Anonym bruker Skrevet 3. juli 2012 #1 Skrevet 3. juli 2012 For våres del, og alle jeg snakker med er denne saken så åpenlys og klar at det BØR gå helt fint.... Men.. man leser jo en del om dette forsikringsselskapet, da.... I vårt nykjØpte hus er det et bad som skal være tottalrenovert i 2005, men så opptager vi at vannet som kommer på gulvet renner rett igjennom rundt sluket (Det er et dusjkabinett, med rØr fra sluket i kabinettet til kabinettet, så opptaget det ikke fØr nå, kjØpte huset i mars) Etter nærmere undersØkelse under taket i kjelleren ser vi fukt i alle plater som ligger i gulvet på badet. RØrlegger sier membran antageligvis mangler eller er veldig dårlig. I egenerklæringen fra forrige eier er står det helt tydelig at bedet er pusset opp av fagfolk, og at eier ikke kjenner til at noen ikke faglærte har jobbet på badet. Jeg ringte fØrst til han som er oppfØrt på egenerklæringen. Han kan fortelle at ja, han har pusset opp på badet. Noe av det, når han kom var der lagt membran (?) varmekabler og betong, han la altså kun fliser. Betongen var vist lagt veldig hØyt og det så ikke ut til å være gjort av en faglært. Og han kunne selvfØlgelig ikke garantere for at membran eksisterte, eller hvordan denne eventuelt var lagt dersom den var der. Så altså, alt tyder på at alt under flisene er lagt av amatØr, antagelig gamle eier selv. Nå er alt jeg tror jeg trenger samlet inn, og jeg har skrevet ferdig til forsikringsselskapet, mangler bare takstmann som skal komme, når det er klart sender jeg det til forsikringsselskapet.... Er ikke denne saken så svart/hvit at det bØr gå enkelt og greit? JEG synes jo alt er helt tydelig, men er så redd for at vi får avslag. Har IKKE råd til å pusse opp badet selv fØr om noen år, så går det ikke i orden må vi leve med badet som det er i noen år. Og det kan vi jo ikke, for da vill fukten bevege seg til bjelker i taket i kjelleren osv.... Trenger råd, og erfaringer fra dette forsikringsselskapet. Alt må være helt riktig når jeg sender dette inn.....
Gjest overlord Skrevet 3. juli 2012 #2 Skrevet 3. juli 2012 Dersom reperasjon av skaden ikke kommer på mer enn ca 5% av det dere kjøpte huset for får dere ingenting. Det fikk iallefall vi beskjed om. Men vi fikk dekket noe på husforsikringen vår.
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2012 #3 Skrevet 3. juli 2012 Vi måtte ha rettsak før vi fikk det vi hadde krav på. Måtte ha advokat. Anbefaler dere å skaffe advokat med en gang. De avslår alt første gangen, så ikke gi dere.
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2012 #4 Skrevet 3. juli 2012 Kommer nok på langt mer enn 5% Lurer litt på dere som har slitt med de, hva slags grunnlag har de kommet med på avslaget? Jeg mener bare at i vårt tilfelle står det jo svart på hvitt at dette er gjort av fagfolk, og det viser jo badet selv at er rein løgn... Med mindre forrige eier kan bevise noe annet er vell dette ganske opplagt? HI
Gjest Kira med en av hver Skrevet 3. juli 2012 #5 Skrevet 3. juli 2012 Vi hadde en skikkelig fight med Protector da vi kjøpte vårt nåværende hus. Fant mange feil etter overtakelse, og skrev brev frem og tilbake med Protector i over et år. Tror nesten de sender ut et standard avslag til alle, i håp om at folk ikke gidder å kjempe. Uansett, det koster mye tid og krefter, men det er absolutt verdt det. Noen av tingene vi gjorde for å forberede oss var å få tilsendt dommer fra alle tingrettene i landet hvor Protector var en part og skaffet en uavhengig takstmann. I tillegg sendte Protector sin takstmann etterhvert, og vi møtte han i døren med videokamera. Tok opp alt han sa og gjorde som bevis til senere. Vi fikk avslag (dvs 0 kr i første brevet fra Protector) og etter vår kamp mot dem fikk vi tilkjent 750.000 kr. Og det var uten bistand fra advokat eller noen rettssak. Så det er verdt å kjempe!
It's all about me Skrevet 3. juli 2012 #6 Skrevet 3. juli 2012 Vi er tydligvis en sjelden sak da vi ikke hadde noe problemer med Protector. Da vi skulle fikse litt på kjøkkenet merket vi at det var vannskader skjult under gulvbelegget og opp langs alle veggene. Det krøp ut sølvkre når vi rev ned platene mellom benken og overskapene. Alt måtte rives helt inn til reisverket. Vi fikk selv inn uavhengig takstmann til å se på alle skadene, og sammen med rapporten hans la vi med bilder av hver minste lille detalj. La dette inn i detaljert Power Point Presentasjon, så alt forklarte seg selv. Fikk igjen hver eneste krone som takstmannen hadde ført opp. Inget avslag først og ingen krangel. Vi endte med å gå i + da alt var fikset.
