Gå til innhold

Er nr 3 en "luring"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Venter nr 3 og det er mange som seier at barn nr 3 er en "luring" med tanke på svangerskap og fødsel :)

Vil berre dele erfaringar.

Eg har hatt to like svangerskap, to fødslar som starta med vannavgang og som varte i passelig antall timar. Begge født ei god veke før termin. Har fått begge kjønn :)

Sååå veldig spent på nr 3 :) Svangerskapet har vore likt dei to andre, så er veldig spent på når og korleis fødselen starter :)

Kjekt å høyre andres erfaringar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos meg var nr. 3 en luring før fødsel. Mine to første har begynt med rier om natten og når det har vært i gang ja da har jeg vist det.

Med Nr. 3 hadde jeg maserier hver natt/morgen og trodde fødsel var i gang men så viste det seg at det bare var tull...

Men selve fødselen ble ganske like nr. 2. Var bare veien dit jeg ble litt lurt av luringen...:-)

Skrevet

Jeg lurer også på det. Har en uke til termin og har masse kynnere, skikkelig tak. Men de tar seg ikke opp. Og vondt gjør det hver gang jeg reiser meg, går, setter meg hehe.. huff. Vet det skal bli vondere. Men litt slitsomt å gå sånn og lure på om noe starter snart.

Skrevet

Her har vi også hatt masse "luretegn" i to uker snart nå (er 40 uker i morgen). Masse kynnere/tullerier som tar skikkelig tak, men som dabber av etter noen timer. Nå har jeg sluttet å håpe på at det er tegn på noe som helst... Med de to første hadde jeg begge gangene en episode med falsk alarm; så to dager etterpå begynte fødselen. "Enkelt" og greit. Nå har jeg til og med gått gravid lenger enn jeg noen gang har gjort før, så jeg har begynt å forberede meg på at dette kan ta litt tid og at treeren virkelig er en luring ;-)

Lykke til damer!

Skrevet

Jeg fødte nettopp mitt tredje barn, og luring? Tja, det var ihvertfall anderledes!

1mann- Vannet gikk, rier begynte kvarter etter det, gutten var ute 4 timer etter vannet gikk. 3 timer i aktiv fødsel.

2mann- Modningsrier i ca 10 timer. Men når fødsel startet STARTET den. 1 og 40 min etter første virkelige ri var han ute.

3mann------ Vel, modningsrier og mase TULL og vondt i 5 dager. Når fødsel stratet tok det ca 3 timer. (selv om vi aldri fant ut når jeg vari aktiv fødsel) Vi regner det fra aktiv fødsel da jeg kom til sykehuset, men det kan være etter det også, ikke før.

Har lagt ved den fantastisk laange fødselshistorein til tredjemann.

Og ja, jeg opplevde det som en lure fødsel, fordi jeg aldri visste når noe var i gang..

http://littkritikk.blogspot.no/2012/06/da-marco-ble-fdt.html

Skrevet

Kjekt å høyre korleis andre har opplevd dei ulike fødslane :)

Er såååå spent på korleis det blir denne gangen, og er jo utålmodig sidan eg har fått dei to første før termin.... men prøva å forberede meg på at denne kan vere en skikkelig treiging og at fødslen kan starte uten vannavgang, tilogmed maserier/lurerier.... :)

Lykke til alle sammen! Og gratulerer så masse til deg Leirha :)

Skrevet

Mine to første var jo litt forskjellige. førstemann med vannavgang i uke 32, så fødsel uke 34. (satt i gang med drypp.) Fødselen tok seks timer.

Nummer to gikk jeg en dag over termin. Hadde litt masete kynnere hele dagen, og det startet med vannavgang. Hun var ute 1 time og 50 minutt etter.

Nå er jeg i uke 36. Vesla i magen er i seteleie, hodeleie og tverrleie alt etter hvor og når jeg er på sjekk. Har massevis med kynnere som jeg av og til tenker Må være "rier", i allefall modingsrier. Hadde jeg fått en innvendig ultralyd hadde jeg ikke blitt overrasket om jeg er helt moden og snart med åpning, for de drar skikkelig til.. Eller kanskje hun er en luring, og det bare er tullete kynnere som føles vondere ut enn tidligere.. Er veldig spent på slutten av dette svangerskapet, hvordan det vil ende..

Ikke nok med det, det har blitt bekreftet to ganger på ultralyd at det er en jente, men hun hat guttepuls.. Så skal ikke se bort fra at nå når alt jente babytøyet er vasket, så kommer der en liten gutt ut også.. ;p

Skrevet

her har nr 3 vært en luring til nå. De to første var helt vanlige..startet med rier som tokk seg opp og ut kom en baby..nå har jeg hatt masse kynnere, rier og modningsteng i 8 dager uten at det har tatt seg opp og ingen baby ennå-begynner å bli skikkelig lei..prøver nå bare å "ignorere" kynnerne/vondtene, og så håoer jeg snart at jeg lir overrasket, med ordentlig fremgang og "presang" i form av en liten gutt, på slutten;)

Lykke til med alle 3-er luringene;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...