*tyren72* Skrevet 4. juli 2012 #1 Del Skrevet 4. juli 2012 Hei jeg har vært en del her inne tidligere men lenge siden nå :-) Jeg er en dame på 40 år og vi har forsøkt og få barn i ca 8 år med 6 neg icsi forsøk bak oss.. Så for ca 3 år siden klarte vi og få d til helt på egenhånd, men det ente i sa i uke 7 :-( Vi fortsatte og prøve etter dette for vi hørte jo at det skulle være lettere og bli gravid etter en sa... Vi prøvde og prøvde og ingenting skjedde, jeg gikk til legen og spurte om ikke de kunne sjekke meg for endomatriose og det var jo ikke noe de ville uten grunn så jeg fortsatte og mase og til slutt så gikk de inn for og kikke, men de fant jo så klart ikke noe feil utenom en eggleder som var dårlig og denne ble fjernet :-( Det var jo ikke det jeg ville for nå ble jo sjansene mine enda dårligere for og bli gravid :-( Så nå fant jeg ut at vi kunne vel bare gi opp, men hadde jo ett lite håp langt der borte :-) Så tiden gikk og ikke noe skjedde , jeg fikk jo mer og mer panikk siden jeg nærmet meg jo fort 40 år ( hjeeeeelp ) Jeg fant ut at jeg måtte prøve en ting til en siste gang, jeg hadde en liten anelse om at jeg kunne ha endomatriose til tross for hva legene sa.. men ingen fant jo noe så dette var nok ett bom skudd men ville prøve en gang til og få sjekket dette... Sta som jeg er tok jeg kampen med legene en gang til og fikk til slutt en lege som ville høre på meg.. Så i januar 2012 opererte de meg på nytt og jeg glemmer aldri de ordene jeg fikk av legen etter operasjonen...: Vi fant veldig MYE endomatriose hos deg, de hadde fjernet en knute som lå mellom livmoren og ryggraden og legen hadde aldri sett så mye i hele sitt liv, men ALT var fjernet .. Men så kom de ordene : Du kan dessverre ikke bli gravid pga alt dette og at jeg måtte gå på medisiner i mange mnd... Jeg knakk helt sammen og følte hele verden falt i hode på meg... Det gikk ca 1 mnd så kom jeg litt til meg selv og tenkte at jeg måtte sjekke dette opp en siste gang med en spesialist i kvinnesykdommer han var også spesialist innen fødselshjelp ... Fikk en time hos han ganske fort og han tok masse blodprøver for og sjekke hvordan alt sto til med egg og eggløsning... 2 uker gikk og skulle inn til han og få svar, enda ett sjokk ... Eggreserven min var på under 1 prosent så de ville ikke prøve verken pergo eller noe på meg siden muligheten min for og bli gravid var lik 0 :-((( Ja ja tenkte jeg, da er d avklart, løpet var kjørt for min del :-(( Så jeg tok meg en etterlengtet ferie til Tyrkia 1 uke.. Skulle ha tante rød 2 dager etter jeg kom ned, men den kom ikke den dagen den skulle så tenkte at jeg bare var forsinket etter alt stresset og tankene.. 2 dager før jeg reiste hjem ble jeg kvalm og uvell og tenkte at nå var jeg blitt matforgiftet :-(( Jeg reiste hjem etter en litt kjip ferie kan man jo si... Så når jeg hadde vært hjemme i noen uker så kom jeg til og tenke på at tante rød hadde jo ikke kommet, hmmm rart..... Så 12 Mai tenkte jeg at jeg skulle ta en test bare for gøy, viste jo at den kom til og være neg så tok det temmelig rolig når jeg så tok opp testen for og se resultatet.... Tok opp testen og la den ned igjen, litt skuffet, også gikk d opp for meg, det sto jo GRAVID 3+ :-))) HJEELP , dette er jo ikke sant... Satt meg i bilen og kjørte ned til legen med en gang og spurte om de kunne ta en ny test på meg for den jeg tok kunne jo ikke stemme, men jo jeg var GRAVID :-)))) Legen var like sjokkert som meg :-)))) Men jeg var jo sikker på at dette kom til og ende i ny SA så gikk egentlig rundt og bare ventet på en blødning.... Men ingen blødning kom og på