Gå til innhold

Hvordan soverutiner har dere med barn på 15 mnd?

Anbefalte innlegg

Mini går ikke i bhg og vi står opp ca 08 hver dag og følger storebror i bhg.

Da vi kommer hjem ca kl 10 har hun pleid å sove igjen i ca 2-3 timer...

men nå vil hun ikke sove mer, helst ikke før kl 12-13... å da kan hun ikke sove så lenge pga da sovner hun ikke igjen på kvelden, problemet er at når hun sover så sent å så kort er hun ett mareritt hele dagen, sur og grinete...

Om jeg legger henne kl 10 i sengen tuller hun til kl er 12... før hun sovner, ikke noe grining eller at hun vil opp eller noe... bare ligger å snakker med seg selv og tuller :P

Noen råd?

Har forresten det ganske mørkt og kjølig som mulig på rommer, så er ikke noe med det..

Fortsetter under...

Her våkner hun egentlig først i 5-6 tiden. Men siden hun ikke sover natta gjennom, våken 1-5 ganger, er det ikke aktuelt å stå opp da. Verken hun eller vi er uthvilt da(jeg blir dog aldri uthvilt). Hun får da en flaske og sover 1-3 timer til. Vanligvis våkner hun igjen i 7-tiden.

Har inntil forrige uke hatt 2 dupper, men siste uken har jeg jobbet for å få henne over på en, noe som ikke er enkelt. Hun er trøtt igjen kl 9.30, samme når hun våknet om morgenen. Men jeg har nå klart å strekke det til 11-11.30. Da sover hun cirka 2 timer, bør hvertfall gjøre det. Håper å få henne til å sove fra11.30-13.30, evt 12-14

I seng for natta ca kl 19.

Begynner i barnehage i august, så innen da satser jeg på å ha fått henne skikkelig over på en dupp og å ha sluttet med morgenflaska. Og at hun sover hele natta(skjønt det håpet er veldig fjernt for tiden)

Jenta mi står opp kl. 08. Da legger jeg henne for soving ca. 12. Men, hun sovner ofte ikke før 12.30. Da sover hun til max kl. 14. Hun har tullet med å sovne på kvelden, så vi har styret litt med den dagsovinga. Men, sover hun for eks mer enn 1 1/2 time, så tuller hun på kvelden igjen. Så hun trenger egentlig ikke mye dagsøvn.

Hun legger seg kl. 19, og sover hele natta uten å våkne.

Annonse

Her er det normalt morgen i seks-syv-tiden. Hittil har hun som regel sovet 2 dagdupper, en rundt halv ti, og en rundt halv to-to. I det siste har jeg sett at hun sliter å sovne på den siste, sovner gjerne først rundt halv tre.. Så vi jobber med å få henne over på en dagdupp. Det går greit de dagene hun sover til rundt syv, men våkner hun seks, eller tidligere, så er hun trøtt som en dupp halvti, og veldig vanskelig å holde våken...

Begynner i bhg om en måned, og de har primært en dupp - kl 11.20, så hadde jo vært greit å ha det på plass innen den tid :-)

Har aldri vært noe problem å legge henne på kvelden (ca 19.00), men hun våkner fortsatt en del ganger om natten, og det er ofte morgen litt for tidlig ;-)

Men HI, hvis barnet ditt våkner kl åtte, og skal legges igjen allerede to timer senere, så skjønner jeg jo at hun kanskje ikke helt er trøtt ennå. Tror nok du bør heller satse på en dupp rundt halv tolv. (feks 11.30-13/13.30?)

Gjest Juliea - kukløsklan

Her står vi opp mellom 09-09.30

Hun har blitt b menneske, noe som er fint, men før da hun sto opp 08.30 var det lettere å få til dagsovingen som pelier å være 10.30.

Nå er det opp ca 9, så soving igjen ca 11. Da sover hun 2 timer som regel.

Så legger jeg henne igjen 18.30 og da synger hun og tuller litt så sovner hun som regel 19.00 og sover rundt.

Hun trenger ekstremt mye søvn og det gjør jeg også.

Hun er den typen som kan ha dagduppen sent uten at det går utover kveldssøvnen, på henne er det søvn avler søvn som gjelder...

Om hun sovner sent står hun opp sent, i går kom vi hjem fra gardemoen kl 21 og da sov hun til 12 i dag...

Blir din overtrett da om du drøyer dagduppen en times tid?

Her blir det for tiden morgen kl 6, og da er hun trøtt igjen kl 9....Da kan hun gjerne sove opp til 2 timer. Problemet er at det enda er lenge til kvelden og hun trenger en liten dupp til, men det er kjempevanskelig å få henne til å sove på ettermiddagen tidlig nok til at det ikke går utover legging (kl 14-15 er ideelt). Og legger hun seg seint om kvelden våkner hun fortsatt kl 6. Kunne hun ikke bare sovet til 7-halv 8 så hadde det ordnet seg med en dupp, sukk...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...