Gå til innhold

noen flere med smerter i korsryggen??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har verk i hoften. Blir værre med mye stillesitting, og veldig aktivitet...har nettopp snakket med bedriftsjordmor på jobben. Hun anbefaler meg å ta kontakt med fysioterapeut eller kiropraktor for å vurdere det. Gratis behandling får man desverre ikke før etter uke 24 med påvist bekkenløsning med gangvansker (henvisning fra lege).

Jeg har også vært plaget med vondt i korsryggen, spesielt når jeg har sittet eller ligget lenge ja :) Har gått til kiropraktor og det har hjulpet. Fikk også noen øvelser jeg skulle gjøre hjemme. Det var ikke bekkenløsning, men heller låsning. Fikk streng beskjed om å ikke sitte med beina i kors og heller ikke stå/henge på ett bein når man står. Gå mye turer, det har også hjulpet :)

Vondt i korsryggen er ofte bekkenlåsning ja. Fikk det i uke 20 og gikk til kiropraktor i uke 21. Det var rene magien, for i ukene etterpå har ryggen vært knirkefri. Hadde ikke vært til kiropraktor før og var litt skeptisk, men det var absolutt verd det. Vær obs på at det ikke er gratis - jeg betalte 500,- første besøk og 300,- for andre besøk (kiropraktoren anbefalte oppfølgingstime).

Annonse

Jeg har hatt bekkenlåsning i begge mine tidligere svangerskap. Og nå sitter jeg her igjen med en rygg som verker når jeg sitte stille lenge eller når jeg har sovet. Har hatt smerter som har kommet og gått i de siste ukene og da jeg endelig ringte kiropraktoren min hadde han ferie. Så det går 4 uker før jeg får hjelp - men håper det ikke blir værre i den tiden........ Men jeg har dager jeg ikke klarer å hjelpe 2 åringen men å kle på seg, og dager hvor jeg ikke kjenner noe.

Men har du ikke vært hos kiropraktor ville jeg spandert på meg de kr det koster. For min del kommer hver episode med bekkenlåsning (som kan skyldes en tidligere prolaps i korsryggen) på 2000,-. Men jeg har 4-5 behandlinger hos en real proff på grunn av mine tidligere plager.

Jeg er ikke noen ekspert på området, men har lest og hørt at smerter i korsryggen og rundt halebeinet mest sannsynlig er bekkenlåsning og ikke bekkenløsning. De kan ofte ha sammenheng, men ved bekkenløsning har man ofte smerter foran rundt symfysen (skambeinet). Det med smerter over rumpa og ned i låret/lårene er som regel at isjas-nerven kommer i klem. Ingen av delene er egentlig farlig, og det hjelper som regel å bevege seg, trene, svømme etc. Er også lurt som de skriver over å ikke krysse beina for mye og å sove med en stor pute mellom knærne.

her er det korsryggen hoftene ned i rompa og lårene..særlig på høyre side..

sa hun hva det var vist det bare var korsryggen??

Hun sa hvis det kun var korsryggen var det noe med ryggen som ble plaget pga graviditeten. Hun ville derfor henvise til fysio.

Hun sa at hvis det var bekkenløsning skulle jeg ha vondt andre steder i tillegg. Men usikker hvor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...