Oktoberbarnetmitt Skrevet 4. juli 2012 #1 Skrevet 4. juli 2012 Ja, jeg har begynt å tenke på det allerede. Synes det er en fin tradisjon. Og så kan barnet selv velge konfirmasjon eller ikke. Men... hvordan gjør man det når mor og far ikke er sammen? Jeg har lyst at alle barnets besteforeldre og oldeforeldre skal være der. Barnefar synes det blir litt rart. Jeg mener at det er jo for barnets skyld, ikke vår. Så synes barnet skal vite at i dåpen var både mormor og farmor. Hva synes dere?
Oktoberbarnetmitt Skrevet 4. juli 2012 Forfatter #3 Skrevet 4. juli 2012 Det er det jeg vil For prøve å overtale barnefar...
Tutla Skrevet 4. juli 2012 #4 Skrevet 4. juli 2012 Dersom du og barnefaren har et ok forhold, og kan være samme sted uten at det blir for mye skuling, stygge blikk og kommentarer så ville jeg gjort alt for å legge til rette slik at alle i nærmeste biologiske familien var invitert. Da min svigerinne hadde dåp for sin eldste, var hun ikke lenger sammen med barnefar. Han hadde ikke noe forhold til ungen, men farmora og hennes nye mann hadde det. Alle ble invitert, men kun hennes familie og barnets farmor og "bestefar" kom. Ble en flott dåp :-) Og det flotte er at barnet, som nå er 12 år, inviterer sin farmor og "bestefar" til bursdager og slikt - og har et kjempe forhold til dem, selv om forholdet til barnefaren er ikke eksisterende. Lykke til med valget!
Oktoberbarnetmitt Skrevet 5. juli 2012 Forfatter #5 Skrevet 5. juli 2012 Ja, jeg har et varierende forhold til barnefar. Men jeg drømmer om at hans foreldre skal ønske å være besteforeldre, så det skader ihvertfall ikke å invitere alle...
Turbojenta og lillesøster Skrevet 6. juli 2012 #6 Skrevet 6. juli 2012 Inviter de du, men vær forberedt på at kanskje ikke alle kommer slik at det ikke blir noen store skuffelser hvis barnefaren skulle sette seg virkelig imot. Synes også det er en koselig feiring, og de er jo familie
Oktoberbarnetmitt Skrevet 7. juli 2012 Forfatter #7 Skrevet 7. juli 2012 Jepp, får invitere og krysse fingrene.
Gjest -ia- Skrevet 8. juli 2012 #8 Skrevet 8. juli 2012 Jeg har bestemt meg for å kun ha min familie i dåpen. Dette fordi ingen fra barnefars familie har tatt kontakt med meg siden jeg ble gravid (vi var sammen til uke 13, og han fortalte dem det før det ble slutt). De bor på andre kanten av landet, og bf gir seg tydeligvis også katta i barnet. Derfor blir det rett for meg. Men når du har lyst å invitere bf's side til tross for at dere har et varierende forhold, så synes jeg det er veldig imøtekommende av deg, og tror besteforeldre vil sette pris på det. Og det er ikke noe bf kan hindre deg i, fordi han synes det blir rart. Men synes du kan ha i bakhodet, at det kan hende at de takker nei til invitasjonen (kanskje på oppfordring fra bf???), slik at du er forberedt på det, og ikke blir så super-skuffa.
Oktoberbarnetmitt Skrevet 8. juli 2012 Forfatter #9 Skrevet 8. juli 2012 Skjønner! Ja, jeg er forberedt på at de kan takke nei - vet jo ikke hva barnefar har sagt om meg... Ikke godt å si hvilken kjerring jeg er i deres øyne... Men håper de vil sette slike ting til side for å ha kontakt med sitt eget og eneste barnebarn!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå