Gå til innhold

Clearblue med ukeindikator.... Erfaringer?

Anbefalte innlegg

Testet positivt på søndag , 2 dager før ikm. Både på vanlig CB og CB digital. Idag er jeg 1 dag over ikm og skal da være rett over 4 uker på vei. Tok en CB digital med ukeindikator idag og den viste gravid 1-2 uker... (noe som betyr 2-3 uker ifølge bruksanvisningen). Men jeg er jo over 4 uker så den skulle vist 2-3... Trodde jeg hvertfall. Noen med erfaringer?

Vet akkurat når jeg hadde eggløsning og fikk festeblødning forrige torsdag (8 dager etter eggløsning) så skal vite ganske godt hvor jeg er i syklus... Er altså 6 dager siden festeblødningen idag.

Fortsetter under...

1-2 uker på testen skal bety 3-4 uker på vei egentlig. Testen viser antall uker etter befruktning, altså 2 uker etter befruktning er 4 uker etter forrige mens og dermed 4 uker på vei. Men hvis du vet når eggløsningen din var og når siste mens er så vet du hvor langt du er på vei, så trenger ikke se på den uke-indikatoren, men det stemmer jo at du er 2 uker på testen som er 4 uker på vei.

Den bruker jo bare et gjennomsnitt av hva som er vanlig å produsere av hcg på forskjellige tidspunkt. Noen produserer mer/fortere enn andre! Har dere sett tabellene med hva som er vanlig hcg-nivåer så skiller min og max masse.

Synes det hørtes ok ut, jeg!

Annonse

Men ein kan vel stole på om dei seier gravid/ikkje gravid?

Ja, de slår ikke ut på "gravid" om det ikke finnes hcg over 25 (?) *enhet*. Man produserer hcg kun når man er gravid. Så jeg liker den bedre enn disse du må tolke og plutselig ser man ikke helt streken. er det en strek?. Er det skyggestrek? osv. Den gir i hvert fall et klart svar ang gravid ikke gravid, og så får man ta uke-indikatoren som det den er ment som, en veiledning :)

di kan også vise ikke gravid når du faktisk er gravid..jeg har opplevd dette 2 ganger, 2 andre tester har vært positive å den har vist ikke gravid også har jeg vært hos lege å fått positiv test å når jeghar vært 1 uke over ikm så har den vist gravid pluteslig...så alt er mulig ass :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...