3 prinser prinsesse på vei Skrevet 4. juli 2012 #1 Skrevet 4. juli 2012 ... Bortsett fra på seteleie da. I og med at legen på sykehuset klarte overbevise meg om setefødsel, ringte jeg akupunktøren og fikk time og ba henne kjøre på med det hun hadde for nå er det bare greit om fødselen starter så hun ikke er så stor. Kynnerne tar seg skikkelig opp når jeg har vært der, både i styrke og antall. Jordmor i morgen så da får jeg sjekket om det er no modning på gang. Uke 38+4 i dag og KLAR.
MammaElisabeth Skrevet 4. juli 2012 #2 Skrevet 4. juli 2012 Så flott at du har blitt beroliget og overbevist om at setefødsel går bra, jeg vet om flere som har klart dette helt fint Jeg håper du finner roen nå som du slipper å gå å lure på hvordan du skal få snudd henne og at du ikke trenger å ta stilling til KS eller ei. Kan alle akupunktører sette nålene riktig? det høres veldig interessant ut å prøve det. Krysser fingrene for at du er modnet ved sjekk i morgen! Lykke til
Juliii Skrevet 4. juli 2012 #3 Skrevet 4. juli 2012 Jeg hadde første time hos akupunktøren for modning på mandag, og synes at kynnerne mine både er sterkere og vondere om natten . . . tør ikke trekke noen konklusjoner enda for min egen del, men håper jo veldig at det funker! Og uansett - det kan jo ikke skade!
<3 drømmer <3 + <3 spire <3 Skrevet 4. juli 2012 #4 Skrevet 4. juli 2012 Når begynner man egentlig med modnings aku?
Venter nr tre <3 Skrevet 4. juli 2012 #5 Skrevet 4. juli 2012 Jeg har vært der tre ganger. Senest i går, og ho sa da at nå er jeg så nære termin at ho satte noen flere punkter. Og skal si jeg har hatt kynnere i dag. Nesten som rier. Bare at de tar seg ikke opp i styrke. Ho sa også at ofte går slimproppen etter de punktene, og jeg har fått litt slim... Men på en annen side, den kan jo komme når som helst nå. Men jeg velger å tro på at det fuker;)
Venter nr tre <3 Skrevet 4. juli 2012 #6 Skrevet 4. juli 2012 Når begynner man egentlig med modnings aku? Jeg begynte i uke 37.
3 prinser prinsesse på vei Skrevet 4. juli 2012 Forfatter #7 Skrevet 4. juli 2012 Tror det er vanlig med uke 37 ja
tre håpefulle Skrevet 4. juli 2012 #8 Skrevet 4. juli 2012 Ja, akupunktur fungerer!! Jeg bruker det for bekkenløsning og litt styrkenåler.. Også for å snu barnet fra seteleie til hodeleie her, med moxa behandling. Og jeg tror jaggu meg hun har snudd seg etter jeg startet med den behandlingen. Jeg skal til lege for å sjekke i morgen. =) Om hun har snudd seg skal jeg starte modnings akupunktur! =)
live09 Skrevet 4. juli 2012 #9 Skrevet 4. juli 2012 Ja, akupunktur fungerer!! Jeg bruker det for bekkenløsning og litt styrkenåler.. Også for å snu barnet fra seteleie til hodeleie her, med moxa behandling. Og jeg tror jaggu meg hun har snudd seg etter jeg startet med den behandlingen. Jeg skal til lege for å sjekke i morgen. =) Om hun har snudd seg skal jeg starte modnings akupunktur! =) Kan ikke du love å si om barnet hadde snudd seg eller ikke etter å ha vært hos legen? Jeg klarer ikke å følge det opp som jeg egentlig håpet, hater den j..... lukten på Moxapinnen og blir helt kvalm av det. Vet det sikkert er en liten pris å betale, men det er ikke det når man blir gående rundt å lukte som en joint resten av tiden!
3 prinser prinsesse på vei Skrevet 4. juli 2012 Forfatter #10 Skrevet 4. juli 2012 Blir spennende å se Torill 81 du må si fra hvordan det gikk.