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2012 #7 Skrevet 4. juli 2012 Nå har jeg selv sett lekkasjene, og det er IKKE bare sluket det er snakk om her! Det finnes ikke en sjanse for at membran eksisterer på dette badet! Jeg vet at mange er uheldige, men si meg hvordan protector kan gi oss avslag på dette? Det må jo være å forvente at et nyrenovert bad gjort av fagfolk iallefall er litt tett?? Se på videoen lagt ved, sånn ser det ut fra kjelleren....:/ Takk for svarene jeg har fått, tar alle råd med meg på veien
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2012 #9 Skrevet 4. juli 2012 Nå har jeg selv sett lekkasjene, og det er IKKE bare sluket det er snakk om her! Det finnes ikke en sjanse for at membran eksisterer på dette badet! Jeg vet at mange er uheldige, men si meg hvordan protector kan gi oss avslag på dette? Det må jo være å forvente at et nyrenovert bad gjort av fagfolk iallefall er litt tett?? Se på videoen lagt ved, sånn ser det ut fra kjelleren....:/ Takk for svarene jeg har fått, tar alle råd med meg på veien Er detta fra badet ditt HI. Er det fliser på golvet ? Vist fliser ser eg meir feil.
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2012 #10 Skrevet 4. juli 2012 Dette er badet mitt, ja. Eller, fra taket i kjelleren under badet altså Fliser på badet, ja... HI
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2012 #11 Skrevet 4. juli 2012 Vi helte en bøtte med vann på gulvet, for å se hvor mye det lakk, og for å dokumentere det. Dette er altså lekkasje fra kun EN bøtte!! HI
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2012 #12 Skrevet 4. juli 2012 Oi, bra du dokumenterer. Og dette har ikke forrige huseier sett?? Merkelig.
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2012 #13 Skrevet 4. juli 2012 Kor ligger stokkane i mellom lektene (avstivere) som skal dempe friksjonen. Ser ikke der du filmer fra sluken.
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2012 #14 Skrevet 4. juli 2012 Nr 13, jeg må inndrømme at jeg ikke forstår hva du spør om her, men skal spørre mannen min når han kommer hjem. Forrige huseier har ikke sett dette, fordi han har hat dusjkabinett på badet. Fra sluket i kabinettet går der en slange, et godt stykke ned i sluket. De skjønte vell selv at når mann ikke legger membran er det lurt å ikke la vannet renne rett på gulvet.... HI
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2012 #15 Skrevet 4. juli 2012 Nr 13, jeg må inndrømme at jeg ikke forstår hva du spør om her, men skal spørre mannen min når han kommer hjem. Forrige huseier har ikke sett dette, fordi han har hat dusjkabinett på badet. Fra sluket i kabinettet går der en slange, et godt stykke ned i sluket. De skjønte vell selv at når mann ikke legger membran er det lurt å ikke la vannet renne rett på gulvet.... HI Ok! Huff, vi holdt oss unna hus med Protector da vi kjøpte for noen år siden pga slikt som det dere skal igjennom nå. Regner med du sender med videoen til Protector:) Håper dere får gjennomslag! #12
Bekkis1 Skrevet 10. november 2014 #16 Skrevet 10. november 2014 Vi hadde en helt klar sak med protector i vår forrige leilighet da det var lekkasje i sluket på badet vårt og lekkasjen rant ned i taket til leiligheten under. Eier hadde oppgitt uriktige opplysninger og det kom frem at dette hadde skjedd før og at eier var gjort klar over lekkasjen. Vi meldte fra til protector med skriv fra naboen om at det var opplyst om og at det var skjedd to ganger tidligere. Protector gav blankt avslag. Vi fortsatte kampen og de ble ganske fort veldig useriøse. De forsøkte ofte å ta kontakt på telefon, men pass på at dette ikke skjer. Du vil ha absolutt ALL korrespondanse skriftlig med dette firmaet. Det er bare å stålsette seg for en lang kamp. Vi brukte ca 1,5 år på klagesaken men fikk erstatning på 80.000 kr til slutt. Det dekket ikke hele renovasjonen av badet, men badet var i tilegg ganske utdatert så det hjalp et langt stykke på veien. Ikke gi deg selv om du får avslag, du har ofte rett på advokathjelp opp til 100.000 på boligforsikringen din, benytt deg av dette, det vil lønne seg.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2014 #17 Skrevet 10. november 2014 Vi hadde en helt klar sak med protector i vår forrige leilighet da det var lekkasje i sluket på badet vårt og lekkasjen rant ned i taket til leiligheten under. Eier hadde oppgitt uriktige opplysninger og det kom frem at dette hadde skjedd før og at eier var gjort klar over lekkasjen. Vi meldte fra til protector med skriv fra naboen om at det var opplyst om og at det var skjedd to ganger tidligere. Protector gav blankt avslag. Vi fortsatte kampen og de ble ganske fort veldig useriøse. De forsøkte ofte å ta kontakt på telefon, men pass på at dette ikke skjer. Du vil ha absolutt ALL korrespondanse skriftlig med dette firmaet. Det er bare å stålsette seg for en lang kamp. Vi brukte ca 1,5 år på klagesaken men fikk erstatning på 80.000 kr til slutt. Det dekket ikke hele renovasjonen av badet, men badet var i tilegg ganske utdatert så det hjalp et langt stykke på veien. Ikke gi deg selv om du får avslag, du har ofte rett på advokathjelp opp til 100.000 på boligforsikringen din, benytt deg av dette, det vil lønne seg. Hi sitt innlegg er fra juni 2012;) Anonymous poster hash: c8f0c...818
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå