Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å kjøpe bleiebøtte, er det noen her som har erfaring med det?

Er det verdt det?

Hva er positivt, og hva er negativt? Vi har et lite bad... Merker at jeg ikke orker tanken på stinkende bleier som ligger og gjærer i en vanlig søppelbøtte...

Men jeg vil IKKE ha en bleiebøtte med parfymerte poser, ugh!!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143951848-bleieb%C3%B8tte/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har så langt bare positive erfaringer med bleiebøtter, men har hørt mange som har varmekabler på gulvet har sagt at da fungerer ikke bleiebøtta optimalt.

Her har vi to stellebord et på bad nede og et på soverom oppe, og vi bruker bare bleiebøtta på rommet oppe, og den tømmes hver morgen sammen med all annen søppel.

Blir aldri noen lukt :)

Men hvis dere har et lite bad (det har vi også) så ville jeg nok droppet bleiebøtta, og heller brukt en vanlig søppeldunk, og jevnlig gått ut med det istedet (for de tar plass)

Pluss at det er dyrt med refill til bleiebøttene....

Jeg har alltid hatt bleiebøtte og er veldig fornøyd med det! Men jeg har valgt å la den stå oppå skittentøys dunken (fra IKEA i plast) så jeg har ikke hatt problemer med lukt som kan oppstå om den står på et varmt gulv. Registrerer du deg på barnas hus får du i tillegg litt rabatt på en 3 pk med refil, tror jeg betalte kr 199,- Så dersom du prøver, har det ikke kostet deg skjorta! :-)

Annonse

Hadde ikke orket å ikke hatt bleiebøtte!

For det første så er det superstygt med en vanlig åpen bøtte eller plastpose stående på badet. Og hvis man ikke har det er det jo veldig upraktisk å måtte gå ut med bleia hver gang baby bæsjer/tisser.

Vi har bleiebøtte på gulvet med varmekabler. Kjente ingen lukt fra den det første året iallfall. Når baby blir større og spiser bare vanlig mat som oss, er det litt mer lukt fra bøtta, men bare en liten stund etter at man har åpnet den.

Vi har Angelcare som man får gratis på babyshop :-)

Vi brukte bleiebøtte til førstemann, men kommer nok til å droppe den denne gangen. Posene er veldig dyre (om du skulle bestemme deg for å bruke bleiebøtte anbefaler jeg å kjøpe poser på e-bay - mye sparte penger). Førstemann bæsjet hver 6.dag, noe som er helt vanlig - men dette er selvfølgelig helt individuelt, alt mellom hver dag til hver 12. dag er normalt, så det går jo an å se det an litt i begynnelsen når babyen har fått "stabil" avføring om man kjenner behov for bøtte eller ikke. Vi opplevde at siden hun bæsjet så sjelden ble bleiene liggende så lenge i posen at det luktet en del når vi puttet nedi ny bleie. Når de begynner med fast føde lukter det forferdelig fra bøtta hver gang man hiver ny bleie nedi, så vi sluttet med bøtte og la de i hundepose istedenfor, som vi kaster ut i søppelbøtten hver dag - opplever ikke dette som noe problem. Men, er nok like mange meninger om dette som det er mennesker:) Ville sett det an før jeg gikk til innkjøp av dyre poser...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...