Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, aldri hatt i hus. Velger å følge anbefalingene.

Skrevet

Nei. Aldri bruk det til noen av mine 4 barn.

Gjest Kira med en av hver
Skrevet

Vi har heller aldri brukt det, men det er rett og slett fordi vi ikke har følt noe behov for det.

Skrevet

Jeg har kjøpt en,men enda ikke brukt den ettersom han ikke rekker helt ned enda.

Men ja den kommer til å bli brukt.

Skrevet

Jeg har det!! Snuppa elsker å sitte i den og jeg tror ikke det er så farlig som mange her inne skal ha det til. Det er jo ikke akkurat sånn at ho sitter i den mange timer hver dag, men noen minutter nå og da. Det er mye man ikke skal og burde, men jeg velger å stole på at jeg kjenner mitt barn best og jeg tror nok ikke hun lider noen nød. Hun elsker å komme seg rundt og få tak i flere ting!

Skrevet

Vi har en, og prinsen digger den. Koser seg som bare det og kommer seg litt rundt i stua. :-)

Skrevet

Vi har gåstol, jenta vår elsker den. Vet de anbefaler at de ikke skal ha det, fordi ungen kan bli lat, men som Fru Monalisa skriver, hu sitter jo ikke i den i mange timer, men hu elsker å kunne suse rundt i stua og være litt selvstendig. :)

Skrevet

Nei, har ikke og har heller ingen planer om å bruke den. Ikke pga gå stillingen, men jeg syns ikke noe om gåstoler generelt ogføler ikke de er så trygge som alle skal ha det til..

Skrevet

Nei, føler ikke det store behovet. Unner heller ingen hoftefskader ( som kan oppstå) for det er utrolig vondt og unødvendig.

Skrevet

Nei, bruker ikke det. Det er ikke aktuelt, da det er sterkt advart mot å bruke slike siden det ikke er bra for barna. Ikke fordi ungene blir late som en eller annen "gluping" svarte her, men fordi det ikke er bae for skjellet, muskler og at de kan skade seg ved å kjøre av/kræsje. De blir også tregere motorisk. Dessuten hva skal de med det? Man greier vel fint å underholde barna uten slikt?

Siden de advarer mot dette, blir det for meg like dumt å bruke noe slikt som feks (satt litt på spissen) å kjøre bil uten barnestol, fordi det jo sikkert går bra. Men hva om det ikke gjør det med akkurat ditt barn?

Skrevet

Har aldri hatt noe behov for det og da har vi droppet det og siden det ikke anbefales så har vi vel aldri vurdert behovet engang, men alt med måte er det noe som heter

Skrevet

Vi har aldri brukt gåstol. I likhet med Babybjørn bæresele, så blir ungen hengende med hele sin vekt etter skrittet og overbelaster den myke korsryggen sin. I tillegg kan de renne inn i f eks bordkanter med voldsom fart, eller nå opp til ting de ellers ikke hadde klart å rive ned.

Jeg satt MYE i gåstol som lita (som svært mange gjorde på den tida), og jeg sliter med ryggen som voksen. Ingen store skader, men jeg må trene den jevnlig for å unngå plager. Jeg vet jo ikke om det er på grunn av gåstolen, men jeg vil ikke ta noen sjanser.

Hva er det egentlig som haster så mye at barnet må plasseres i noe som potensielt kan skade det?

Skrevet

Nei har aldri brukt det og heller aldri sett behovet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...