Gå til innhold

Hvor mye kostet sengen deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei;)

Vi skal kjøpe seng, kontinental. Har kikket på en wonderland, til 13000, den billigste i den størrelse og type. Men er usikker? Er det for lite for en virkelig god seng? Er noe plaget m rygg og nakke, dersom sengen ikke er god.

Hva betalte dere? ;)

Videoannonse
Annonse
Gjest Mamma til 1+spire2012<3
Skrevet

Vi har svane excellent kontinentalmadrass som vi kjøpte på salg for rundt to år siden til litt over 12000 kr (kostet rundt 20 000 til vanlig).

Gjest Juliea - kukløsklan
Skrevet

1200 kr på IKEA. Elsker den sengen! Får ikke vondt i verken rygg eller nakke som jeg får av alt annet, men madrassene r steinhard da sikekrt derfor :) Nå skal jeg ha ny jeg også, trenger mer plass. Så får følge denne tråden =)

Skrevet

Vi kjøpte en veldig god dobbelseng på husk for 3000 , er mye plaget med rygg og bekken og kan ikke ha "dårlig" seng for da kommer jeg meg bokstavelig talt ikke opp om morgenen. Er super fornøyd med den vi har nå :) har hatt både savne og slik figur madrass son jeg ikke husker navnet på før :)

Skrevet

Fikk vår for 28.000 kr, ordinærpris tror jeg var 34.000 kr. Har noen styggdyre cm da gubben er så lang, synes han også skulle ha god plass når vi først skulle ha ny. Sengen er 180x220 og med spesialmål må man legge i noen ekstra kroner. Dyr affære, men verdt det, den har da nokså lang holdbarhetstid også :) En Jensen Opal tror jeg.

Gjest Kira med en av hver
Skrevet

Vi har en Jensen seng som er 200x200. Myk, god og stor, og tror vi betalte omkring 15.000 kr for den for ca 5 år siden.

På gjesterommet har vi seng og madrass fra IKEA til en mye lavere pris, og må innrømme at den også er veldig god. Under siste graviditeten bodde jeg i den sengen, fordi den andre var altfor myk. Fikk vondt i rygg og bekken. Så ikke alltid at det dyreste er det beste :)

Skrevet

Kjøpte ny 180 seng på salg til 17990, aner ikke hva den kostet før..

Skrevet

Akkurat nå har vi en billig en fra jysk, tror vi betalte 2800 for den på salg for et par år siden. Har aldri hatt så lite vondt i kroppen som etter vi kjøpte den.

En DYR (svane) seng som jeg hadde tidligere var utrolig god å sovne i. En seng du bare synker ned i og sovner momentant. Problemet var bare at den ikke var god å våkne i.......

Skrevet

vi kjøpte Zeng på Møbelringen, 15000,- inkludert hodegjerde og puff. Nattbord utenom. Veldig fornøyd. men målet er 160, så du må til svenskene (IKEA o.l.) for å få overmadrass o.l.

Skrevet

Så fint med mange svar;)

Syns den jeg prøvde var litt myk, men han selgeren sa jeg lå rett...men det er jo ulik fasthetsgrad på dem, så kan få hard seng om jeg vil. ;)

Skrevet

Vi kjøpte Svane Excellent med en over madrass som passer oss. Veldig fornøyd kr 12 000,-

Skrevet

4600 kr seng og madrasser fra Ikea og overmadrass fra Bohus (likte ikke de de hadde på Ikea).

Jeg må ha en litt hard seng med mykere overmadrass ellers får jeg vondt i ryggen.

Skrevet

Har kjøpt på Living, kostet 7000kr. Men den er bare 150cm bred da. Hadde kostet 8000kr om jeg ville ha en str. større. Det ville jeg ikke siden jeg var singel på den tiden :)

Skrevet

Jeg har vært møbelselger, og det at han selgeren sa at du lå rett skal du ikke høre på! Det er et salgstriks, og det er kun DU som kan føle om du ligger rett pga. vinkelen du ligger i, hvordan du har fotene, skuldrene osv. Ja ryggsøylen skal være rett, men det er sjeldent en selger treffer akkurat den måten kunden ligger på natten siden du sjelden ligger akkurat slik gjennom hele natten.

Den til 13.000 Må du kjøpe i ekstra fast om du skal kjøpe den, den er myk likevel. Uansett hvor lett du er, jeg veier 45 kilo og fast er for mykt til wonerlands "middelklasse"-senger. Jeg hadde denne sengen i litt over 1/2 år før jeg byttet til windsor - i den trenger du kun fast mykhetsgrad pga. kvaliteten.

Når du sliter med rygg og nakke skal du har en hard seng! Om du ikke liker harde senger kan du heller har en litt mykere overmadrass. Problemet med de nye sengene til wonderland og svane er ofte at de har så mye greier (ulike fasthetsgreier, fleksigreier, myke skuldersoner osv) i selve sengen at dette blandes sammen etter en stund, og derfor blir sengene altfor myk og det blir en grop i midten av sengen.

Disse sengene anbefaler jeg, i prioritert prisklasse:

- Skummadrass med skikkelig overmadrass i latex

- Billig med HARD seng med myk overmadrass i latex.

- Den sengen du har sett på i ekstra fast hardhetsgrad (du kan bytte den innen 1 mnd om du ikke er fornøyd med hardhetsgraden)

- Wonderland windsor (30.000)

- Svane zefir eller zenit med talalaylatex overmadrass (35.000)

Husk å snu madrassen to ganger i året (opp-ned og fot-hode side), da holder sengen lengre og du unngår å få en grop i midten.

Vær nøye når du kjøper seng, du tilbringer 1/3 av livet ditt i sengen! Ta gjerne i mot gode råd fra selgere, men det er enda viktigere at dere får prøvd ulike senger og "kjenner" hva som føles bra ut.

Skrevet

Kjøpte en jensen seng på skeidar. Kontinental. 180 bredde, 12000,-. Helt vanvittig god! Vi har slitt med rygg problemer med svane senga vår, men det er dugg for solen nå som mr. Jensen flyttet inn ;) Dama der sa at wonderland var noe mykere enn jensen. Jeg ville ha en fast seng, derfor falt valget på den.

Skrevet

Vi fikk vår seng på tilbud i januar til 18000.

Har i årevis hatt en hard ikeamadrass, og det var enorm forskjell til den gode vi har nå!! Vi valgte en dyrere modell fordi vi er jo i senga store deler av døgnet, og senga er noe man sjelden bytter ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...