tirsdag denne uken var jeg 16 uker og jammen ta der kom det en blødning, i full panikk kjørte jeg til jordmor og sa at nå mister jeg igjen :-((( Ble sendt på UL med en gang og der var der masse liv fra en sprellende baby :-))) Så jenter jeg er fremdeles GRAVID, og det er virkelig håp for ALLE :-))) Håper og krysser fingrene for at den klorer seg fast i 5 mnd til og at alt går bra for oss... Og til alle dere sliterer, DET ER HÅP uansett hvor mørkt ting ser ut:-) Men har dere ikke sjekket dere for endomatriose så GJØR DET....... Er sikker på at det er det som har gjort det hos meg ..... Stå på videre og LYKKE TIL..... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143951935-solskinnshistorie/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vilruge Skrevet 4. juli 2012 #2 Del Skrevet 4. juli 2012 Leste dette helt tilfeldig for jeg er verken over 35 eller prøver å bli gravid (enda). Men ble rørt til tårer! Gratulerer og lykke til videre!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143951935-solskinnshistorie/#findComment-144369085 Del på andre sider Flere delingsvalg…
solstråle- g09 og ?12 Skrevet 4. juli 2012 #3 Del Skrevet 4. juli 2012 GRATULERER så uendelig mye kos deg masse med mirakelet i magen, undrende tid er virkelig ikke forbi! Så godt lykke til videre Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143951935-solskinnshistorie/#findComment-144369225 Del på andre sider Flere delingsvalg…
*tyren72* Skrevet 25. august 2012 Forfatter #4 Del Skrevet 25. august 2012 Her kommer en liten oppdatering til dere jenter :-) jeg er nå i uke 23 og alt er bare fint, jeg er fremdeles gravid men jeg er nok ikke helt vent meg til tanken eller rettere sakt, jeg tørr nok ikke glede meg for mye før tulla er ute :-)) Jeg har fått lånt doper slik at jeg kan høre hjerte hennes og d gjør jeg flere ganger om dagen :-) Håper dere andre også snart blir gravide, sender over masse babystøv til dere alle :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143951935-solskinnshistorie/#findComment-144491548 Del på andre sider Flere delingsvalg…
hulderpusen Skrevet 29. august 2012 #5 Del Skrevet 29. august 2012 Gratulerer så mye! Krysser alt jeg har for at du får et flott svangerskap og en fin fødsel! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143951935-solskinnshistorie/#findComment-144500055 Del på andre sider Flere delingsvalg…
guggu Skrevet 3. oktober 2012 #6 Del Skrevet 3. oktober 2012 For en solskinnshistorie! Håper det ennå går bra :-) masse lykke til Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143951935-solskinnshistorie/#findComment-144603312 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiin Skrevet 4. januar 2013 #7 Del Skrevet 4. januar 2013 Hvordan har det gått med deg? Litt nysgjerrig:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143951935-solskinnshistorie/#findComment-144893789 Del på andre sider Flere delingsvalg…
great Skrevet 11. januar 2013 #8 Del Skrevet 11. januar 2013 Shitter her og hulker og snufser enda av din utrolige historie . Så etter å ha lest din historie , fins det håp for meg også . Jeg fikk store fødselsdepresjoner da jeg var gravid for tre år siden . Og det begynte egentlig da jeg var gravid . Har en stemor ( kom inn i livet mitt da jeg var fire ) som egentlig aldri har vært snill . Gjort alt hun kunne for og ødelege meg sykisk . Noe hun nesten klarte . Jeg var ikke forberett på at barndommen skulle dukke opp igjen , også ting jeg trodde jeg hadde glemt. Prøvde og søke hjelp for mine depresjoner men fikk bare et klapp på skulderen min med dette klarer du . Så måtte jeg klare det da. Men da går det som det ofte gjør . Det blir værre . Og det hjalp ikke at min stemor solgte huset under takst til min halvbror . Og tømte kontoen til min far som er dement . Mine søsken og jeg gikk til advokat . Pengene er borte . Min far fikk en nøytral hjelpeverge . Det var egentlig en seier bare det . Og mitt i dette spontanaborterer jeg . Med alt dette fikk forholdet til min samboer en knekk også . Vi går baby skritt . Og har det bedre enn noen gang . Nå skulle forholdene ligge til rette for og gi vår gutt et søsken . Men så lett var det ikke . Etter over et år med prøving , fikk jeg skrevet ut pergotime . To kurer og fremdeles ikke gravid . Og det blir jo ikke lettere og tenke på at når mann er 40 kan det være vanskelig . Er fortiden sykemeldt . Men etter å ha lest alle innleggene her har jeg et håp at jeg skal finne roen og troen på og få et lite nurk i mine armer i løpet av året ....!! Takk igjen for din rørende historie . Og lykke til . Great Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143951935-solskinnshistorie/#findComment-144921408 Del på andre sider Flere delingsvalg…
solrose1 Skrevet 23. januar 2013 #9 Del Skrevet 23. januar 2013 Gratulerer kjempe masse..ble helt rørt av denne historien..og den hjalp meg til å se fremover at det er håp.. vi er selv inne i 6 året som prøver..jeg er 43 år og mannen min 49...har vært til utredning og fått sjekket at alt er ok med oss men jeg har inni blandt ustabil syklus..noe gyn ikke ga meg noe forklaring på. kansje jeg skal få noen andre enn min faste gyn til å sjekke meg også..mmm.. er så glad for deg..graturerer så masse igjen.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143951935-solskinnshistorie/#findComment-144969294 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2013 #10 Del Skrevet 23. januar 2013 Hei jeg har vært en del her inne tidligere men lenge siden nå :-) Jeg er en dame på 40 år og vi har forsøkt og få barn i ca 8 år med 6 neg icsi forsøk bak oss.. Så for ca 3 år siden klarte vi og få d til helt på egenhånd, men det ente i sa i uke 7 :-( Vi fortsatte og prøve etter dette for vi hørte jo at det skulle være lettere og bli gravid etter en sa... Vi prøvde og prøvde og ingenting skjedde, jeg gikk til legen og spurte om ikke de kunne sjekke meg for endomatriose og det var jo ikke noe de ville uten grunn så jeg fortsatte og mase og til slutt så gikk de inn for og kikke, men de fant jo så klart ikke noe feil utenom en eggleder som var dårlig og denne ble fjernet :-( Det var jo ikke det jeg ville for nå ble jo sjansene mine enda dårligere for og bli gravid :-( Så nå fant jeg ut at vi kunne vel bare gi opp, men hadde jo ett lite håp langt der borte :-) Så tiden gikk og ikke noe skjedde , jeg fikk jo mer og mer panikk siden jeg nærmet meg jo fort 40 år ( hjeeeeelp ) Jeg fant ut at jeg måtte prøve en ting til en siste gang, jeg hadde en liten anelse om at jeg kunne ha endomatriose til tross for hva legene sa.. men ingen fant jo noe så dette var nok ett bom skudd men ville prøve en gang til og få sjekket dette... Sta som jeg er tok jeg kampen med legene en gang til og fikk til slutt en lege som ville høre på meg.. Så i januar 2012 opererte de meg på nytt og jeg glemmer aldri de ordene jeg fikk av legen etter operasjonen...: Vi fant veldig MYE endomatriose hos deg, de hadde fjernet en knute som lå mellom livmoren og ryggraden og legen hadde aldri sett så mye i hele sitt liv, men ALT var fjernet .. Men så kom de ordene : Du kan dessverre ikke bli gravid pga alt dette og at jeg måtte gå på medisiner i mange mnd... Jeg knakk helt sammen og følte hele verden falt i hode på meg... Det gikk ca 1 mnd så kom jeg litt til meg selv og tenkte at jeg måtte sjekke dette opp en siste gang med en spesialist i kvinnesykdommer han var også spesialist innen fødselshjelp ... Fikk en time hos han ganske fort og han tok masse blodprøver for og sjekke hvordan alt sto til med egg og eggløsning... 