Anonym bruker Skrevet 4. juli 2012 #1 Skrevet 4. juli 2012 Jeg blir deppa over å lese rundt og høre om andre gravide.....folk er rundt halvveis og snakker om usle 1-3 kg opp.......?????!!!!!! WTF??!! Selv føler jeg meg ikke vel om dagen. Buksene begynner å stramme, lårene har blitt større og magen er ikke helt fin ennå. Er bare 17 uker gravid... Er det ingen andre som går opp mer enn 1 kg i vekt halvveis?????? :-O
Gjest yrild Skrevet 4. juli 2012 #2 Skrevet 4. juli 2012 Jeg la på meg mest i første halvdel og nesten ikke noe de siste to manedene. Vi er alle forskjellige!
Toocute Skrevet 4. juli 2012 #3 Skrevet 4. juli 2012 Jeg er ikke gravid, men jeg kan fortelle deg at jeg gikk opp nesten 40kg pga svangerskapsforgiftning. Å da e jeg på min nesten normale vekt før jeg ble gravid
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2012 #4 Skrevet 4. juli 2012 Jeg passerte 15 kg når jeg var 20 uker!!! Så, noen går opp mer enn andre! 6 uker til termin og har bikka 20 kg nå, så her vokser ikke bare babymagen! Har ikke stappa i meg drittmat heller, men spiste altfor mye i begynnelsen, for å holde kvalme og oppkast unna. Var ikke logisk å gå sulten og spy når jeg kunne unngå det...
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 4. juli 2012 #5 Skrevet 4. juli 2012 Da jeg var 20 uker på vei hadde jeg gått opp 6 kg. Ved fødsel hadde jeg gått opp 25 kg i første svangerskap og 23 kg i andre svangerskap :s
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2012 #6 Skrevet 4. juli 2012 Takk og lov for svarene deres!!!!!!!! Har også slitt med jevn spising i første trimester for å holde kvalme unna. Men har holdt meg til sunn mat da.... Kanskje de som blir blubbete som meg ikke svarer i sånne vekttråder....? Eller skal man skamme seg over å gå mye opp.....????
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 4. juli 2012 #8 Skrevet 4. juli 2012 Gikk opp 30 kg i første svangerskap og 17 kg i andre svskap
Swiftie Skrevet 4. juli 2012 #9 Skrevet 4. juli 2012 Jeg gikk opp ca 12 kilo, fødte 8 uker før termin.
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2012 #10 Skrevet 4. juli 2012 Jeg var ca 60 kg i start på begge og gikk opp henholdsvis 26 og 28 kg. Har ikke problem med overvekt til vanlig. Gikk opp 10 kg i hver graviditet før 10 uker var gått! Det var deprimerende skal jeg si deg! Men sånn er visst kroppen min bygd.. Vær glad du vokser og trives, det går av etterpå hvis du ikke lar det skli ut;)
Netti*** Skrevet 4. juli 2012 #11 Skrevet 4. juli 2012 Gikk opp 7 kg de første 20 ukene. Nå er jeg 36 uker på vei å har totalt 9 pluss :-) Går alltid opp mest i begynnelsen men ender på 10-12 totalt.
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2012 #12 Skrevet 4. juli 2012 Pøh, tull og tøys. Så godt som alle legger på seg, unntaket er rett og slett de som er syke pga ekstrem svangerskapskvalme, spiseforstyrrelser e.l. Jeg tok en kjapp test i en lignende tråd for ei stund siden, der veldig mange hadde svart ang total vektøkning, og kom til at gjennomsnittet la på seg litt under 10 kg. Det er en del under det offisielle gjennomsnittet som helsemyndighetene bruker, det ligger vel på 12-14 kilo, gjør det ikke? Men det skyldes vel rett og slett at det er flere enn normalt som svarer på slike tråder fordi de er stolte over å ha vært "flinke" og ikke lagt på seg for mye. Jeg er i mitt tredje svangerskap, og i alle tre har jeg lagt på meg mest i første halvdel av svangerskapet, og så har det roet seg ned på slutten. Og har endt opp med ca 12-14 kg vektøkning totalt, ned på før-gravid-vekt eller litt mindre etter kort tid med fullamming og babytid. Mange gravide er ekstremt SULTNE, og gjerne også trøtte og kvalme de første månedene, da hender det at konstant småspising føles som det eneste som hjelper. Det kan være lurt å huske at man ikke behøver -eller bør- spise alt man har lyst på selv om man er gravid.
Popelko Skrevet 4. juli 2012 #13 Skrevet 4. juli 2012 Jeg gikk opp 25 kg med første, og 17 kg andre gang.. Så du er ikke alene, hi
mrsrogaland. Skrevet 4. juli 2012 #14 Skrevet 4. juli 2012 Jeg hadde en helt enormt behov for mat og godteri når jeg var gravid. Kunne spise enorme middager, så var jeg stappmett en time, for så å være sulten igjen. Og søtbehovet var stort. Var ikke noe gøy, nei. La på meg som sagt 17, men mye rant av.. Nå spiser jeg normalt, og er ikke like sulten som ekstremperioden i svgskapet.
