Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hva brukes med assistert befruktning? Jeg hører til Haugesund og skal starte IVF i september. Men hvis vi blir gravide før det, så skal jeg ta Crinone. Men jeg lurer jo på om jeg skal hente ut medisinen just in case, eller om det blir litt styr hvis en bruker noe annet v/IVF (hvis en blir gravid).

En annen ting - tar en progesteronstøtte fra el eller fra positiv graviditetstest?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143951527-progesteronst%C3%B8tte/
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg brukte crinone fra dagen etter egguttak og i 14 dager.

det kan være du burde la være å hente ut den medisinen før du har bruk for den siden du skal evt bruke en annen medisin under forsøket. du vil få ett brev ang om hvilke medisiner og evt resept rett før oppstart.

Aha, takk for svar :) Dette blir evt. første IVF for meg, så det er litt nytt.

Grunnen til hvorfor jeg ønsket å få resepten nå var i tilfelle jeg ble gravid før og i løpet av ferien.. Men det er jo egentlig ikke særlig sannsynlig, når jeg tenker meg om.. :(

Jeg bruker Lutinus, både under forsøk og utenom. Så denne kan brukes til begge deler, men hør med IVF legen. Det var han som skrev den ut til meg for å se om det kunne hjelpe på å bli gravid på egenhånd.

Fikk beskjed om å starte dag to etter positiv EL test under "hjemmeforsøk". Lykke til! :)

Ble forresten gravid mellom forsøk sist jeg!

Kanskje du er enda heldigere og klarer det selv før du skal starte! ;)

Endret av Miola

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...