Gå til innhold

Gå over til IVF?

Anbefalte innlegg

Heisann.

Nå har jeg seks mislykkete forsøk på storken bak meg, og nå er jeg litt usikker på om jeg bør gå over til ivf? Jeg er redd for at det vil føles som en stor belastning å gjennomføre ivf, og vil derfor gjerne høre noen erfaringer fra dere, og gjerne på ivf-klinikken i Oslo.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143951862-g%C3%A5-over-til-ivf/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Jeg hadde også seks mislykkete forsøk med inseminasjon på CFC i København. Valgte å gå over på IVF. Jeg startet prosessen dag jeg var 35 år, nå fyller jeg 38 år. Det er tøffere å gå gjennom IVF, men det er veldig individuelt hvordan man reagerer på hormonene. Og noen skal ha såkalt nedregulering der man får en falsk overgangsalder for å kunne styre syklusen, mens andre har såkalt kort regime uten nedregulering. Jeg har kun hatt langt regime med nedregulering. Det er en emosjonell berg-og-dalbane til tider, men man har jo en del større sjanse for å lykkes og det er absolutt verdt det til slutt. Så har det også en kostnadside som er ganske heftig, men det kommer også an på om man er singel eller i et parforhold og dermed kommer inn under behandlig her i Norge.

Håper dette er litt svar på spørsmålet ditt :)

Tusen takk for svar, veivalg.

At du har holdt ut i tre år er intet mindre enn imponerende. Men du er jo gravid nå, så det betalte seg til slutt :-) hadde jeg vært sikker på at det ville funke hadde nok ikke jeg vært så usikker som jeg er nå, men det vet man jo aldri på forhånd. Heldigvis er vi to, sånn at ivf i norge er en mulighet om vi lander på å prøve videre.

Jeg ønsker meg veldig et tredje barn, men vet sannelig ikke om jeg orker en ivf-runde når jeg har to små fra før, og en travel jobb. Er ikke bare, bare å gjennomføre da. Liltt misunnelig på mine venninner som bare slutter på pilla når de skal ha barn... På den annen side er jeg evig takknemlig for de jeg har :-)

Lykke til videre, veivalg. Håper du får en fin graviditet!

• 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...