Gjest Ingen skal få! Skrevet 4. juli 2012 #15 Skrevet 4. juli 2012 Og ingen veier mer enn 60kg, ingen var strekkmerker etc. Skjønner hva du mener TS;-)
Galskapens overhode Skrevet 4. juli 2012 #16 Skrevet 4. juli 2012 gikk opp 6 kg med nr 1, 8 kg med nr 2. lettere eller på startvekt da jeg kom hjem med barnet. opp 25 kg med nr 3. + jeg går opp i vekt under amming, gjort det med alle 3. sier litt da når jeg har ammet 18 måneder med siste nå. strekkmerker over hoftekammene og puppene med nr 1. ingen flere med de to siste. som 4 åringen sier, jeg er en sånn myk deilig mamma å kose med. <3
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 4. juli 2012 #17 Skrevet 4. juli 2012 Jeg fikk masse strekkmerker. Bak knærne,på puppene,innsiden av lårene og over hele magen.
santhe Skrevet 4. juli 2012 #18 Skrevet 4. juli 2012 Jeg har gått opp ca 10kg til nå og er 25+4. Er enormt sulten og har et skikkelig søtsug hver dag, vet ikke hva jeg skal gjøre for å klare å stoppe å spise sjokolade osv :/ må hvertfall ha en smak av det daglig. Noen med råd? Vil jo ikke legge på meg alt for mye, pluss at jeg er redd for å få en svæær baby.
TurboPrinsessen:-) Skrevet 4. juli 2012 #19 Skrevet 4. juli 2012 Jeg la nesten ikke på meg noe i første halvdel forrige gang, men totalt 20kg da snuppa ble født.. Denne gangen har jeg til nå gått opp ca 6kg og jeg er 20uker i dag.. Håper virkelig ikke jeg går opp like mye, orker ikke tenke på at vekten skal bikke 100kg!! Er nå et kilo mer enn sluttvekten sist gang!! Nå hadde jeg riktignok ca 13 kilo for mye før jeg ble gravid, og det hjelper jo IKKE! Har ikke spist særlig mer enn ellers, og prøver også og spise sundt... Ble lenge dårlig av å spise sjokolade, men det gikk dessverre over.. Ikke at jeg spiser noe særlig av det heller, men koser oss litt i helgen :-)
holahopp Skrevet 4. juli 2012 #20 Skrevet 4. juli 2012 jeg gikk opp 5 kg til jeg var i uke 38 mistet matlysten helt...men de siste to ukene var det opp 12 kg..det sa boom omtrent...alle er jo forskjellig der :-) så lenge alt er bra med dere har det ikke så mye å si :-)
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2012 #21 Skrevet 4. juli 2012 La på meg 12 kg med førstemann. kiloene raste av etter fødsel. Hadde vel en naiv forestilling om at det kom til å bli slik med nr 2 også - det ble det IKKE... La på meg hele 30 kg og hun kom 7 uker før tiden. har slitt veldig med å få de av meg, hun er 2 år nå og jeg har fortsatt ALT for mange kilo igjen
sayonora Skrevet 4. juli 2012 #22 Skrevet 4. juli 2012 På sist kontroll da jeg var litt over 31 uker hadde jeg gått opp 11 kg, spent på hva jeg ender opp på. Skulle gledelig ha gått opp mindre, men jeg spiser normalt og koser meg når det passer seg (kunne kanskje vært litt sjeldnere), så lenge jeg vet med meg selv at jeg ikke fråtser ukritisk, tar jeg det ikke så tungt, det hadde jo vært rart om vi ikke skulle gå opp i vekt og forandre oss under et svangerskap. De ekstra kiloene vi går opp i forhold til hva baby, vann, m.m. veier, er vel kroppens måte å forberede seg på ammetiden, da mange går ned mye i vekt under den perioden
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 5. juli 2012 #23 Skrevet 5. juli 2012 Gikk opp 29 kilo med førstemann, var som en hvaaal!! Ingen strekkmerker før litt dukket opp under fødselen. Nå har jeg enda ikke bikket 12 kilo i uke 38 men jeg har fått strekkmerker denne gang selv om jeg er mindre... Alle er forskjellige og alle svangerskap er forskjellige. Lykke til og drit i å la vekta ødelegge for deg! Nyt graviditeten i stedet!
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2012 #24 Skrevet 5. juli 2012 Det spørs jo hva folk veier fra før også. Har de mye til overs og begynner å spise sunnere, gå mer osv så går ikke vekta noe serlig opp selv om det er noen som vokser inni de. Selv gikk jeg opp 20kilo begge gangene, og kiloene forsvant ganske fort med begge. Ett år etter jeg hadde født andre var jeg veldig mye tynnere enn jeg var før jeg ble gravid. Kiloene bare rant av mens jeg ammet, og måtte til slutt feite meg opp.
<3 Baby 11+12 Skrevet 5. juli 2012 #25 Skrevet 5. juli 2012 samme føler jeg, og skjønner frustrasjonen din rundt det! Jeg hadde gått opp 12 kg rundt uke 20, og nå- 3 dager før termin- rundt 24 kg :/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå