Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan vi prøve å samle noen tips til gode bakseteleker her? Sikkert flere enn oss som skal ut å kjøre noen mil i sommer.

Selv planlegger vi litt film (iPad), men vil jo ikke at han skal stirre på skjerm for lenge. Ellers er trykke-pipe-leker ok i et par minutter... Trenger flere ideer! Vår gutt er 19 mnd, men del gjerne tips for andre aldre også :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

God idé!! Vi er helt blank på hva som kan fange oppmerksomheten til vår sønn på snart 1 år. Vi skal kjøre til Danmark fordelt på to dager - avreise denne lørdagen! Har tenkt å kjøpe en leke (en traktor) som han får når vi starter, det skulle holde et par timer...men kanskje noen har stalltips om hva forventinger man bør ha til en slik biltur??

Skrevet

jeg lager hver sin lille bag til ungene- der jeg stort sett fyller opp med gamle små leker (dyrefigurer og playmo) og noen små bamser, og minibøker og sånt. Og så putter jeg noen få nye leker oppi. Ungene synes det er storveis å sitte å rote oppi vesken sin, og ta ting opp og legge nedi igjen. I tillegg er jo kosekluten livsviktig for å sove. Ungene mine har stort sett vært greie i bil- sover en god del.

Er en fordel med flere leker, så blir de ikke lei med en gang. og hvis du kan ha noen nye underveis- er jo det topp.

Mine unger har hvertfall veldig glede av de gamle lekene sine- rene gjensynsgleden når de drar opp ting fra bagen sin...så trenger ikke være så mye nytt....

håper dere får en flott biltur!!

Skrevet

Her starter vi bilturen når Muffin sovner for kvelden, og kjører på natta. Eneste muligheten for oss da Muffin har liten tålmodighet (som sin mor) og ikke eier ro i rompa (som sin far) <3

Skrevet

Vi pleier å ta helgeturer til familie og slekt, det tar ca 4-5 timer pr. vei:)

Da beregner vi alltid¨å reise når lillegutt er trøtt/sliten, enten ved at han leker mye før avreise eller at det er rundt duppetid:)

I bilen har vi med rundstykker (det koser han seg med lenge), boks med småleker (da kan han ta de ut og inn av boksen, og bråke med de) og tableten (brett pc) med barnetv på:)

Og en neve med håp om at han sover litt i løpet av turen;)

Gjest Kira med en av hver
Skrevet

Det som har reddet oss utallige timer i bil er en ting; dvd-spiller ;)

Skrevet

Vi bruker alltid å dra sånn i duppetiden til lillemann, da går ca 2 timer bort til soving. Også har vi dvd spiller i bilen med mange dvder, hvor lillemann får velge selv hva han vil se. Han kan sitte fint å se på dvd i et par timer før han blir lei. Så har vi foreldre hver vår iphone med masse forskjellige barne apper som han syns er veldig gøy. Kan holde på med appene i en times tid før han blir lei. Kosebamsen er alltid med på biltur, veldig viktig ;) så tar vi med noen små lekefigurer, type lego, fisher price little people figurer, littledt pet shop figurer, som han har i en liten koffert . Veldig gøy å fikle med de og ta dem inn og ut av kofferten. Så har vi alltid med noe nam nam, enten tom & jerry kjeks eller smurfe drops eller noe slikt. Jaja, ikke sunt men hva gjør man vel ikke for å beholde roen. Også passer vi på å ta noen stopp langs veien, spise middag på veikroer el. Har gode erfaringer med lange bilturer, og da kjører vi ofte i 7 timer

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...