Gå til innhold

Tips til div plager?

Anbefalte innlegg

Jeg har en del plager etter svangerskap og fødsel:

Klipp ved fødselen, svetting, smerter i underlivet (som ikke har noe med klippet å gjøre), og knekt halebein.

1: Jeg måtte bli klipt når lillegutt skulle ut, og nå etter 2mnd er det en slags "utvekst" fra den som på en måte går innover mot hullet virker det som.

Dette blør vel egentlig hver dag, med mindre det kommer innenfra.

Det gjør også vondt når man kommer borti, så vi har ikke kunnet ha sex enda... (trodde aldri jeg skulle få sexlysten tilbake så fort!)

2: Jeg begynte å svette noe helt sykt masse mens jeg var gravid, altså, jeg bare det å hente klær fra overalt,legge i vaskemaskin,slå på, og evt henge opp andre klær, så renner svetten når jeg er ferdig... Bare det å gå på et senter for å se på klær eller noe tar jo på. Derfor vil jeg ikke dra verken på butikk eller noen andre butikker, siden jeg begynner å svette så sykt fort.

Jeg tenkte å begynne å prøve den der "Stop24"kremen fra apoteket, så jeg lurer på om noen har prøvd den og har noen erfaringer?

3: Jeg lurer på om jeg kan ha ødelagt noen muskler i underlivet?

Hvis jeg står oppreist og i ro, så kan det begynne å gjøre kjempevondt, det er liksom imellom klitoris og hullet. Klarer ikke helt å beskrive smerten utenom at det kan kjennes ut som at det er helt opprevent inni.

Noen som vet hva det kan være? Om det er muskler eller ikke?

4: Så har vi jo dette halebeinet da.... Jeg knakk det når jeg skulle få lillegutt ut, og jeg kan jo ikke sitte noen plass, utenom korte perioder der jeg enten må sitte med foten under meg, eller lene meg framover, dette er jo da ekstremt tungvindt måte å amme lillegutten min på, så jeg må for det meste ligge å amme han, og tilogmed det er jo slitsomt så jeg måtte begynne ved 2-3ukersaldern å gi han flaske av og til, om vi er på tur, skal til byen og når jeg er sliten av å ligge hele tiden (han vil ha mat hver 3-4time, av og til litt oftere, og han vil amme lenge+"koseamming" som jeg kaller det. Der han bare vil late som at han suger så jeg ikke skal ta han bort fordi han vil sovne og kose.

Ikke bare er det slitsomt å ligge så masse, men fy så trøtt man blir av det!

Jeg har en liten PRINSESSEBADERING som jeg bruker i bilen. Men er jo ikke barebare å huske på å ta den inn før min kjære kjører på jobb...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143951952-tips-til-div-plager/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei kjære deg!! Kjenner meg igjen i mye av det du skriver. Ang. klippet du snakker om, har du fått sjekket det hos lege? Jeg ble også klippet og revnet grad 2. Jeg kjenner også en øm klump nedentil, og trodde det var åreknuter på kjønnsleppene. Men legen min sjekket det på 6-ukerskontrollen, og sa det var arrvev! Men jeg blør ikke da.. Men er fremdeles ømt. Men jeg ville sjekket det hvis jeg var deg!

Ang. smertene du har når du står - dette ligner noe jeg har hatt etter fødsel. Smertene sitter på en måte i symfysen.. Men kan også kjennes ut som det gjør vondt i klitoris. De første ukene etter fødsel var ILLE, og mannen måtte overta min permisjon for å få et par uker ekstra hjemme - jeg klarte ikke å ta meg av lillegutt og storesøster alene! I starten trodde jeg dette var normalt, men innså at jeg hadde nok fått en trøkk under fødselen. Tok kontakt med kiropraktor som fant en skikkelig låsning i bekkenet mitt! Etter en mnd med behandling er jeg mye bedre:) Kan det være noe slikt som et skjedd med deg? Smertene mine var også veldi vanskelige å beskrive! Føles ikke som om det et bekkenet som gjør vondt... I starten trodde jeg og det var muskelsmertet. Kiropratoren sa at låsningen ga en betennelsestilstand i leddbåndene også. Jeg råder deg til å ta en sjekk hos kiropraktor eller manuellterapeut (sistnevnte er gratis tror jeg). Lykke til!!:)

Tusen takk for svar! Ja, jeg tror også det kanskje kan være arrvev. For noen uker siden skulle samboeren min sjekke der nede for meg for å se hvordan det så ut, og så skulle jeg peke hvor jeg mente han burde sjekke ut mest, og plutselig var neggelen min inni, hadde da klart å stukke neggeln min inn i det, lett som fy. Ble jo nesten litt redd et sekund. Og da blødde det.

Jeg blør ikke hele tiden, bare av og til, men jeg lurer på om det kan komme av når jeg tørker meg, at jeg kanskje klarer å dra det litt løst uten å merke det, siden jeg nesten ikke merket at neggelen min gikk inn.

Ang smertene når jeg står: Ja, det kjennes ut som at det går fra klitoris og litt bakover, men dypt inni også. Jeg skrev inn til klara klok en gang om det (:P) og da fikk jeg til svar at det hørtes ut som at det kan være at jeg hadde revet muskler der når jeg har presset. For å si det sånn, di smertene kan ligne litt på når hodet er halvveis ute, og det kjennes ut som at jeg revner helt opp mot klitoris. (Fy fader det gjorde vondt når hodet var der ja!:P Haha! )

Jeg har ikke vært hos lege enda,men så snart jeg har penger til det, så skal jeg dra på sånn "akutt-time". For jeg kan ikke vente i over ei uke på å få time som det er hos hun jeg har.

Huff, er ikke sånne kiropraktorer "skumle" ? Tenker om dem som at dem skal massere veeeldig hardt på en måte... Og har fått høre at egentlig alt dem gjør, er veldig vondt, men hjelpsom!

Da kan det jo hende jeg også har skadet noen muskler der i tillegg... Presset i 45 min og gutten var nesten 4,6 kg:-/ Sa klara klok noe om det var noe å gjøre med det? Eller om det vil ordne seg av seg seg selv? Kiropraktor er ikke skummelt, og ikke særlig vondt heller synes jeg! Definitivt verdt det, for de smertene jeg har hatt var ikke særlig gøy å gå rundt med;-)

Jeg presset vel også nærmere en time (som dem ihvertfall har oppført på loggen sin, men det er vel det dem kaller "aktiv pressing" fordi han stanget vel bare før det)

Min kar var 3780g.

Dem sa bare at man må dra til lege for å få sjekket ut det. Men jeg tror å huske fra tidligere at man må sy sammen musklene eller noe. Så det værste som kan skje er jo at man må opperere tror jeg. :/

Okei, takk for svaret:) Skal vel dra enten imorgen eller fredag til legen for å først å fremst sjekke det med at det gjør vondt å stå.

Om jeg får tid (siden jeg blir å bestille sånn akutttime) så skal jeg ta opp det med muligens innvendige hemorider og at det gjør faaeen så vondt å gjøre nr to :P Så det kan gå flere dager imellom, + jeg kan jo ikke presse noe særlig siden det gjør vondt i dåsa av det. Kanskje litt for mye info, men jeg er en veldig åpen person :P bare så det er sagt.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...