tre håpefulle Skrevet 4. juli 2012 #11 Skrevet 4. juli 2012 Ja, akupunktur fungerer!! Jeg bruker det for bekkenløsning og litt styrkenåler.. Også for å snu barnet fra seteleie til hodeleie her, med moxa behandling. Og jeg tror jaggu meg hun har snudd seg etter jeg startet med den behandlingen. Jeg skal til lege for å sjekke i morgen. =) Om hun har snudd seg skal jeg starte modnings akupunktur! =) Kan ikke du love å si om barnet hadde snudd seg eller ikke etter å ha vært hos legen? Jeg klarer ikke å følge det opp som jeg egentlig håpet, hater den j..... lukten på Moxapinnen og blir helt kvalm av det. Vet det sikkert er en liten pris å betale, men det er ikke det når man blir gående rundt å lukte som en joint resten av tiden! Hehehehe.. det forstår jeg.. Snakke med akupunktøren din om å få de "smokeless moxa stick", de bruker jeg.. Lukter nesten ingenting.. =) Skal skrive inn her i morgen om det funker.. =D
Amia Skrevet 5. juli 2012 #12 Skrevet 5. juli 2012 Ja, akupunktur fungerer!! Jeg bruker det for bekkenløsning og litt styrkenåler.. Også for å snu barnet fra seteleie til hodeleie her, med moxa behandling. Og jeg tror jaggu meg hun har snudd seg etter jeg startet med den behandlingen. Jeg skal til lege for å sjekke i morgen. =) Om hun har snudd seg skal jeg starte modnings akupunktur! =) Kan ikke du love å si om barnet hadde snudd seg eller ikke etter å ha vært hos legen? Jeg klarer ikke å følge det opp som jeg egentlig håpet, hater den j..... lukten på Moxapinnen og blir helt kvalm av det. Vet det sikkert er en liten pris å betale, men det er ikke det når man blir gående rundt å lukte som en joint resten av tiden! Min snudde seg etter 11 uker i seteleie etter moxa og akupunktur behandling Han snudde seg dagen før jeg skulle på ul og samtale på sykehuset for seteleie. Brukte vel ikke moxa like ofte som jeg skulle. Vet jo ikke om han snudde seg pga akupunktur/moxa eller helt tilfeldig.. Men jeg synes det var verdt det. Gikk også til modningsakupunktur videre etter han hadde snudd seg, og han kom i full fart 4 dager før termin Med første gikk jeg 14 dager over, og fødselen varte et døgn.. Nå vet man jo ikke om akupunktur er grunnen til at det gikk fortere og lettere denne gangen, men jeg er uansett glad jeg gjorde det. Lykke til!
Lillababy Skrevet 5. juli 2012 #13 Skrevet 5. juli 2012 No er eg kjempespent Torill! Håpar den vesle har snudd seg!
tre håpefulle Skrevet 5. juli 2012 #14 Skrevet 5. juli 2012 No er eg kjempespent Torill! Håpar den vesle har snudd seg! Var med legen i dag, og sa ingenting før han kjente på magen. Han klarte ikke kjenne om hodet var opp eller ned. Men han kunne tydelig kjenne at hun lå i tverrleie. Men om hode enden var den som pekte mest nedover eller rumpa var han usikker på. Han hørte så etter fosterlyden og mente den var sterkest øverst, og trodde derfor at hodet ligger på skrått oppover og rumpa på skrått nedover. Det motsatte av det jeg tror, eller trodde i går.. I dag har jeg ikke kjent slike tydelige fot-spark enda, så jeg klarer ikke helt lokalisere hender og føtter inni der... Skal på ultralyd mandag, så da får jeg jo vite eksakt. Men om hun fortsatt ligger seg i skråleie, så kan det jo være større håp om at de skal klare å vende henne om de forsøker, det er vel en av de tingene vi må diskutere, da. Jeg føler hun forandrer stilling hele tiden. Nå er ryggen på motsatt side av det den var sist. Så jeg tror hun forsøker og at hun forandrer litt stilling hele tiden, krysser fingrene for at hodeenden er den som er nede!!! =)
3 prinser prinsesse på vei Skrevet 5. juli 2012 Forfatter #15 Skrevet 5. juli 2012 No er eg kjempespent Torill! Håpar den vesle har snudd seg! Var med legen i dag, og sa ingenting før han kjente på magen. Han klarte ikke kjenne om hodet var opp eller ned. Men han kunne tydelig kjenne at hun lå i tverrleie. Men om hode enden var den som pekte mest nedover eller rumpa var han usikker på. Han hørte så etter fosterlyden og mente den var sterkest øverst, og trodde derfor at hodet ligger på skrått oppover og rumpa på skrått nedover. Det motsatte av det jeg tror, eller trodde i går.. I dag har jeg ikke kjent slike tydelige fot-spark enda, så jeg klarer ikke helt lokalisere hender og føtter inni der... Skal på ultralyd mandag, så da får jeg jo vite eksakt. Men om hun fortsatt ligger seg i skråleie, så kan det jo være større håp om at de skal klare å vende henne om de forsøker, det er vel en av de tingene vi må diskutere, da. Jeg føler hun forandrer stilling hele tiden. Nå er ryggen på motsatt side av det den var sist. Så jeg tror hun forsøker og at hun forandrer litt stilling hele tiden, krysser fingrene for at hodeenden er den som er nede!!! =) Lille snuppa her og forandrer leie hele tiden, dog forskjellige varianter av seteleie. Nå har jeg blitt en racer på å kjenne hvordan hun ligger da, og noen ganger, særlig på kvelden, er hodet helt nedenfor navelen og rumpa på skrå ned på venstre side i bekken, da kjenner jeg spark nedover. Særlig når jeg har lagt meg endrer hun stilling og ligger med ryggen mot den siden min som vender ned mot madrassen. På dagtid ligger hun stort sett med rumpa ned, ryggen mot venstre og bena rett opp langs kroppen, kjenner da ikke sparkene så mye siden det er vanskelig stilling å sparke fra, kjenner armene helt oppi ribbeina på høyre side. Noen ganger ligger hun og med ryggen inn mot min rygg og da kjenner jeg knærne hennes stikker ut midt i magen Håper de klarer snu henne da!! Her prøver de ikke på det en gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå