Gå til innhold

Vil ikke ha middag eller fruktmos :S

Anbefalte innlegg

Jenta mi på 6,5 mnd nekter å åpne munnen når hun får middag eller forskjellig fruktmos...hun spiser sviskemos til grøten det er alt. Så her ammer vi utenom 2 grøtmåltider per dag. Men jeg syns hun virker lysten på noe annet etter ammingene både på formiddagen og rundt middagstid. Har prøvd lenge å tilby fruktmos/yoghurt og middagsglass hver dag...Men får jeg inn en skje så brekker hun seg bare. Flere her som gir grøt 3 ganger om dagen? Lurer på om jeg skal gi grøt midt på dagen også...vil jo ikke at hun skal sulte. Selv om jeg ammer henne så lurer jeg på om det blir for lite mat. Hun spiser jo en porsjon grøt etter ammingene både på morgen og kveld..Og tilslutt, noen som har råd om hvordan jeg kan venne henne til frukt og middag?....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143951576-vil-ikke-ha-middag-eller-fruktmos-s/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har akkurat samme problem, og gutten min er snart 10 mnd. Han er glad i mango i nett og har fått vendt han til en type fruktmos (frukt med fullkorn). Bortsett fra dette nekter han plent alt annet, smaken syntes han er god men han brekker seg av biter. Det er helt håpløst, jeg prøver hver eneste dag.

Om noen har et tips blir jeg veldig glad jeg også!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...