med antibiotika. Det er en kur med kun en pille i døgnet. Gått på den i to dager nå og ingen bedring.. Det er så grusomt å grue seg så fælt til hver amming! Noen som har erfaring med dette? Håper hele tiden at det plutselig har blitt bedre, men nei..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143952032-n%C3%A5r-hjelper-antibiotikaen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror antibiotika skal bruke 2-3 dager før en skal kjenne effekten av den, iaf om man har hatt en ille infeksjon, men om du synes du blir verre synes jeg du skal gå tilbake til legen igjen.

Håper du blir kvitt soppen.. Høres ikke noe særlig ut :(

Du har ikke fått antibiotika mot sopp, tror/håper jeg, men derimot Diflucan (flukonazol)?

Antibiotika er en veldig vanlig årsak til soppinfeksjon, da den dreper naturlig bakterieflora som vanligvis motarbeider sopp.

Du kan lese mer om soppinfeksjon her: http://ammehjelpen.no/artikkel/4/Sopp-troske

Det kan nok ta mer enn et par dager før medisinen virker, og dersom du fremdeles har symptomer etter tablettkuren så bør den forlenges.

Jeg har fått fluconazol ja. Håper det er riktig?! Merker litt bedring på ene siden, andre siden er like ille. Har lest alt jeg kommer over på ammehjelpen og andre steder og følger alle tips.. Håper virkelig det er borte snart!

Fluconazol er riktig ja :)

Når du merker bedring på den ene sida nå så kommer nok den andre etter i løpet av kort tid, tenker jeg.

Ta kontakt med lege igjen så fort som mulig dersom du ikke er BRA (helt symptomfri!) etter at kuren er over. Du kan da gjerne be legen kontakte Nasjonalt kompetansesenter for amming for å diskutere dosering, som det står i linken fra forleden dag så hender det at det trengs både lengre behandling og høyere dosering.

Bare for å ha minnet om det: husk å kokvaske sengetøy, bh, ammennlegg, nattøy, håndklær og annet som det kan komme melk på eller som er i kontakt med brystet. Dette bør gjøres hyppig nok til at du unngår å bli smittet igjen når infeksjonen akkurat er borte, dvs at det gjerne blir mye klesvask når du kjenner at du blir bedre. Det samme må du gjøre for guttens leker og annet som puttes i munnen.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...