2 uker gikk og skulle inn til han og få svar, enda ett sjokk ... Eggreserven min var på under 1 prosent så de ville ikke prøve verken pergo eller noe på meg siden muligheten min for og bli gravid var lik 0 :-((( Ja ja tenkte jeg, da er d avklart, løpet var kjørt for min del :-(( Så jeg tok meg en etterlengtet ferie til Tyrkia 1 uke.. Skulle ha tante rød 2 dager etter jeg kom ned, men den kom ikke den dagen den skulle så tenkte at jeg bare var forsinket etter alt stresset og tankene.. 2 dager før jeg reiste hjem ble jeg kvalm og uvell og tenkte at nå var jeg blitt matforgiftet :-(( Jeg reiste hjem etter en litt kjip ferie kan man jo si... Så når jeg hadde vært hjemme i noen uker så kom jeg til og tenke på at tante rød hadde jo ikke kommet, hmmm rart..... Så 12 Mai tenkte jeg at jeg skulle ta en test bare for gøy, viste jo at den kom til og være neg så tok det temmelig rolig når jeg så tok opp testen for og se resultatet.... Tok opp testen og la den ned igjen, litt skuffet, også gikk d opp for meg, det sto jo GRAVID 3+ :-))) HJEELP , dette er jo ikke sant... Satt meg i bilen og kjørte ned til legen med en gang og spurte om de kunne ta en ny test på meg for den jeg tok kunne jo ikke stemme, men jo jeg var GRAVID :-)))) Legen var like sjokkert som meg :-)))) Men jeg var jo sikker på at dette kom til og ende i ny SA så gikk egentlig rundt og bare ventet på en blødning.... Men ingen blødning kom og på tirsdag denne uken var jeg 16 uker og jammen ta der kom det en blødning, i full panikk kjørte jeg til jordmor og sa at nå mister jeg igjen :-((( Ble sendt på UL med en gang og der var der masse liv fra en sprellende baby :-))) Så jenter jeg er fremdeles GRAVID, og det er virkelig håp for ALLE :-))) Håper og krysser fingrene for at den klorer seg fast i 5 mnd til og at alt går bra for oss... Og til alle dere sliterer, DET ER HÅP uansett hvor mørkt ting ser ut:-) Men har dere ikke sjekket dere for endomatriose så GJØR DET....... Er sikker på at det er det som har gjort det hos meg ..... Stå på videre og LYKKE TIL..... For en flott historie! Men så har du jo også bidratt selv gjennom å presse legene til å fjerne endomatriosen. Jeg har selv på følelsen at det kan være mitt problem også (45 år og barnløs). Mange av symptomene kjenner jeg godt igjen, men gynekologene mener det er usannsynlig, og at jeg ville ha større smerter om det virkelig var endomatriose... Nå har jeg fått innlagt et befruktet egg (IVF), det er tredje forsøk, de to andre har trillet ut, men nå krysser jeg fingrene. Gratulerer til deg, og lykke til videre med graviditeten! Anonym poster: 0f4e2f8c7e56dceeedca11255f2b8a1d Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143951935-solskinnshistorie/#findComment-144972343 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heltefrøken Skrevet 18. februar 2013 #11 Del Skrevet 18. februar 2013 Åååå så deilig historie ! Jeg har fått beskjed om at min amh også ligger under 1 og at graviditet er svært vanskelig å oppnå( blitt satt på pergo og otrivelle og er i gang med det nå for 2 gang ! Etter din historie må det jo være håp ))) Tusen takk:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143951935-solskinnshistorie/#findComment-145072211 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå